Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Analitzar els mercats internacionals mitjançant tècniques i enfocaments multidisciplinaris avançats que permetin facilitar informació rellevant a les empreses internacionals i / o amb voluntat d'internacionalització. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT1 |
Gestionar i comunicar informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera.
|
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Conèixer la idiosincràsia de les institucions i els mercats dels països emergents, així com saber identificar les oportunitats de negoci en aquestes economies.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT1 |
Gestionar i comunicar informació complexa, de temes diversos, amb naturalitat, en llengua estrangera.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció |
1.1. Els canvis en l'economia mundial.
1.2. Economies, països i potències emergents.
1.3. Els BRICS |
2. Les teories del desenvolupament |
2.1. Introducció a la Economia del Desenvolupament
2.2. Els enfocaments ortodoxes
2.3. Els enfocaments heterodoxes |
3. El paper de l'agricultura en els processos de desenvolupament |
3.1. Introducció: El canvi estructural en els processos de desenvolupament
3.2. El Sistema Agroalimentari Mundial
3.3. L' agricultura en el procés de desenvolupament
|
4. La integració en les cadenes de valor globals |
4.1. Introducció
4.2. Els anàlisi de les ‘global value chains’
4.3. La medició de les cadenes de valor (TIVA) |
5. Antecedents, d'on venen? |
5.1. Amèrica Llatina fins els 80
5.2. Diferents implementacions del socialisme: URSS, Xina i India
5.3. L'aparheid a Sud-àfrica |
6. L'enlairament econòmic i les seves polítiques |
6.1. Antecedents: els NPI
6.2. Brasil: el drac d'Amèrica Llatina?
6.3. Xina: trenta anys gloriosos
6.4. India: l'emergència a pas lent
6.5. Rússia: la teràpia de shock i la transició
6.6. Sud-àfrica: una economia en evolució |
7. Les trajectòries de desenvolupament dels BRICS |
7.1. El potencial humà: el paper de la demografia
7.2. El potencial cientific i tècnic.
7.3. La productivitat del treball
7.4. Renda i dimensió del mercat intern
7.5. Els sistemes de protecció social
7.6. Els models de creixement |
8. La crisi i les perspectives de futur |
8.1. La crisi de 2009 i el seu impacte sobre els BRICS
8.2. Els riscos que amenacen els emergents
8.3. Els BRICS, el nou pol econòmic? |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Seminaris |
|
5 |
5 |
10 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
1 |
2 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
1 |
2 |
Proves orals |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Introducció als països |
Seminaris |
Estudis de casos sobre països |
Sessió Magistral |
Els entorns on s'estudien els països analitzats |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants |
Atenció personalitzada |
Tutories |
Description |
Tutories:
Dillums i dimecres de 17 a 19h.
Despatx 302 |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Avaluació coneixements adquirits en seminaris |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Proves que inclouen preguntes obertes sobre un tema. L'estudiant ha de desenvolupar, relacionar, organitzar i presentar els coneixements que té sobre la matèria. |
30% |
Proves orals |
|
Proves que inclouen preguntes obertes i/o tancades sobre un tema o aspecte concret. L'estudiant ha de respondre de manera directa i oral a la formulació de la pregunta. |
40% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Segona convocatòria: prova de desenvolupament (100% de la nota final) |
Bàsica |
Rougier, Eric, Combarnous, François , The Diversity of Emerging Capitalisms in Developing Countries: globalization, institutional convergence and experimentation, , Rougier
Naudé, W., Szirmai, A. y Haraguchi, N. , Struc tural Change and Industrial Development in the BRICS, , Oxford
Vercueil, J. , Les Pays Emergents, , Bréal
|
Materials de l'assignatura |
Complementària |
|
Informes OCDE Informes PNUD Informes Banc Mundial Informes FMI |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|