Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comú |
|
AC1 |
Dominar els conceptes i processos metabòlics que intervenen en la gestió dels nutrients en l'organisme i la seva funció. |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comú |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comú |
Objetivos |
Competencias |
Adquirir una visió integrada dels sistemes de comunicació intercel.lular i de senyalització intracel.lular |
AC1
|
|
|
tema |
Subtema |
Tema 1. Necessitat de controlar el funcionament cel•lular. Mecanismes de control del funcionament cel•lular. Principis bàsics de la senyalització cel•lular i conceptes bàsics.
|
|
Tema 2. Receptors: Tipus de receptors. Receptors de membrana i receptors nuclears. Visió general de la senyalització.
|
|
Tema 3. Proteïnes G. Proteínes G trimèriques i monomèriques.
|
|
Tema 4. Nucleòtids cíclics: AMPc i adeniltat ciclasa. GMPc i guanilil ciclasa. Fosfodiestereases.
|
|
Tema 5. Inositol fosfat i altres lípids de membrana: Fosfatidilinositols. Inositol 1,4,5-trifosfat i diacilglicerols. Altres molècules derivades de lípids que actuen com senyals.
|
|
Tema 6. Calci: Proteïnes dependents de calci. Calmodulina. Concentració i magatzems intracel•lulars de calci. Mecanismes que mobilitzen calci
|
|
Tema 7. Proteïnes quinases i proteïnes fosfatases: Serina/treonina quinases. Tirosina quinases. Mitogen-activated protein kinases. Fosfatases.
|
|
Tema 8. Mecanismes de senyalització de la insulina, glucagó, catecolamines i leptina. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Seminaris |
|
10 |
10 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Introduccio assignatura |
Sessió Magistral |
Continguts teòrics de l'assignatura |
Seminaris |
Aplicació dels conceptes teòrics |
Atenció personalitzada |
|
|
Atenció personalitzada |
Seminaris |
|
descripción |
Departament de Bioquímica i Biotecnologia. Despatx 110 e-mail: mariacinta.blade@urv.cat telèfon: 977 558216 |
|
|
descripción |
Peso |
Proves objectives de preguntes curtes |
Examen de preguntes curtes dels contiguts de les classes magistrals |
80 |
Otros |
resolució d'exercissis |
20 |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'assignatura té convocatòria única. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
John T Hancock, Cell Signalling, Ultima edició, Oxford
|
John T Hancock, Cell Signalling, Ultima edició, Oxford |
Complementària |
|
B.D. Gomperts et al., Signal transduction, , Elsevier Science , Handbook of cell signalling, ,
http://www.sciencedirect.com/science/book/97801212 V. Laudet i H. Gronemeyer, The nuclear
receptor Facts book, , |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|