DATOS IDENTIFICATIVOS 2017_18
Asignatura (*) MÈTODES I EINES DE RECERCA EN L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA Código 12865107
Titulación
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua(2015)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
Correo-e joaquin.romero@urv.cat
Profesores/as
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
Web
Descripción general e información relevante This course is an introduction to second language research methodology, with special emphasis on research design, variable identification and qualitative vs quantitative statistical analysis.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1 Aprendre a aprendre.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C2 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Analitza, sintetitza i compara els principis teòrics i les aplicacions pràctiques de la metodologia de l'ensenyament de llengües per optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1 Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
 B4 Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C2 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C4 Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals

Continguts
tema Subtema
1. Introduction 1.1 What is research?
1.2 Writing a research paper
1.3 Presenting and publishing your research
2. Experimental design 2.1 Experimental research design
2.1.1 Objectives
2.1.2 Research questions
2.1.3 Hypotheses
2.2 Survey research design
2.3 Case studies
2.4 Action research design
3. Data 3.1 Experimental data
3.2 Qualitative data
3.3 Quantitative data
4. Statistics 4.1 What is statistics?
4.2 Basic statistical concept
4.2.1 Population
4.2.2 Parameter
4.2.3 Sample
4.2.4 Variable
4.3 Categorical (qualitative) data
4.4 Numerical (quantitative) data
4.5 Presenting your data
4.6 Measuring your data
4.7 Estimation and confidence interval
4.8 Hypothesis testing
4.9 Analyses
4.9.1 Bivariate analysis
4.9.2 Multivariate analysis
4.9.3 Non-parametric tests
4.10 Statistics applications
4.10.1 SPSS
4.10.2 R
4.10.3 Excel and others

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A5
C2
5 0 5
Debats
A5
B4
2 16 18
Treballs
B1
C2
C4
0 50 50
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Course presentation and questionnaire on what it is to do research
Sessió Magistral Class presentations on the different topics in the syllabus
Debats In-class and online discussion sessions on selected topics in the syllabus
Treballs Design and analysis of an experiment
Atenció personalitzada One-on-one discussion in preparation for the final assignment

Atenció personalitzada
descripción
One-on-one discussion and supervision of class activities, preparation of class presentations and development of final projects.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Debats
A5
B4
I will value active participation and insightful input in the online debates and class discussions 20%
Treballs
B1
C2
C4
I will value intellectual depth in the treatment of the specific aspect that is dealt with, as well as the innovation and rigor in the experimental design and data analysis. 60%
Otros  

Class attendance is required for this course.

20%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fonts d'informació

Bàsica Dale T. Greffee, An Introduction to Second Language Research Methods: Design and Data, , Un. of California, Berkeley, 2012
James Brown, Mixed Methods Research for TESOL, , Edinburgh University Press, 2014
Jenifer Larson-Hall, A Guide to Doing Statistics in Second Language Research Using SPSS and R, , Routledge, 2015

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
TREBALL DE FI DE MÀSTER/12865301

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES/12865101
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865102

(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.