Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| A2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| A3 |
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| A6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| A9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| A10 |
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació |
| A11 |
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Comprèn el funcionament bàsic del sistema jurídic general de les relacions laborals
| | A2 |
Coneix els recursos humans de les organitzacions públiques i privades
| | A3 |
Comprèn el concepte i la naturalesa de les organitzacions i analitza com interactuen amb el seu entorn
| | A4 |
Adquireix eines teòriques i analítiques per comprendre la complexitat del fenomen del treball i l’ocupació en la societat actual
| | A5 |
Comprèn el sentit de les normes jurídiques i de la relació contractual
| | A6 |
Domina els diferents mitjans de tutela administrativa i judicial dels drets, individuals i col•lectius, del treballador
| | A7 |
Comprèn l’acció protectora del sistema espanyol de protecció social, distingint-lo del sistema de dependència
| | A9 |
Analitza les dimensions sociològiques i metodològiques de la realitat social del mercat de treball i l’ocupació, a través de les tècniques d’investigació social
| | A10 |
Entén les claus de la igualtat de gènere en l’àmbit jurídic laboral
| | A11 |
Aplica les polítiques de recursos humans en l’àmbit de les organitzacions
| | A12 |
Coneix i gestiona els processos d’actuació que afecten a l’estranger
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Mostra iniciativa en la cerca d'informació i fa aportacions significatives
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisi de la informació
| | B3 |
Identifica les causes i fins de la innovació
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
| | B6 |
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
La matrícula del treball de fi de grau comporta l'obligatorietat de matricular totes les assignatures que resten per finalitzar el grau. Cal tenir superats com a mínim 168 crèdits. 1. El/la responsable de la titulació, o persona en qui delegui, proposa als departaments l’encàrrec docent inicial de tutoria del TFG d’acord amb el següent criteri L’assignació
inicial es fa per àrees de coneixement de manera proporcional a la càrrega
docent que té cadascuna en l’ensenyament 2. Els departaments comuniquen al /a la responsable de la titulació el nombre de TFG definitivament assignats a cada àrea de coneixement. 3. L’estudiant matriculat al TFG, en funció del seu propi interès, indica la seva preferència en realitzar el TFG en una determinada àrea de coneixement, prioritzant totes les àrees implicades. Aquesta priorització es fa efectiva d’acord amb l’ordre determinat per la qualificació mitjana de l’expedient acadèmic de cada estudiant. 4. Un cop acabat aquest procediment, el/la responsable de la titulació, o persona en qui delegui, comunica als departaments la relació d’estudiants assignats a cada àrea de coneixement per tal que n'informi a les àrees i aquestes assignin tutor a cada estudiant. Els departaments comuniquen a la responsable de titulació els tutors assignats a cada estudiant. 5. La responsable de la titulació publica a l'entorn Moodle la relació d'estudiants amb el tutor assignat. 6. Existeix la possibilitat de participar en el pla pilot que uneix TFG amb pràctiques externes. L’assignació dels TFG delm pla pilot es fa sota la supervisió del/de la responsable de la titulació i del/de la coordinador/a del programa de pràctiques externes del ensenyament. 7. L’assignació dels TFG en la modalitat d’APS es fa sota la supervisió del/de la responsable de la titulació i del/de la coordinador/a del programa APS del centre. Els/Les estudiants i professors/es interessats/des els han de comunicar qualsevol proposta de TFG en aquest àmbit. Un cop confirmat l’encàrrec, el / de la responsable de la titulació ho inclou en la comunicació al Departament afectat als efectes del còmput general de treballs assignats a cada àrea de coneixement. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
1 |
1 |
2 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
208 |
208 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
10 |
0 |
10 |
Seminaris |
|
2 |
0 |
2 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitat encaminada a que l'alumne prengui contacte i recolli informació sobre el funcionament global d'aquesta assignatura |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
D'acord amb el procediment d'assignació de treballs, el professor tutor haurà de determinar amb l'alumne el tema concret del treball
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Les normes formals de presentació dels treball seguiran els criteris següents:
a) Estructura bàsica:
- Índex.
- Introducció: s’explicarà la justificació, la metodologia emprada i els objectius del
treball.
- Capítols/apartats: el treball estarà estructurat en capítols/apartats seguits d’una
rúbrica indicativa del contingut.
- Consideracions finals/reflexions: el treball ha de concloure amb unes consideracions
finals sobre els aspectes més destacats.
