IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject (*) NUTRICIÓ I ACTIVITAT FÍSICA Code 14214221
Study programme
Grau de Fisioteràpia (2010)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Optativa 1Q
Modality and teaching language
Department Bioquímica i Biotecnologia
Ciències Mèdiques Bàsiques
Coordinator
LINARES VIDAL, M. VICTORIA
BULLÓ BONET, MÒNICA
E-mail monica.bullo@urv.cat
mvictoria.linares@urv.cat
Lecturers
BULLÓ BONET, MÒNICA
LINARES VIDAL, M. VICTORIA
Web
General description and relevant information

Competències
Type A Code Competences Specific
 A2 Explicar els canvis fisiològics i estructurals que es poden produir com a conseqüència de l'aplicació de la fisioteràpia.
 A3 Discutir els factors que influeixen sobre el creixement i desenvolupament humans al llarg de tota la vida.
Type B Code Competences Transversal
 B1 Aprendre a aprendre
 B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació i motivació per la qualitat.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma colaborativa i responsabilitat compartida en un equip de caràcter interdisciplinari mostrant habilitats en les relacions interpersonals.
 B9 Treball en un context internacional i reconeixement a la diversitat i la multiculturalitat
Type C Code Competences Nuclear
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A2 Comprendre i verificar els mecanismes de la pressió arterial i l'activitat elèctrica del cor; contribuint així a l'aprenentatge del sistema circulatori com a element de distribució entre tots els sistemes i aparells del cos
Explicar i evidenciar com una correcta dinàmica ventilatòria i una bona relació entre la ventilació i el flux sanguini contribuiran a l'aportació d'oxigen als teixits
 A3 Conèixer les característiques i funcions del sistema hormonal, així com la seva implicació en la termoregulació
Type B Code Learning outcomes
 B1 Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
 B3 Fer el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
 B4 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
 B5 Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
 B9 Ser capaç d’obtenir, utilitzar i interpretar la informaicó científica a partir de les fonts bibliogràfiques
Type C Code Learning outcomes
 C1 Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
 C2 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C3 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors

Continguts
Topic Sub-topic
ENERGETIC AND MACRONUTRIENTS REQUIREMENTS IN PHYSICAL ACTIVITY 1. Energy Requirements in sport
2. Carbohydrates
3. Protein and aminoacids requirements
4. Lipid intake
5. Vitamins and minerals
6. Hydration during sport
7. Timing
PHYSIOLOGICAL MECHANISMS UNDERLYING NUTRITION AND PHYSICAL ACTIVITY OF SPECIFIC TARGETS 8. Health and Fitness
9. Physiology in different sport practice contexts
10. Children, Youth and Adult Coaching Environment
11. Patients with chronic disease.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
Sessió Magistral
A2
A3
B1
B3
B4
C1
14 21 35
Pràctiques a laboratoris
B1
B3
B5
B9
C1
C3
12 18 30
Treballs
A2
A3
B1
B4
B5
C1
C2
4 6 10
Atenció personalitzada
0.5 0.25 0.75
 
Proves objectives de preguntes curtes
B3
B4
C3
2 4 6
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Introduction of the Subject
Sessió Magistral Lectures of the different issues
Pràctiques a laboratoris Laboratory practicals, in groups of 20 people, where a report is required for every 2 students from each practical
Treballs Students will do a previous research at home on the issue of each practical in order to expose and work during it.
Atenció personalitzada Personal attention to the student

Atenció personalitzada
Description
The timetables will be indicated the first day, during the introducction of the subject.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Treballs
A2
A3
B1
B4
B5
C1
C2
Oral presentation and attitude will be evaluated. Activity required. The lack of this activity unables to pass the subject. 15%
Proves objectives de preguntes curtes
B3
B4
C3
There will be a questionaire where students will have to answer questions about the lessons learned (lectures 60%; practical sessions 40%) 85%
Others  
 
Other comments and second exam session

  • "El professor podrà establir a la Guia Docent aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster).
  • Si cap estudiant vol millorar la nota en la 2ª convocatòria, ha de saber que en el moment que es presenta a la 2ª convocatòria, perd la nota obtinguda en la 1ª convocatòria.
  • Es pot faltar a una pràctica de forma justificada. Si es falta a més d'una, tot i que estigui justificada, suposarà la no avaluació de la matèria.
  • L'examen d'aquesta assignatura es realitzarà en la llengua vehicular d'aquesta assignatura, l'anglès.

  • Fonts d'informació

    Bàsica
  • Mc Ardle, W.; Katch F.I. Exercise physiology : nutrition, energy, and human performance. 7th Ed. Philadelphia, Pa. : Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins Health, 2010.
  • Berdanier, L.; Berdanier CD. Case studies in physiology and nutrition. 1st. Ed. CRC Press, 2010.
  • Wilmore, JH., Costill, DL, Kenney, L. Physiology of sport and exercise. 4th ed. Champaign : Human Kinetics, 2008.
  • Complementària

    Recomanacions


    (*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.