Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi de les institucions econòmiques: empreses; organitzacions públiques; mercats industrials, financers i d'altres serveis. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Analitza les decisions d’un agent racional en condicions d’incertesa.
Analitza els models bàsics d’equilibri general amb mercats financers i les seves implicacions sobre la valoració d’actius.
Analitza la selecció de carteres en un context mitjana-variància i estudi del CAPM.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Troba la solució adequada
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
Tema 1. Elecció en condicions d’incertesa
|
1.1 La teoria de la utilitat esperada de von Neumann i Morgenstern
1.1.1 Formalització de la incertesa
1.1.2 Axiomes de les preferències
1.1.3 La representació de les preferències. El teorema de la utilitat esperada de von Neumann i Morgenstern
1.2 Cas particular: La utilitat del diner
1.2.1 L' aversió al risc: una breu discussió conceptual
1.2.2 Mesures d' aversió al risc
1.2.3 Equivalents certs
1.2.4 Primes de risc
1.2.5 L' aversió al risc i la riquesa
1.2.6 Funcions d' utilitat freqüentment utilitzades en finances
1.3 Aplicacions
1.3.1 La demanda d'assegurances
1.3.2 El problema de selecció de carteres
1.4 Extensions
1.4.1 Estats de la naturalesa
1.4.2 Probabilitats subjectives
1.5 Crítiques
1.5.1 La paradoxa d' Allais
1.5.2 La paradoxa d' Ellsberg
|
TEMA 2. Equilibri financer: Existència, eficiència i valoració
|
2.1 Introducció
2.2 L’equilibri financer en condicions de certesa
2.2.1 Un període
2.2.2 Múltiples períodes
2.3 L’equilibri financer en condicions d’ incertesa
2.3.1 Mercats complets i actius Arrow-Debreu
2.3.2 Economies amb un conjunt complet d’actius Arrow-Debreu
2.4 Economia general amb actius complexes
2.5 Comentaris finals i extensions
|
TEMA 3. L' Anàlisi de la mitjana i la variància i les característiques del conjunt d'oportunitats d'inversió
|
3.1 Els principis fonamentals del contexte mitjana-variància
3.2 Mesures del rendiment i el risc d' un actiu financer individual
3.3 La rendibilitat i el risc d' una cartera
3.3.1 Carteres de dos actius financers arriscats
3.3.2 Carteres amb múltiples actius financers arriscats
3.4 Combinacions d'actius financers arriscats en el contexte mitjana-variància
3.4.1 Combinacions de dos actius financers arriscats
3.4.2 Combinacions de múltiples actius financers arriscats
3.5 Determinació de la cartera de mínima variància
3.6 Combinacions d'un actiu arriscat i una actiu sense risc en el contexte mitjana-variància
3.7 Diversificació de carteres
3.7.1 La variància d'una cartera completament diversificada
3.7.2 La contribució d'un actiu individual al risc d'una cartera
diversificada
|
TEMA 4. La frontera eficient i l’ elecció de la cartera òptima
|
4.1 La frontera eficient i la separació en dos fons
4.1.1 Les carteres eficients i la selecció de la cartera òptima amb múltiples actius arriscats
4.1.2 El teorema de separació en dos fons
4.2 La cartera tangent i la inversió òptima quan existeix la possibilitat d' invertir en un actiu segur
4.2.1 La cartera tangent i la Línia del Mercat de Capitals
4.2.2 La determinació de la cartera tangent
4.2.3 La determinació de la frontera eficient
4.3 La determinació de la frontera eficient d’ actius arriscats
4.4 Dificultats de l’anàlisi mitjana-variància per la determinació de carteres tangents
|
TEMA 5. Equilibri en el mercat: EL CAPM
|
5. 1 Hipòtesis del CAPM
5. 2 La cartera del mercat
5. 3 Deducció de la fórmula del CAPM
5. 4 Implicacions del CAPM: La Línia del mercat d' actius i la beta d'un actiu
5. 5 Aplicació: Valoració d’actius arriscats
5. 6 Aplicació del CAPM en les decisions d’inversió de les empreses
5. 7 Evidència empírica del CAPM
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
38 |
76 |
114 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
13 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
descripción |
Temps per resoldre dubtes als estudiants. L'atenció serà principalment personalitzada i es durà a terme en el despatx del professor. El primer dia de classe s'indicarà l'horari de tutories. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L'alumne ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura.
El temari de l'assignatura es divideix en 3 blocs. Durant el curs es proposen fer 3 proves, cada prova relacionada amb un bloc. |
45% (3X15%) |
Otros |
|
Examen final del contingut global de l'assignatura |
55% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
No es permet l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. En segona convocatòria es realitzarà un examen final de tot el contingut de l'assignatura, i representarà el 100% de la qualificació. |
Bàsica |
Copeland, Thomas; Weston Fred, Finacial Theory and Corporate Finance, 3ª edició, Addison Wesley
Marín, Jose María; Rubio, Gonzalo, Economía Financiera, 1ª edició, Antoni Bosch
Carolina Manzano, Material Docent, ,
|
|
Complementària |
Kreps, David, Curso de Teoria Microeconómica, , McGraw-Hill
Grinblatt, Mark; Titman Sheridan, Mercados Financieros y Estrategia Empresarial, 2ª edició, McGraw-Hill
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
MATEMÀTIQUES I/16224008 | MATEMÀTIQUES II/16224009 | MICROECONOMIA/16224103 | TEORIA ECONÒMICA DEL BENESTAR/16224108 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|