Type A
|
Code |
Competences Specific | | A6 |
Dissenyar i implementar sensors i xarxes de sensors.
|
| A10 |
Integrar nous nanomaterials i tecnologies en dispositius electrònics i optoelectrònics (competència de l'especialitat Microsistemes Electrònics).
|
| A11 |
Interpretar dades estadístiques en sistemes multivariables (reconeixement de patrons, tècniques de quimiometria) (competència de l'especialitat Microsistemes Electrònics).
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A6 |
Descriu i valora els sistemes sensors i els sensors intel · ligents incloent les estratègies de calibratge, compensació i comunicacions associades als mateixos.
| | A10 |
Descriu els principis de funcionament de sensors per a senyals òptics, mecànics, tèrmics, magnètics i (bio) químics construïts mitjançant la tecnologia de microsistemes.
Valora els desenvolupaments dins de la nanotecnolgía i la nanociència per noves generacions de sensors.
Descriu i valora els sistemes sensors i els sensors intel · ligents incloent les estratègies de calibratge, compensació i comunicacions associades als mateixos.
| | A11 |
Descriu i valora els sistemes sensors i els sensors intel · ligents incloent les estratègies de calibratge, compensació i comunicacions associades als mateixos.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Topic |
Sub-topic |
Microsensors per a senyals òptics, mecànics, tèrmics, magnètics i (bio)químics (8 h)
|
|
Microsistemes sensors intel·ligents (5 h)
|
Estratègies de calibració, compensació i comunicacions |
Nanosensors (2 h) |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
15 |
29 |
Pràctiques a laboratoris |
|
10 |
20 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
5 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Introducció de curs on es posarà en context l'assignatura, es recordaran els criteris per a l'avaluació i es donarà informació pràctica de com contactar el professor. |
Sessió Magistral |
Consistirà en l'explicació en l'aula per part del professor dels continguts teòrics del curs. La classe magistral es desenvoluparà mitjançant transparències o utilització de la pissarra. |
Pràctiques a laboratoris |
Consistirà en la realització de 5 pràctiques de laboratori de dues hores de duració cadascuna. Els alumnes hauran d'haver fet un estudi previ introductori abans d'anar al laboratori. |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes hauran de fer una presentació oral davant la classe d'un treball realitzat durant el curs i respondre a les preguntes de l'audiència. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes podran sol·licitar en qualsevol moment la realització de consultes/ tutories al professor de l'assignatura. Ja sigui utilitzant les hores de consulta específiques o quedant d'acord amb el professor (directament o mitjançant medis com correu electrònic o pàgina Moodle de l'assignatura). |
Description |
L'atenció personalitzada és una eina que permet a l'alumne aclarir dubtes i al professor copsar si l'alumne està seguint correctament l'assignatura. És per això que en aquesta assignatura es demana que els alumnes facin un mínim de 3 tutories o atencions personalitzades al llarg del quadrimestre. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Realització de 5 pràctiques en el laboratori |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació oral i amb suport de mitjans electrònics davant la classe d'una treball desenvolupat al llarg del curs. |
20% |
Proves mixtes |
|
Es realitzaran dues proves parcials de tipus test amb preguntes objectives i/ o petits exercicis |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Aquells estudiants que no hagin superat l'assignatura en la seva fase d'avaluació contínua disposaran d ela possibilitat de fer una examen en segona convocatòria. Aquest també consistirà en una prova tipus test amb preguntes objectives i/ o la resolució de petits problemes. Així mateix aquells estudiants que no haguessin superat les pràctiques de l'assignatura, hauran de fer una prova de recuperació en el laboratori. |
Bàsica |
|
Més endavant es determinarà, entre la bibliografia recomanada com a complementària, quina esdevé bàsica per a aquesta assignatura |
Complementària |
H. Meixner and R. Jon, Micro- and nanosensor technology : trends in sensor markets, Weinheim, 1995
Andreas Hielerman, Integrated chemical microsensor systems in CMOS technology , Springer, 2005
Julian W. Gardner, Microsensors, MEMS, and smart devices , John Wiley and Sons, 2001
Diversos Autors, Nano and microsensors for chemical and biological terrorism surveillance , Royal Society of chemistry, 2008
Diversos Autors, Modern sensors, transducers and sensor networks , ISFA, 2012
Kalantar-zadeh, Kourosh, Nanotechnology-enabled sensors , Springer, 2010
Gerard C.M. Meijer, Editor, Smart sensor systems, J. Wiley & Sons, 2008
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
DISPOSITIUS I TECNOLOGIES MICROELECTRÒNICS I NANOELECTRÒNICS/17675102 |
|
|
Other comments |
Les assignatures optatives Nanomaterials en Enginyeria Electrònica i Radioindentificació i Sensors sense fil poden oferir bona informació i coneixements complementaris a aquells estudiants que hagin triat aquesta assignatura. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|