Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A6 |
Conèixer les operacions unitàries de la indústria química i altres relacionades. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexes. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A6 |
Adquirir els conceptes bàsics relatius als projectes en Química. Conèixer la teoria del projecte, així com l'estructura i continguts dels diferents documents que ho componen. Conèixer els procediments d'organització, gestió i direcció de projectes
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B8 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Identifica possibles riscos inherents al projecte
Distribueix les responsabilitats i les tasques en funció de les potencialitats de cada membre de l’ equip; adaptant les accions i els responsables a les incidències i als canvis que sorgeixen durant l’ execució del projecte
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Introducció: projectes en Química
|
Definició i objectius.
Origen i classificació de projectes.
Característiques fonamentals dels projectes.
Estudis previs.
Organització i documentació.
Normes, reglaments i legislació. |
2. Direcció i gestió de projectes |
Fonaments.
Definició i abast del projecte.
Planificació i programació.
Execució i control.
Gestió de la qualitat i el risc.
|
3. Enginyeria básica del projecte |
Selecció i avaluació de processos.
Bases del diseny.
Fonaments del disseny integrat de processos.
Integració energètica.
Diagrames de procés.
Balanç de matèria i energia.
Llistat d'equips.
Distribució dels equips de procés a planta. |
4. La seguretat a la indústria química |
Seguretat industrial.
Definicions i conceptes bàsics.
Gestió de la seguretat a la indústria química.
Plans d'emergència.
Legislació. |
5. Impacte medioambiental dels processos químics |
Anàl.lisi medioambiental del cicle de vida del procés.
Fonts d'emissió de residus a la indústria química.
Estratègies per la minimització de residus.
Costos ambientals.
Legislació. |
6. Inversions del projecte |
Concepte d'inversió.
Màquines i equips.
Inmobilitzat: composició i mètodes d'estimació.
Capital circulant: composició i mètodes d'estimació.
|
7. Avaluació econòmica de projectes |
Depreciació/Amortització.
Inflació.
Impostos.
Fluxes de caixa.
Rentabilitat.
Anàl.lisi de sensibilitat i incertesa. |
8. Elaboració i presentació d'informes tècnics |
Definicions.
Característiques de l'informe tècnic.
Continguts.
Estructura.
Treball en equip.
Presentació oral d'informes tècnics. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
16 |
24 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
14 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
4 |
8 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura
Descripció de la guia docent
Formació dels grups de treball |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels diferents continguts per la gestió de projectes en Química. |
Presentacions / exposicions |
Seguiment i ajuda en el desenvolupament del projecte assignat a cada grup. Resolució de dubtes i orientació per potenciar la pràctica de l'alumne.
Presentació del projecte a la resta de grups |
Atenció personalitzada |
Seguiment i ajuda en el desenvolupament del projecte assignat a cada grup. Resolució de dubtes i orientació per potenciar la pràctica de l'alumne. |
descripción |
Recolzament per resoldre dubtes i orientar en la elaboració de cada un dels projectes. Addicionalment, es resolen dubtes mitjançant l'ús del correu electrònic.
manuel.martinezd@urv.cat |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació oral, amb ajuda de material audio-visual, del projecte assignat a cada grup. |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova amb preguntes sobre els continguts tractats a l'assignatura. |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació a segona convocatòria es portarà a terme mitjançant una prova objectiva de preguntes curtes relacionades amb la gestió de projectes en Química. El resultat d'aquesta prova serà el 100% de la nota final. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
de Cos Castillo, M., Teoría General del Proyecto. Vol I: Dirección de proyectos, Síntesis,
de Cos Castillo, M., Teoría General del Proyecto. Vol II: Dirección de proyectos , Síntesis,
Valle-Riestra J. Frank, Project Evaluation in the chemical process industries, McGraw-Hill,
|
|
Complementària |
McCabe, Warren L., Smith, Julian C., Harriott, Peter, Operaciones unitarias en ingeniería química , MacGraw-Hill,
Peters Max S., Timmerhaus Klaus D., West Ronald E, Plant Design and Economics for Chemical Engineers, Mc Graw Hill, 2003
Ulrich Gael D., A guide to chemical engineering process design and economics, John Wiley & Sons, 1984
Felder, Richard M., Rousseau, Ronald W., Principios elementales de los procesos químicos , Addison-Wesley Iberoamericana, 1991
Storch de Gracia J.M, Manual de seguridad industrial en plantas químicas y petroleras, Mc Graw Hill, 1998
Fogler, H. Scott, Elementos de ingeniería de las reacciones químicas , Pearson,
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|