Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Valorar l'envelliment fisiològic i diferenciarlo de la patologia. |
|
AC2 |
Analitzar les característiques especials en l'atenció del pacient geriàtric: Presentació clínica atípica, pluripatologia, tendència cap a la cronicitat i a la incapacitat. |
|
AC3 |
Saber realitzar una valoració geriàtrica integral, des del seu vessant mèdica, capacitat funcional, cognitiva, d'estat d'ànim, rehabilitadora i social, amb la utilització d'escales de valoració geriàtrica |
|
AC5 |
Analitzar i orientar les malalties prevalents més incapacitants en l'edat geriàtrica. |
|
AC6 |
Adquirir coneixements, habilitats i destresa per a l'exercici professional i coordinació assistencial de la ortogeriatría. |
|
AC7 |
Conèixer els mitjans per a la prevenció i/o retard de la dependència. |
|
AC9 |
Capacitar en l'educació sanitària. |
|
AC10 |
Conèixer el rol de cada membre de l'equip interdisciplinari: fisioterapeuta, logopeda, psicòleg, terapeuta ocupacional, dietista, educador social, infermeria, metge. |
|
AC11 |
Adquirir habilitats per formular hipòtesis, dissenyar projectes i aplicar la metodologia estadística adequada en cada cas. |
|
AC12 |
Seleccionar i aplicar els dissenys d'investigació, els procediments per formular i contrastar hipòtesis i per interpretar resultats en els estudis d'envelliment i salut. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
|
BC7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional) |
Objectius |
Competències |
Conèixer la magnitud del problema social del sedentarisme i l'obesitat. |
AC1
|
|
|
Conèixer i entendre la relació entre inactivitat física i envelliment. |
AC1
|
|
|
Conèixer i integrar els principals conceptes en relació de les adaptacions agudes i cròniques (entrenament) l'exercici físic. |
AC2 AC6 AC7
|
|
|
Conèixer les patologies derivades de la inactivitat física i l'obesitat. |
AC1 AC3 AC5
|
|
|
Conèixer, comprendre i demostrar els beneficis de l'exercici físic i alimentació en la millora de la salut. |
AC1 AC6 AC7
|
|
|
Conèixer els principals programes sanitaris de promoció de la salut mitjançant l'exercici físic. |
AC7 AC10
|
BC7
|
|
Aprendre a utilitzar instruments de mesura dels canvis fisiològics derivats de l'exercici físic. |
AC1 AC3 AC7 AC11
|
BC2 BC4 BC5
|
CC5
|
Aprendre a classificar i registrar el grau de sobrepès i el nivell d'activitat física. |
AC3 AC6
|
|
|
|
AC1 AC3 AC6 AC10
|
|
|
Aprendre a realitzar i adequar el consell i / o prescripció d'exercici físic en funció de les característiques individuals |
AC9
|
BC3 BC4 BC5
|
CC5
|
Aprendre a ser crític amb les diferents propostes d'exercici físic aplicades a persones grans. |
AC11 AC12
|
BC3
|
CC5
|
|
AC10 AC11 AC12
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Aprendre a fer cerques bibliogràfiques |
|
|
CC1 CC2 CC3
|
Aprendre a utilitzar entorn virtual. |
|
BC3
|
CC1 CC2 CC3 CC4
|
Conocer las características fisiológicas y los factores patológicos del envejecimiento y su repercusión en el estado de salud. Comprender el estado nutricional de los ancianos institucionalizada y no institucionalizada de nuestro entorno. Conocer y saber aconsejar sobre la alimentación más saludable para la gente mayor sana. Conocer los problemas de salud más frecuentes en las personas mayores que tienen indicaciones dietéticas terapéuticas, para poder orientarlas al profesional especialista en Nutrición y poder apoyar el seguimiento dietético terapéutico |
|
BC1 BC3
|
CC3
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Inactividad física, sedentarismo y obesidad en mayores |
|
Tema 2. Evaluación de la condición física en mayores |
|
Tema 3. Consejo y prescripción de ejercicio físico en mayores |
|
Tema 4. Programa de ejercicio físico en mayores |
|
Tema 5. Características fisiológicas del envejecimiento que repercuten en el estado de salud. |
|
Tema 6. Factores patológicos de elevada prevalencia en el envejecimiento que repercuten en el estado de salud. Valoración nutricional. |
|
Tema 7. La alimentación en las persones mayores sanas |
|
Tema 8. La alimentación en las persones mayores con patología asociada. |
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Fòrums de discussió |
A través del Foro de Moodle se pretende la participación activa y propuestas de todos los alumnos, que será evaluada |
Seminaris |
Se pondrán en práctica los contenidos teóricos relacionados con la alimentación y la actividad física a través de diferentes casos. |
Treballs |
Repartidos con subgrupos de 4-5 personas, los alumnos será necesario que elaboren una ficha con las propuestas de ejercicio físico en determinados supuestos en los ancianos |
Sessió Magistral |
Exposición del temario |
Presentacions / exposicions |
Repartidos con subgrupos de 4-5 personas, los alumnos harán falta que presenten en público la ficha elaborada con las propuestas de ejercicio físico en determinados supuestos en los ancianos. |
Estudis previs |
Se expondrá la documentación necesaria para el estudio del temario. Se realizarán preguntas como guía de aprendizaje de los contenidos más importantes. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Se plantearan ejercicios y problemas como guia de aprendizaje. |
Atenció personalitzada |
|