Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| A3 |
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals |
| A5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| A6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| A9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Entén els problemes de l’empresa i de l’empresari/ària i de l’activitat econòmica que desenvolupen
| | A3 |
Genèric
| | A5 |
Genèric
| | A6 |
Genèric
| | A7 |
Genèric
| | A9 |
Genèric
| | A12 |
Genèric
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
| | B2 |
Genèric
| | B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Lliçó 1. Introducció. Entitats d’Economia Social (EES) y societats cooperatives |
|
Lliçó 2. Concepte i classes de cooperatives. Regulació jurídica |
|
Lliçó 3. Constitució de la cooperativa. Registre de cooperatives |
|
Lliçó 4. Els socis. Els òrgans de la cooperativa. |
|
Lliçó 5. Règim econòmic. Comptabilitat |
|
Lliçó 6. Modificacions estatutàries i estructurals |
|
Lliçó 7. Dissolució, liquidació i extinció de la societat cooperativa |
|
Lliçó 8. Cooperatives de segon grau, grups cooperatius i altres formes de col·laboració econòmica |
|
Lliçó 9. Les cooperatives i L’administració pública. La responsabilitat social de les empreses d’economia |
|
Lliçó 10. La societat laboral i altres EES
|
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
9 |
12 |
21 |
Seminaris |
|
10 |
15 |
25 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
4 |
0 |
4 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
15 |
17 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Explicar al alumno la metodología de la asignatura |
Sessió Magistral |
Exposición oral por el profesor del programa de la asignatura. Resolución de las dudas que el estudio del programa surjan al alumno |
Seminaris |
Trabajo en grupo por los alumnos de un tema en profundidad seleccionado al principio del curso. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Asistencia y participación activa en charlas y tablas redondas por profesionales y especialistas en la materia. |
Presentacions / exposicions |
Exposición oral por los estudiantes de un tema previamente seleccionado y trabajado durante los seminarios. |
Atenció personalitzada |
Atención individualizada al alumno en horario de tutorías |
descripción |
Atenció individualitzada a l'estudiant/a a l'horari de tutories |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
Se valorará la asistencia y participación activa de los estudiantes en las charlas y mesas redondas organizadas durante el curso. |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Los alumnos expondrán en grupo el trabajo sobre la materia que hayan realizado a lo largo del curso |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
La prova consistirà en preguntes curtes sobre cuestiones del programa |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En segunda convocatoria se guardará sólo la nota obtenida en primera convocatoria de la presentación/ exposición en caso de que sea igual o superior a 6. Su peso sobre la nota final será de un 60% y el 40% restante corresponde a una prueba de pregunta cortas sobre cuestiones del programa. En caso de no alcanzar el 6, la prueba será única y consistirá en un examen de preguntas cortas sobre cuestiones del programa y con un peso del 100%. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
G. Fajardo García , Cooperativas: régimen jurídico y fiscal, última edición,
M. J. Morillas Jarillo / M. I. Feliu Rey, Curso de cooperativas, última edición,
, Legislación de cooperativas, última edición,
P. Borjabad Gonzalo, Derecho de cooperativas, última edición,
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|