Type A
|
Code |
Competences Specific | | A5 |
Develop management skills and technical knowledge to manage the complexity of the reality of the international company in a socially and environmentally responsible manner. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT3 |
Solve complex problems critically, creatively and innovatively in multidisciplinary contexts. |
| CT6 |
Develop skills to manage career development. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A5 |
Comprehend and promote processes of change and development in organisations.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT3 |
Solve complex problems critically, creatively and innovatively in multidisciplinary contexts.
| | CT6 |
Develop skills to manage career development.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
LIDERAZGO |
1. Concepto de liderazgo
2. ¿Qué es un líder? ¿Quién es un líder?
3. Teorías del liderazgo
4. Estilos de dirección
5. Motivación y liderazgo
6. Liderazgo transaccional
7. Liderazgo transformacional
8. Liderazgo servidor |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
Lecture |
|
15 |
15 |
30 |
Problem solving, classroom exercises |
|
15 |
15 |
30 |
Personal tuition |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Mixed tests |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. |
Lecture |
S’introdueixen els continguts conceptuals de l’assignatura. Són de tipus participatiu, i s’espera que l’estudiant aprofundeixi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal fora de l’entorn de l’aula. |
Problem solving, classroom exercises |
Es proposarà una sèrie d’activitats pràctiques relacionades amb el contingut de l’assignatura. Cal la participació activa de cada estudiant. |
Personal tuition |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Description |
Temps dedicat a la resolució de dubtes i consultes sobre l'assignatura en el despatx del professor en l'horari establert a tal efecte. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, classroom exercises |
|
Aplicació dels conceptes teòrics claus a la pràctica.
Resultats de les activitats portades a terme a l’aula |
60% |
Mixed tests |
|
Prova d'integració: Prova final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura. |
40% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consistirà, en el 100%, en una prova integral (examen) del conjunt de continguts de l'assignatura. |
Basic |
Yukl, Gary A., Liderazgo en las organizaciones , 2008, Madrid: Prentice Hall
LussierR, R. N. y Achua, C. F. , Liderazgo: Teoría, aplicaciones y desarrollo de habilidades, 2002, México: Thomson
Bryman, A., The SAGE handbook of leadership, 2011, Londres: SAGE
|
|
Complementary |
Casado, J.M., El directivo del siglo XXI, 2000, Barcelona: Gestión 2000
Nelson, B., 1001 formas de motivar, 2005, Barcelona: Gestión 2000
Weiss, T., Coaching competencies and corporate leadership, 2003, Florida: St. Lucie Press
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|