- Annexos: on es podrà incloure la documentació i material utilitzat rellevants pel
treball.
b) Extensió. L’extensió mínima del treball serà de 25 pàgines i màxima de 70 (no obstant, el tutor pot justificar una major o menor dimensió del treball). El text en lletra Times New Roman 12, interlineat 1.5.
b) Referències.Es faran en funció de l'àrea de coneixement en la que es desenvolupa en treball:
1- Per àrees jurídiques:Sempre que no hi hagin altres indicacions, se seguiran les següents
normes de presentació:
- Notes a peu de pàgina: les referències bibliogràfiques, de fonts o altre material
consultat hauran d’estar estructurades tal i com indica la pàgina web del CRAI del
campus Catalunya, àrea de Ciències Jurídiques.
2-Per àrees no jurídiques. Mètode APA
- Bibliografia: la relació bibliogràfica, de fonts o altre material, complerta i precisa ha
de seguir les indicacions de la pàgina web del CRAI del campus Catalunya.
- Jurisprudència: s’haurà d’indicar la base de dades utilitzada.
c) Es lliurarà via moodle segons el calendari que apareix en el moodle .
d) La portada del TFG ha de seguir el model establert pel repositori institucional.
e) El treball ha de ser original de l’autor de tal manera que les cites hauran d’estar
clarament identificades per evitar qualsevol situació de plagi |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
La relació del professor tutor amb l'alumne es concreta de la següent manera:
-Realització mínima de quatre tutories.
- Determinació del tema concret del treball.
- Orientació i supervisió de la realització i defensa del treball.
- Realització, si s'escau, d'un informe favorable per a la defensa del treball.
- Al ser una assignatura de convocatòria única, en cas de no assolir l'informe favorable l'alumne ha de sol·licitar endarrerir la defensa del treball, segons el procediment i terminis establerts a la Normativa de TFG de la FCJ.
Els estudiants s'han d'ajustar a la planificació del procés de tutorització proposada pel tutor o tutora del treball. |
Seminaris |
Formació en grup dirigida als estudiants per presentar els objectius, l'estructura, metodologia i altres qüestions formals necessàries per al desenvolupament del TFG. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
El TFG es defensa públicament i presencial davant d’una Comissió designada pel/per la responsable de la titulació i formada per dos professors/es de l'ensenyament, preferentment tutors/es de TFG, i si escau pertanyents a àrees diferents. El TFG que es realitzi en grup es defensa per tots els participants en les mateixes condicions que l’individual.
Són requisits indispensables per a què l’estudiant pugui realitzar la defensa del TFG:
a) Comptar amb l'informe favorable del/de la tutor/a
b) Haver lliurat, a través de moodle, la documentació exigida pel repositori institucional de la URV.
c) Haver lliurat l’enquesta de valoració de l’assignatura a través de moodle.
L’exposició de l’estudiant es fa durant 15 minuts; i la durada total de la defensa, exposició de l’estudiant, preguntes, debat, no ha de sobrepassar el temps de 30 minuts.
|
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
Descripció El seguiment del TFG correspon al tutor, el qual té les següents funcions: a) Transmissió a l’estudiant de la importància i utilitat del TFG, i del rigor exigit. b) Tutories: - realització mínima de 4 tutories, - concreció i acotació del tema del treball, - orientació, direcció i supervisió de la realització i defensa del treball c) Realització d’un informe favorable o desfavorable del procés d’elaboració del treball elaborat per l’estudiant d) Participació a les comissions de defensa de TFG pels quals sigui assignat/ada pel/per la responsable de la titulació. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
El tutor i els dos membres de la Comissió de defensa avaluen: l'estructura del treball, els seus aspectes formals, el contingut, l'originalitat i innovació, la utilització i el domini de les fonts, la metodologia utilitzada, les consideracions o reflexions finals realitzades, a partir de les rúbriques de qualificació disponibles al Moodle. |
Comissió: 40% de la nota final
Tutor: 20% de la nota final |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
El tutor ha de valorar a partir de la rúbrica d'avaluació de les tutories la dedicació de l'alumne, l'assistència de l'alumne a les tutories, l'assoliment de les competències i de la qualitat necessària per la defensa del treball fi de grau. |
Tutor: 20% de la nota final |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Els dos membres de la Comissió han de valorar la presentació del treball, la capacitat de síntesi i la comunicació oral de l’estudiant, tant en l'exposició com en el posterior debat que es pugui plantejar.
Els dos membres de la Comissió han valorar de forma conjunta la defensa i reflectir la seva valoració a la rúbrica de qualificació disponible a Moodle. |
Comissió: 20% de la nota fina |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Assignatura de convocatòria única En cas de no assolir informe favorable l'estudiant ha de sol.licitar endarrerir la defensa del treball, segons el procediment i terminis establerts a la Normativa Acadèmica i de Matrícula. |
Bàsica |
|
Les fonts d'informació venen determinades pel treball concret que ha de
desenvolupar l'alumne |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
La matrícula del treball de fi de grau comporta l'obligatorietat de matricular totes les assignatures que resten per finalitzar el grau. Cal tenir superats com a mínim 168 crèdits.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|