Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions). |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Pot descriure i explicar les funcions d'un director de màrqueting.
Reconeix la importància del màrqueting per al rendiment general d'una empresa.
Comprèn el funcionament de les diferents àrees de màrqueting a l'empresa i és capaç de dissenyar un pla de comunicació eficaç.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
|
tema |
Subtema |
1. La direcció de màrqueting a l’empresa |
a. La funció del màrqueting a l’empresa
b. Organització funcional del màrqueting
c. Relació entre el màrqueting i les vendes
d. Activitats de màrqueting a l’empresa |
2. La informació i les decisions de màrqueting |
a. La informació i el risc en les decisions
b. El sistema d’informació de màrqueting
c. La estimació de la demanda |
3. La gestió del producte i la marca |
a. Concepte i dimensions del producte
b. La línia de productes
c. Decisions sobre la marca
d. Altres atributs del producte
e. El cicle de vida del producte
f. La innovació i la renovació de productes |
4. La gestió dels serveis |
a. Naturalesa i classificació dels serveis
b. Estratègies de màrqueting per a empreses de serveis
c. Els serveis afegits al producte |
5. La política de preus i marges |
a. Conceptes de preus i marges
b. Fixació de preus
c. Estratègies de preus en el llançament del producte
d. Estratègies de variació de preus |
6. Els canals de distribució |
a. Operativitat en els canals de distribució
b. Elecció de canals de distribució
c. La direcció i el poder en el canal
d. El sistema comercial i la distribució
e. Tendències en la distribució del futur |
7. Retailing i logística |
a. Conceptes de retailing
b. Gestió del retailing
c. El marxandatge
d. La logística orientada al màrqueting
e. La logística i el servei al client
f. Estructura de distribució logística |
8. La comunicació integrada de màrqueting |
a. El mix de comunicació
b. La promoció de vendes
c. El màrqueting directe i l’e-comerce
d. Les relacions públiques
e. Principis de la publicitat
f. Disseny i desenvolupament de campanyes publicitàries |
9. La direcció de vendes |
a. Avantatges i inconvenients de la venda personal
b. Tipologies d’organització de vendes
c. Característiques de la força de vendes
d. Gestió de la força de vendes |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
22 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
10 |
20 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
11 |
13 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Es farà la presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels conceptes teòrics del màrqueting i es donaran pautes per a la realització del treball de desenvolupament. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral del treball (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
descripción |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
També es tindrà en compte la participació a classe.
|
15% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral d’un treball (prèvia presentació escrita). |
35% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova integral de tota l’assignatura. Cal obtenir un mínim de 4 punts en aquesta prova per fer la mitjana de l’assignatura. |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
A la primera convocatòria és requerirà una qualificació mínima de 4 punts per al conjunt de les proves d'avaluació continuada (resolució de problemes + presentació del treball) per a fer la mitjana de l'assignatura. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- A la segona convocatòria es farà un única prova integral que valdrà el 100 % de la nota. |
Bàsica |
Kotler, Philip, Dirección De Marketing, Madrid, Prentice Hall
Martín Armario, Enrique, Marketing, Barcelona, 1993, ARIEL
Munuera Aleman, José Luís, Rodriguez Escudero, Ana Isabel , Marketing Estrategico, Teoria y Casos, Madrid, 1998, Pirámide
|
|
Complementària |
|
Abascal Rojas, Francisco, Como Se Hace un Plan Estratégico,
Modelo de Desarrollo de una Empresa, Madrid, ESIC, 1996. Barroso Castro , Carmen , Martín Armario, Enrique, Marketing
Relacional, Madrid, ESIC, 1999. Lambin, Jean-Jacques, Marketing
Estrategico, 2ª Ed., Madrid, Mc Graw HilL Nieto Churruca, Ana, Llamazares García-Lomas, Olegario, Marketing
Internaconal, Madrid Pirámide, 1995.
El material per a la resolució de treballs pràctics serà
lliurat pel professor al llarg del curs. |
|
Otros comentarios |
Es recomena consultar l'espai Moodle de l'assignatura. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|