Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Entendre els principis bàsics de funcionament de l'economia a nivell microeconòmic i macroeconòmic per a la gestió d'empreses. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Sap explicar i analitzar el mercat de competència perfecta.
Analitza els efectes de les fallades de mercat en els mercats competitius.
Entén la integració dels mercats locals i nacionals dintre del mercat internacional.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B7 |
Coneix el concepte de desenvolupament sostenible
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
CONCEPTES BÀSICS |
|
1. Introducció |
|
2. La demanda |
Components
Elasticitat
Demanda de mercat
|
3. L'oferta |
Components
Elasticitat
Oferta de mercat
|
4. L'equilibri de mercat |
Equilibri i forces de mercat
Estàtica comparativa
|
COMPORTAMENT DE CONSUMIDORS I PRODUCTORS |
|
5. Fonaments de la demanda |
Restricció pressupostària
Preferències dels consumidors
Elecció del consumidor
|
6. Fonaments de l'oferta en un entorn competitiu |
Funció de producció i costos de produir
Maximització de benefici
Funció d'oferta d'una empresa competitiva
|
EFICIÈNCIA I BENESTAR |
|
7. L'eficiència dels mercats |
Excedent del consumidor i del productor
L'eficiència del mercat
Eficiència i comerç internacional
|
8. La intervenció de l'Estat |
Preus màxims i mínims
Impost i subsidis sobre la quantitat
Incidència sobre els consumidors i els productors |
9. Desigualtats de renda |
Mesures de la desigualtat
Polítiques per reduir la pobresa
|
ERRADES DE MERCAT |
|
10. Externalitats |
Externalitats i ineficiències del mercat
Polítiques públiques dirigides a les externalitats
Solucions privades
|
11. Béns públics |
Diferents tipus de béns
La importància dels drets de propietat
|
12. El problema de la informació incompleta |
Diferents tipus de manca d'informació
Informació asimètrica
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
37 |
37 |
74 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
13 |
34 |
47 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
10 |
11 |
Proves pràctiques |
|
1 |
4 |
5 |
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne (fora de l'aula) i del professor (a l'aula). |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Resolució de preguntes tipus test al llarg del quadrimestre |
40% |
Proves mixtes |
|
Examen final: resolució de preguntes tipus tests, de preguntes curtes i/o exercicis. |
50% |
Proves pràctiques |
|
Resolució de casos, experiments,... al llarg del quadrimestre |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Comentari sobre la 1a convocatòria (avaluació continuada): al final del quadrimestre es realitzarà un examen final, que representarà el 50% de l'avaluació continuada. Amb independència de quina és la qualificació obtinguda en la resta de proves de l'avaluació continuada, aprovar aquest examen final és una condició necessària per poder aprovar l'assignatura. Comentari sobre la 2 ª convocatòria: consistirà en la realització d'un examen, que valdrà el 100% de la nota final. Aquest examen es basarà en la resolució de preguntes tipus test, de preguntes curtes i / o exercicis. Durant la realització dels exàmens NO es permetrà l'ús o la tinença de calculadores o de dispositius de comunicació i transmissió de dades. Cometre errors ortogràfics i gramaticals en les proves d'avaluació serà penalitzat amb una reducció de la nota. |
Bàsica |
|
· Bernanke, B. i Frank, R. (2007): Principiosde economía. Ed.McGrawHill,Madrid . Krugman, P.; Wells, R. i Graddy, K. (2014): Fundamentos de Economía. 3ª edició. Ed. Reverté, Barcelona · Mankiw, NG i
Taylor MP (2017): Economía. Ed. Paraninfo, Madrid. · Samuelson, P. i Nordhaus, W. D. (2010): Economía. Ed.McGrawHill, Madrid · Schiller, B. R. (2008): Principiosde economía. Ed.McGrawHill,Madrid |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|