Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Nutrició humana |
| A3 |
Estructura i funció del cos humà. |
| A8 |
Dietètica. |
| A17 |
Identificar els factors que influeixen en la nutrició. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Learning to learn |
| B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
| B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
| B9 |
Reconèixer la necessitat de la recerca per a la progressió del coneixement |
| B10 |
Reconèixer i acceptar que el coneixement científic és canviant. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1 |
Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English |
| C2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
| C3 |
Be able to manage information and knowledge |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Identifica els factors nutricionals i avalua el seu paper en l’activitat física
Entendre els mecanismes fisiològics implicats en la nutrició i l’activitat física de determinades poblacions
Entendre, valorar i avaluar la importància de la hidratació en l’activitat física
Conèixer el concepte de suplement dietètic, doping i ajudes ergogèniques
Identificar els mecanismes fisiològics que controlen el metabolisme per comprendre les pautes que se segueixen en diverses condicions nutricionals i d’activitat física
Entendre, valorar i avaluar el paper dels macronutrients en l’activitat física
Entendre, valorar i avaluar el paper de les vitamines, minerals i oligoelements en l’activitat física
| | A3 |
Comprendre, reflexionar i prendre consciència del funcionament del cos humà en condicions de salut per entendre les possibles alteracions patològiques.
Identifica els factors nutricionals i avalua el seu paper en l’activitat física
Entendre els mecanismes fisiològics implicats en la nutrició i l’activitat física de determinades poblacions
Identificar els mecanismes fisiològics que controlen el metabolisme per comprendre les pautes que se segueixen en diverses condicions nutricionals i d’activitat física
Conèixer els mecanismes homeostàtics i de regulació dels diversos sistemes i aparells
Conèixer i comprendre com afecten en l’estructura i la funció normal els diferents estats de la vida
| | A8 |
Identifica els factors nutricionals i avalua el seu paper en l’activitat física
Entendre, valorar i avaluar la importància de la hidratació en l’activitat física
Conèixer el concepte de suplement dietètic, doping i ajudes ergogèniques
Entendre, valorar i avaluar el paper dels macronutrients en l’activitat física
Entendre, valorar i avaluar el paper de les vitamines, minerals i oligoelements en l’activitat física
| | A17 |
Identifica els factors nutricionals i avalua el seu paper en l’activitat física
Entendre els mecanismes fisiològics implicats en la nutrició i l’activitat física de determinades poblacions
Entendre, valorar i avaluar la importància de la hidratació en l’activitat física
Conèixer el concepte de suplement dietètic, doping i ajudes ergogèniques
Conèixer el concepte de suplement dietètic, doping i ajudes ergogèniques
Identificar els mecanismes fisiològics que controlen el metabolisme per comprendre les pautes que se segueixen en diverses condicions nutricionals i d’activitat física
Entendre, valorar i avaluar el paper dels macronutrients en l’activitat física
Entendre, valorar i avaluar el paper de les vitamines, minerals i oligoelements en l’activitat física
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Learn by asking questions and take an interest in clearing up doubts.
Have an overview of the various theories and methodologies of a subject.
Autonomously adopt learning strategies in each situation.
Be able to use paradigms from other disciplines.
| | B2 |
Selecciona un procediment d’entre els que li proposa el professor
| | B3 |
Fer el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
| | B4 |
Decide how to manage and organize work and the time required to carry out a task on the basis of an initial schedule.
Decide how to manage and organize work and time.
Reflect on their learning process and learning needs.
| | B5 |
Participate actively and share information, knowledge and experience.
| | B9 |
Ser capaç d’obtenir, utilitzar i interpretar la informaicó científica a partir de les fonts bibliogràfiques
| | B10 |
Entendre la relació entre el treball de recerca i la progressió del coneixement científic
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1 |
Understand the general meaning of texts that have non-routine information in a familiar subject area.
| | C2 |
Understand basic computer hardware.
Use software for off-line communication: word processors, spreadsheets and digital presentations.
Use software for on-line communication: interactive tools (web, moodle, blogs, etc.), e-mail, forums, chat rooms, video conferences, collaborative work tools, etc.
| | C3 |
Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system of values.
|
Topic |
Sub-topic |
ENERGETIC AND MACRONUTRIENTS REQUIREMENTS IN PHYSICAL ACTIVITY |
1. Energy Requirements in sport
2. Carbohydrates
3. Protein and aminoacids requirements
4. Lipid intake
5. Vitamins and minerals
6. Hydration during sport
7. Timing |
PHYSIOLOGICAL MECHANISMS UNDERLYING NUTRITION AND PHYSICAL ACTIVITY OF SPECIFIC TARGETS |
8. Health and Fitness
9. Physiology in different sport practice contexts
10. Children, Youth and Adult Coaching Environment
11. Patients with chronic disease. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Lecture |
|
14 |
21 |
35 |
Laboratory practicals |
|
12 |
18 |
30 |
Assignments |
|
4 |
6 |
10 |
Personal tuition |
|
0.5 |
0.25 |
0.75 |
|
Objective short-answer tests |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Introduction of the Subject |
Lecture |
Lectures of the different issues |
Laboratory practicals |
Laboratory practicals, in groups of 20 people, where a report is required for every 2 students from each practical |
Assignments |
Students will do a previous research at home on the issue of each practical in order to expose and work during it. |
Personal tuition |
Personal attention to the student |
Description |
The timetables will be indicated the first day, during the introducction of the subject. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
Oral presentation and attitude will be evaluated. Activity required. The lack of this activity unables to pass the subject. |
15% |
Objective short-answer tests |
|
There will be a questionaire where students will have to answer questions about the lessons learned (lectures 60%; practical sessions 40%) |
85% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
"El professor podrà establir a la Guia Docent aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). Si cap estudiant vol millorar la nota en la 2ª convocatòria, ha de saber que en el moment que es presenta a la 2ª convocatòria, perd la nota obtinguda en la 1ª convocatòria. Es pot faltar a una pràctica de forma justificada. Si es falta a més d'una, tot i que estigui justificada, suposarà la no avaluació de la matèria. L'examen d'aquesta assignatura es realitzarà en la llengua vehicular d'aquesta assignatura, l'anglès. |
Basic |
|
Mc Ardle, W.; Katch F.I. Exercise physiology : nutrition, energy, and human performance. 7th Ed. Philadelphia, Pa. : Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins Health, 2010.
Berdanier, L.; Berdanier CD. Case studies in physiology and nutrition. 1st. Ed. CRC Press, 2010.
Wilmore, JH., Costill, DL, Kenney, L. Physiology of sport and exercise. 4th ed. Champaign : Human Kinetics, 2008. |
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|