Tema |
Subtema |
Unitat temàtica I:
Introducció i conceptes generals. |
1.- La psicologia com l'estudi de la conducta humana: què és una conducta?.
2.- Filogènesi de la conducta humana: adaptació al medi i herència de l'espècie
3.-El binomi herència-aprenentatge: plasticitat neuronal.
4.- Perspectiva holistica del comportament humà: la conducta com un sistema.
5.- Models psicològics d'estudi de la conducta humana.
---------------------------------------------------------------
|
Unitat temàticaII:
Processos i condicionants evolutius |
1.- El concepte de maduració i els aprenentatges bàsics associats
2.-Concepte de Període empremta: dependència i afecció. Patologia de la afecció.
3.- Trets bàsics del procés de desenvolupament emocional.
4.- Trets bàsics del procés de desenvolupament cognitiu: pensament , intel·ligència i llenguatge.
5.- Trets bàsics del procés de desenvolupament psicosocial
-------------------------------------------------------
|
Unitat temàtica III:
Processos psicosocials bàsics
|
1.- Sensació-percepció i aprenentatge.
2.- Motivació, seqüència de la motivació, frustració i conflicte.
3.- La intel·ligència, plantejament del concepte. Intel·ligències i habilitats intel·lectuals. Relacions entre creativitat i capacitats intel·lectuals, mites i realitats.
4.- Emoció, concepte i diferències amb els conceptes d'instint i sentiment. Les emocions bàsiques
5.- L'emoció de la por i les seves implicacions en el comportament humà.
6.- Anàlisi evolutiva de les pors infantils.
7.- Els condicionaments del medi sociocultural. L'estrès professional, estratègies d'afrontament i adaptació al canvi.
--------------------------------------------------------------- |
|
|
|
|
Descripció |
L'atenció personalitzada es planteja de forma voluntària, es a dir, a demanda de l'alumne i sempre relativa a dificultats en el seguiment de l'assignatura. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant.
- Tant a les classes magistrals com durant els seminaris no es podrà fer servir cap dispositiu mòbil, excepte l'ordinador i solament per prendre notes i apunts. No cal insistir que durant les avaluacions, la presència d'aquests dispositius serà sancionada amb l'expulsió de l'examen.
- La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.
SEGONA CONVOCATÒRIA: Els alumnes que no arribin al aprovat amb l'avaluació continuada, podran accedir a una segona convocatòria el dia 2o de juny de 2018 a les 9 h., on hauran de justificar un nivell suficient en la/les part/s dels continguts i/o dels seminaris que no hagin estat superats. Es concretarà amb una prova de 10 preguntes curtes a desenvolupar i corresponent a la part i /o parts no aprovades. El resultat farà mitja amb els resultats de l'avaluació continuada. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
-
Ansermet,F. Magistretti,P. (2006) A cada cual su cerebro: plasticidad neuronal e inconsciente, Katz editores. Buenos Aires.
Myers DG. (2005) Psicología., Medica Panamericana.. Madrid
-
Puente, A., (1993) Manual de Psicología Básica. Panamericana. Madrid.
-
Stassen K, Thomson R. (2004) Psicología del desarrollo: Infancia y adolescencia., Medica Panamericana. Madrid.
|
Complementària |
Latorre JM,., Ciencias psicosociales aplicadas I., Síntesis., 1995 Madrid.
López F, Desarrollo afectivo y social, Pirámide, 2003 Madrid
Lange S, El libro de las emociones, EDAF, 2004 Madrid.
Aguado L, Emoción, afecto y motivación, Alianza, 2005 Madrid
Lluch M. T,, Enfermería psicosocial y de salud mental: marco conceptual y metodológico., Universidad de Barcelona., 2005 Barcelona.
Goleman D, Inteligencia social, Kairós, 2006 Barcelona
Gil J., Psicología de la Salud., Pirámide., 2004 Madrid. Nieto J, Abad M A, Esteban M, Tejerina M., Psicología para Ciencias de la Salud: estudio del comportamiento humano ante la enfermedad., McGraw-Hill., 2004 Madrid.
Penzo W., Psicologia per a les Ciències de la Salut, Universitat de Barcelona, 1999 Barcelona
Olivares J, Méndez FX, Técnicas de modificación de la conducta, Biblioteca nueva, 2005 Madrid
Shives L.R. Enfermería psiquiátrica y de salud mental: conceptos básicos. McGraw-Hill, 2005 Madrid. |
http://wwwpsiquitria.com, http://wwwcop.es, http://wwwpsicologia-online.com, http://wwwrems.com, http://wwwpsicocentro.com , http://psicovirtual.com | |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|