IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject (*) APRENENTATGE DE LA LLENGUA ASSISTIT PER ORDINADOR (ALAO) I NOVES TECNOLOGIES EN L'ENSENYAMENT DE L/A Code 12865104
Study programme
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua(2015)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Obligatòria Primer 1Q
Modality and teaching language
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinator
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
E-mail mar.gutierrezcolon@urv.cat
Lecturers
GUTIÉRREZ-COLON PLANA, MARIA DEL MAR
Web
General description and relevant information Exact details and requirements for this subject will be provided on the first day of classes.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
Type B Code Competences Transversal
 B1 Aprendre a aprendre.
Type C Code Competences Nuclear
 C1 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A5 Utilitza les noves tecnologies com a eina per enriquir l'aprenentatge de llengües estrangeres i per promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat
Relaciona els diferents enfocaments metodològics amb les noves tecnologies: mitjans audiovisuals, sistemes informàtics, etc.
Type B Code Learning outcomes
 B1 Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
Type C Code Learning outcomes
 C1 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors

Continguts
Topic Sub-topic
1. Computer Asssited Language learning (CALL) 1.1. Foundations of computer assisted language learning
1.2. CALL language skills
1.3. Environment, tools, materials, and activitites
1.4. CALL trend topics
2. Mobile learning 2.1. Principles
2.2. Diffrences between eLearning and mLearning.
2.3. mLearning and UNESCO
3.4. Practical cases

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
3 1 4
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A5
B1
2 12 14
Fòrums de discussió
A5
B1
10 6 16
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A5
C1
2 5 7
Pràctiques a través de TIC
A5
2.5 13 15.5
Pràctiques a través de TIC
C1
2.5 13 15.5
Atenció personalitzada
2 1 3
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Course presentation. Introductory activoty to know each other.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Students will have to read the published research papers indicated by the teacher, on the topics presented in the course.
Fòrums de discussió The course present a discussion forum for each of the topics presented. Since this is an online course, these forums are a very important way of commmunication, conveying information, asking questions, etc.
Supòsits pràctics/ estudi de casos
Pràctiques a través de TIC
Pràctiques a través de TIC
Atenció personalitzada Students will be in contact with the professor on a regular basis. In case they need it, we can also arrange a face to face meeting.

Atenció personalitzada
Description
Sonce this is an online course, students are constantly in contact with the professor. In case they need a face to face meeting, the students have to send her an email to arrange a meeting.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A5
C1
Review of an app 20%
Pràctiques a través de TIC
A5
Design of an activity to be delivered with a mobile technology. 40%
Pràctiques a través de TIC
C1
Design (outline) of an online course 40%
Others  
 
Other comments and second exam session

Fonts d'informació

Bàsica

These are only some of the papers that will be read during the course. All of them are provided in Moodle, and some. 

  • Introduction to Computer-Assisted Language Learning. Phil Hubbard (online course)
  • Three Phases of CALL. Mark Warschaure
  • New Tools for teaching writing. Mark Warschaure
  • Collaborations through wiki and paper compositions in foreign language classes. Rob A. Martinsen and Andrew Miler
  • Collaborative writing among second language learners. Greg Kessler, Dawn Bikowski, Jordan Boggs
  • Some emerging principles for mobile-assisted language learning. Hubbard and Stockwell. 
Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.