IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject (*) PRAGMÀTICA A LA CLASSE DE LLENGUA ANGLESA Code 12865108
Study programme
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua(2015)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period
3 Obligatòria Primer 2Q
Teaching
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinator
ORTEGA DURAN, MIREIA
E-mail isabel.oltra@urv.cat
mireia.ortega@urv.cat
kai.voltmer@urv.cat
Lecturers
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
ORTEGA DURAN, MIREIA
VOLTMER ., KAI-ALEXANDER
Web
General description and relevant information This subject introduces students to the field of second language pragmatics, that is, the study of language use in context as applied to foreign language teaching and learning. Students will also be introduced to pedagogical models and techniques for teaching and learning L2 pragmatics. These will help students create and design pedagogical materials for teaching pragmatics in the foreign language classroom and develop pragmatics-centered lesson plans. At the end of the course, students will also be able to conduct original research concerning the learning and teaching of L2 pragmatics.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A2 Dominar els fonaments lingüístics bàsics de la lingüística teòrica i aplicada
 A3 Posseir un coneixement avançat de la llengua anglesa oral i escrita a tots els nivells i del seu sistema lingüístic (lèxic, fonètic, gramatical, pragmàtic, discursiu) i donar-li un tractament didàctic adequat
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
 A6 Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
Type B Code Competences Transversal
 B1 Aprendre a aprendre.
 B6 Comunicar informació, idees, conclusions, problemes i solucions - i les raons que els sustenten - de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A2 Identifica i analitza les unitats bàsiques i estratègies d'ensenyament i aprenentatge per a desenvolupar una competència comunicativa global (discursiva, textual, pragmàtica) en anglès
 A3 Reflexiona críticament sobre l'ensenyament-aprenentatge dels diferents nivells lingüístics (gramàtica, lèxic, fonètica, pragmàtica) i analitza, elabora, compara i avalua propostes didàctiques al respecte
Reflexiona críticament sobre estudis relacionats amb el camp de la pragmàtica de la interllengua
 A5 Analitza, compara, avalua i selecciona material adequat per presentar, practicar i corregir elements de la pronunciació, la gramàtica, el lèxic i la pragmàtica de la llengua anglesa
Argumenta i raona sobre com, quan, i de quina manera treballar la pronunciació, la gramàtica, el lèxic i la pragmàtica en la classe de llengua anglesa
 A6 Elabora propostes i activitats pràctiques per incorporar les diferents competències lingüístiques (pragmàtica, gramatical, lèxica, fonètica) en els programes docents
Type B Code Learning outcomes
 B1 Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
 B6 Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
UNIT 1 - BASIC CONCEPTS IN PRAGMATICS
UNIT 2 - SPEECH ACTS
UNIT 3 - MODELS OF COMMUNICATION
UNIT 4 - POLITENESS & FACE
UNIT 5 - CROSS-CULTURAL PRAGMATICS
UNIT 6 - INTERLANGUAGE PRAGMATICS
UNIT 7 - TEACHING PRAGMATICS IN THE EFL CLASSROOM

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A2
A3
12 12 24
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
12 10 22
Presentacions / exposicions
A2
A6
B6
3 8 11
Treballs
A2
A3
A5
A6
B6
1 15 16
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Description and presentation of the course contents.
Sessió Magistral Explanation of the various linguistic tools and theories leading to intercultural and communicative pragmatics and their application in the EFL classroom.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Discussion and practice of basic concepts. Proposals to deal with pragmatic issues, differences and conflicts in the teaching and learning of EFL/ESL.
Presentacions / exposicions Oral presentation of a didactic proposal.
Treballs Critical reading, review of material, writing a didactic unit.
Atenció personalitzada Students will be in touch with the instructor (individual appointments, email or Moodle).

Atenció personalitzada
Description
Students will be in touch with the instructors (individual appointments, email or Moodle).

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Presentacions / exposicions
A2
A6
B6
Oral presentations on teaching pragmatic content. 40%
Treballs
A2
A3
A5
A6
B6
Projects 60%
Others  
 
Other comments and second exam session

Exact details on assessment and requirements will be provided on the first day of classes.


Fonts d'informació

Bàsica

Alcón, E. (2005). Does instruction work for pragmatic learning in EFL contexts? System 33: 417-435

Austin,J. (1962). How to do things with words. Oxford: OUP.

Bardovi-Harlig, K. & Mahan-Taylor, R. (2003). Teaching Pragmatics. Washington DC: US Department of State Office of English Language Programs.

Eelen, G. (2001). A critique of politeness theories. Manchester: St. Jerome.

Kasper, G. (2001). Classroom research on interlanguage pragmatics. In Rose & Kasper (eds.) Pragmatics in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, pp. 33-60.

Horn, L., & Ward, G. (Eds.) (2006). The Handbook of Pragmatics. Oxford: Wiley-Blackwell.

House, J. (1996). Developing pragmatic fluency in English as a foreign language. Studies in Second Language Acquisition, 18, 225-253.

Leech,G.N. (2014). The Pragmatics of Politeness.Oxford: OUP.

Levinson,S.C. (2000). Presumptive meanings: the theory of generalized conversational implicature. Cambridge, MA: MIT Press.

Rose, K. R. (2005). On the effects of instruction in second language pragmatics. System, 33, 385-399.

Searle,J. (1979). Expression and meaning. Studies in the theory of speech acts. Cambridge: CUP. 

Sperber, D. & Wilson, D. (1995). Relevance: Communication and cognition (2nd ed.). Oxford: Blackwell.

Terkourafi, M. (2016). The linguistics of politeness and social relations. In K. Allan (Ed.), The Routledge handbook of linguistics (pp. 221-235). New York: Routledge.

Watts, R.J.(2003). Politeness.Cambridge: CUP.

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.