Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Desenvolupar estratègies per dirigir empreses i les seves àrees funcionals de forma competitiva i eficient. |
| A2 |
Aplicar mètodes avançats d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. |
| A5 |
Avaluar i integrar informació economico-financera rellevant a través d'informes directius de qualsevol àrea funcional de l'empresa per optimitzar els seus resultats. |
| A7 |
Dissenyar el pla d'internacionalització d'una empresa des d'una perspectiva multidisciplinària i aplicar estratègies per al seu desenvolupament. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Desenvolupar estratègies financeres i d'inversió adaptades a les necessitats financeres de cada empresa.
Conèixer els mecanismes de finançament i inversió de l'empresa des d'un punt de vista global de l'experiència empírica i de les formulacions acadèmiques actuals.
| | A2 |
Desenvolupar estratègies financeres i d'inversió adaptades a les necessitats financeres de cada empresa.
Conèixer els mecanismes de finançament i inversió de l'empresa des d'un punt de vista global de l'experiència empírica i de les formulacions acadèmiques actuals.
| | A5 |
Desenvolupar estratègies financeres i d'inversió adaptades a les necessitats financeres de cada empresa.
| | A7 |
Conèixer els mecanismes de finançament i inversió de l'empresa des d'un punt de vista global de l'experiència empírica i de les formulacions acadèmiques actuals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema I. La estrategia financiera y el control de gestión |
1.1. La estrategia financiera y la estrategia empresarial
1.2. Información en la empresa
1.3. Estrategia y control de gestión
1.4. Indicadores, reporting y Cuadro de Mando Integral
|
Tema II. Los estados financieros |
2.1. Las Cuentas anuales
2.2. Los estados financieros
2.3. La gestión del fondo de maniobra
2.4. Análisis de la rentabilidad empresarial
2.5. El coste del pasivo, WACC
2.6. EVA
|
Tema III. Financiaciones de proyectos |
3.1. Financiación bancaria "tradicional"
3.2. Business Angels
3.3. Capital riesgo.
3.3. Préstamos participativos.
3.4. Mercado alternativo bursátil.
3.5. Project finance.
|
Tema IV. Introducción valoración de empresas |
4.1. Métodos estáticos
4.2. Métodos dinámicos
|
Tema V. Planificación financiera. |
5.1. Conceptos básicos de planificación financiera |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
20 |
20 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
4 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Se introducen los contenidos de la asignatura, su metodología y los criterios de evaluación. |
Sessió Magistral |
Sessión Magistral: Se explican a través de clases participativas ejemplificadas con casos ilustrativos y debates los contenidos del temario. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolución de problemas: Se aplican los contenidos del temario de forma práctica a través de la resolución de casos y ejercicios.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolución de problemas: Se aplican los contenidos del temario de forma práctica a través de la resolución de casos y ejercicios.
|
Atenció personalitzada |
Tiempo que cada profesor tiene reservado para atender y resolver dudas a los estudiantes |
Descripció |
Tiempo que el profesor dedica a la atención de dudas y consultas por parte del alumno, con el objetivo de facilitar el trabajo del estudiante. Se porá contactar con el profesor via mail o acudir en sus horas publicadas de tutoria |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolución de problemas y ejercicios. La realización y entrega es en equipo, de máximo 3 alumnos: 35% |
35% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Se realizará una prueba parcial que constituye el 25% de la nota y una prueba final que constituye el 40%.
En la prueba final deberá obtenerse como mínimo un 4 para promediar con el resto de pruebas |
65% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Resolución de problemas y ejercicios. La realización y entrega es en equipo, de máximo 3 alumnos: 35% Se realizará una prueba parcial que constituye el 25% de la nota y una prueba final que constituye el 40%. En la prueba final deberá obtenerse como mínimo un 4 para promediar con el resto de pruebas En segunda convocatoria, la nota será la nota de dicha convocatoria; sin considerar trabajos y pruebas realizadas durante el curso |
Bàsica |
|
Higgins, R.C. , Analysis for Financial Management , 9th , McGraw Hill Brealey, R.; Myers, S.C. and Allen, F., Principles of Corporate Finance , 9th. , McGraw Hill
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|