IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject (*) MODELITZACIÓ I VISUALITZACIÓ Code 17234213
Study programme
Grau d'Enginyeria Informàtica (2010)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Optativa 1Q
Modality and teaching language
Department Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinator
FERRÉ BERGADÀ, MARIA
E-mail maria.ferre@urv.cat
Lecturers
FERRÉ BERGADÀ, MARIA
Web http://moodle.urv.cat/
General description and relevant information Proporcionar a l’alumne el coneixement de les eines i els algorismes per a generar gràfics i poder interaccionar amb ells. L'assignatura té un enfoc pràctic.

Competències
Type A Code Competences Specific
 CP6 Capacitat per desenvolupar i avaluar sistemes interactius i de presentació d'informació complexa i l'aplicació aper resoldre problemes de disseny d'interacció persona-ordinador.
 CP7 Capacitat per conèixer i desenvolupar tècniques d'aprenentatge computacional i dissenyar i implementar aplicacions i sistemes que les utilitzin, incloent-hi les dedicades a extracció automàtica d'informació i coneixement a partir de grans volums de dades.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 CP6 Coneix els elements que integren un sistema gràfic
Coneix i utilitza els diferents esquemes de modelització i representació de la informació en 2 i 3 dimensions
Sap utilitzar una llibreria gràfica per a la generació d'imatges per computador realistes
Dissenya aplicacions que integrin la representació d'informació gràfica amb la interacció de l'usuari
 CP7 Coneix i utilitza els diferents esquemes de modelització i representació de la informació en 2 i 3 dimensions.
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Introducció als Sistemes Gràfics Interactius El món de la informàtica gràfica i la visualització de dades
Representació d'informació 2D
Visualització d'informació Representació d'informació 3D i Procés de Visualització.
Creació d'escenes amb OpenGL.
Sistemes de modelatge.
Càlcul de visibilitat.
Realisme i animació Il.luminació. Transparències. Textures
Introducció a l'animació
Creació de mons virtuals Estructura de les aplicacions gràfiques
Gestió de recursos gràfics

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
CP6
CP7
12 12 24
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CP6
CP7
19 47 66
Pràctiques a través de TIC
CP6
6 30 36
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de preguntes curtes
CP6
CP7
2 19 21
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Es dona una visió global de l'assignatura i es presenta l'entorn de treball en l'assignatura
Sessió Magistral Es presenten els conceptes de cada un dels temes. S'acompanya de material de suport, presentacions i bibliografia específica.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Es treballen els temes tractats i es proposen diferents exercicis que formaran part de l'avaluació contínua.
Pràctiques a través de TIC L'alumne haurà de resoldre una pràctica global de l'assignatura.
Atenció personalitzada L'alumne disposa d'hores d'atenció per part dels professors per a resoldre els dubtes que puguin anar sorgint.

Atenció personalitzada
Description
Es podeu posar en contacte amb els professors a través del correu electrònic i/o en les hores de consulta que podeu consultar a la web de l'ETSE.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CP6
CP7
Exercicis que es van desenvolupant al llarg del curs a les sessions de laboratori 35%
Pràctiques a través de TIC
CP6
Desenvolupament de pràctica global de l'assignatura . Presentació dels resultats obtinguts. 35%
Proves objectives de preguntes curtes
CP6
CP7
Prova escrita sobre els conceptes treballats al llarg de l'assignatura 30%
Others  
 
Other comments and second exam session

La segona convocatòria suposa acabar i superar les parts pendents en la primera.

Durant els exàmens no es podrà fer ús de cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades. El no compliment d'aquest punt suposa automàticament la no superació de l'examen.


Fonts d'informació

Bàsica Donald Hearn, M. Pauline Baker, Gráficos por computadora con OpenGL, última edició disponible, Madrid, (etc.) : Pearson Educación, cop. 2006
Edward Angel, Interactive computer graphics : a top-down approach with Shader-Based OpenGL, última edició disponible, London [etc.] : Addison-Wesley, cop. 2009

Complementària

Recomanacions


Subjects that it is recommended to have taken before
PROGRAMACIÓ/17234114
ESTRUCTURES DE DADES/17234115
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.