Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter financer, econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions empresarials i econòmiques. |
| A5 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi de les institucions econòmiques: empreses; organitzacions públiques; mercats industrials, financers i d'altres serveis. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Relaciona i analitza magnituds econòmiques mitjançant funcions.
Utilitza les equacions diferencials per a l’anàlisi de models econòmics.
Utilitza alguns aspectes i eines de treball per analitzar problemes de presa de decisions socials i col·lectives.
| | A5 |
Relaciona i analitza magnituds econòmiques mitjançant funcions i equacions (implícites, diferencials, etc.) i diferents models explicatius.
Formula problemes de decisions socials i valora les seves solucions.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Troba la solució adequada
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
Tema 1. Funció composta. Funció implícita. Funció homogènia
|
1.1 Derivació de la funció composta
1.2 Derivació de funcions implícites
1.3 Funcions homogènies i propietats |
Tema 2. Equacions diferencials
|
2.1 Concepte d’equació diferencial
2.2 Existència de solució
2.3 Resolució d’equacions diferencials
2.4 Aplicacions a l’economia |
Tema 3. Mètodes matemàtics per a la presa de decisions socials |
3.1 Problemes de decisió col•lectiva
3.2 Aplicacions econòmiques
3.3 Problemes de fallida i regles de repartiment |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
24 |
48 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
25 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
35 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
4 |
8 |
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
descripción |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 proves curtes sobre exercicis de l'aula. Es valoren les 3 millors proves, cadascuna amb un pes del 10%. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Examen final sobre el total del contingut de l'assignatura. |
70% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
El 100% de la segona convocatòria és un examen final sobre el total del contingut de l'assignatura. No es tindran en compte els resultats obtinguts en les proves d'avaluació continuada realitzades al llarg del curs. NOTA: Durant les proves avaluatives només es podrà fer ús de calculadores científiques. |
Bàsica |
Sydsaeter, K., Hammond, P.J., Matemáticas para el análisis económico, Prentice Hall, 1998, Espanya
Villar, A., Decisiones sociales, McGraw-Hill, 2006, Madrid
Rafels, C. et al, Jocs cooperatius i aplicacions econòmiques, Edicions Universitat de Barcelona 1999, Barcelona
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
MATEMÀTIQUES II/16204009 | MATEMÀTIQUES I/16204008 | INTRODUCCIÓ A LA MICROECONOMIA/16204004 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|