Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Mantenir un compromís ètic seguint els principis deontològics i legals en el context professional. |
| A2 |
Conèixer, dirigir i aplicar els principis que sustenten les cures integrades d'infermeria per a treballar d'una manera holística, reconeixent la singularitat i la diversitat multicultural. |
| A3 |
Educar, facilitar, donar suport i animar la salut, el benestar i el confort, promovent la participació del pacient, família i comunitat en el seu procés de salut - malaltia. |
| A4 |
Reconèixer els diversos rols, responsabilitats i funcions de la professió. |
| A7 |
Conèixer i valorar els canvis associats a les diferents etapes del cicle vital i la seva repercussió en la salut, identificant les modificacions estructurals, funcionals, psicològiques de formes de vida. |
| A8 |
Conèixer els processos fisiopatològics, els problemes de salut mental i les necessitats nutricionals d'aquests processos; reconèixer i interpretar factors de risc i signes normals o canviants de salut-mala salut, sofriment i incapacitat de la persona en les diferents etapes del cicle vital. |
| A11 |
Utilitzar el judici clínic en el procés de cuidar i desenvolupar plans de cures per a arribar a els estàndards de qualitat i la pràctica basada en l'evidència. |
| A13 |
Habilitat per a realitzar procediments i tècniques coneixent l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria, tenint en compte la seguretat de la persona i del professional. |
| A14 |
Conèixer els diferents grups de fàrmacs, els principis de la seva autorització, ús, indicació i els mecanismes d'acció, avaluant els beneficis, els riscos i efectes derivats de la seva administració o consum. Demostrant habilitat per a administrar amb seguretat fàrmacs i altres teràpies. Així com identificar els nutrients que es troben en els aliments; seleccionant les recomanacions dietètiques adequades i identificant els problemes nutricionals i seleccionant/aplicant les cures d'infermeria. |
| A19 |
Coneixement rellevant per a aplicar les cures infermers, proporcionant i garantint benestar, qualitat, i la seguretat a l'individu, família i comunitat. |
| A22 |
Expressar i gestionar les pròpies emocions, les del pacient, famílies i membres de l'equip. |
| A23 |
Establir relacions terapèutiques amb les persones i les seves famílies. |
| A24 |
Informar, registrar, documentar i derivar cuidats utilitzant les tecnologies adequades. |
| A29 |
Conèixer el Sistema Sanitari Espanyol, identificar les característiques de la funció directiva dels Serveis d'Infermeria i la gestió de cura. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Reflexiona sobre principis i valors étics en el tenir cura de la persona i familia
| | A2 |
Coneix al pacient com a persona i per la seva situació clínica
| | A3 |
Realitza intervencions que promouen la salut pacient i família
| | A4 |
Identificar les funcions i rols d'infermeria com membre de l'equip de salut, en els diferents àmbits de pràctiques.
Compleix amb els principis de responsabilitat de puntualitat, aspecte net i correctament uniformat, avisa i justifica els imprevistos (retards, faltes...)
| | A7 |
Identifica situacions que impliquen transició i canvi de salut en les persones
| | A8 |
Desenvolupa habilitats de valoració per reconèixer i interpretar en el pacient el procés de malaltia que està vivint.
| | A11 |
Utilitzar el procés de judici clínic en el cuidatge del pacient i familia en situacions de cures.
Contrastar l'evidència de les fonts d'informació i la seva utilització en la pràctica clínica.
Manté una actitud crítica i reflexiva davant la seva pràctica: es qüestiona el mode en que fan les coses
| | A13 |
Realitza procediments i cuidatges bàsics de forma adequada garantint el màxim comfort i seguretat per a les persones
Utilitza mesures per la prevenció de riscos biològics, físics...
| | A14 |
Coneix i administra els fàrmacs d'ús habitual en els diferents àmbits de la pràctica
| | A19 |
Coneix i s'assegura que la seva pràctica estigui basada en l'evidència científica, en guies de pràctica clínica actualitzades, en el que per al pacient sigui benestar i en el saber pràctic adquirit per la seva experiència i contrastat amb la seva tutora
| | A22 |
Analitzar els pensaments i les emocions associats a situacions que es plantegen en la seva pràctica.
| | A23 |
Actua des de l'escolta i des de la sensibilitat
| | A24 |
Utilitza amb eficàcia els mitjans de comunicació del centre en la transmissió d'informació
| | A29 |
Identifica el model de gestió i coneix l'ideari del lloc de pràctiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Adapta els objectius proposats pel professor/a a les seves necessitats d'aprenentatge
| | B4 |
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
EIX 1: Desenvolupament personal, relacional, ètic social i cultural |
Responsabilitat, Asertivitat, Solidaritat y actitud cooperativa en el grup d’iguals. Desenvolupament de la capacitat d’assolir rols i, el compromís en l’aprenentatge, la socialització y capacita per treballar en equip de manera tolerant |
EIX 2: Desenvolupament d’un coneixement científic i del pensament crític |
Definir la comunitat geografica i la població on presta els seus serveis. Identificar les necessitats sanitàries de la comunitat on realitza les pràctiques. Quins són els objectius del centre enfront de la comunitat. Quin es el rol de la infermera en l’atenció primària.
Transmetre informació, protecció de la intimitat, autonomia, els drets, creences... Desenvolupament del compromís ètic, sensibilitat, escolta i empatia. Quines són les polítiques i procediments que el centre estableix per protegir la informació necessària per a la continuïtat de les cures.
Els programes de salut i les activitats d’educació sanitària que el centre lidera. Realitza valoracions seguin guies de practica clínica.
Es treballa sobre els fàrmacs de uso freqüent en la consulta o domicili, les propietats farmacocinètiques, terapèutiques i d'administració
|
Eix 3: Desenvolupament d’un cuidar integral a l’ésser humà |
Habilitats per garantir entorns de seguretat i confort. Aplicació de normes d’higiene i asèpsia; Identificar els processos i procediments associats amb el risc d’infecció i implementació d’estratègies per reduir el risc. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques clíniques |
|
175 |
0 |
175 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
1 |
31 |
32 |
Sessions clíniques |
|
15 |
0 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del Programa als alumnes, portafoli, centres de pràctiques i serveis. Lliurament de documentació, avaluació i procés de seguiment. Funcions de la professora de pràctiques i dels tutors.
|
Pràctiques clíniques |
Estada de Pràctiques:
L’alumne ha de realitzar una estada de 9 crèdits clínics en el lloc de pràctiques corresponent. Es duran a terme al llarg de 5 setmanes, 5 dies per setmana, 7 hores cada dia, en l’horari que s’estableixi en relació amb el de la infermera tutora.
L’aprenentatge en el diferents centres d’Atenció Primària, va capacitant l’estudiant a una comprensió progressiva de la complexitat implícita en les situacions de cuidatges tant personals com grupals |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
On l’estudiant recopila i organitza els documents i evidències que mostren la seva evolució, trajectòria i reflexions envers l’aprenentatge de les practiques clíniques i demostren el seu assoliment de competències. El portafoli està supervisat per la professora. |
Sessions clíniques |
Es realitzen sessions cíniques. Es tracta d'un treball cooperatiu en grups reduïts on l’alumne exposa i reflexiona sobre situacions viscudes a la pràctica i clínica. Aquestes sessions estan guiades per la professora. |
Atenció personalitzada |
L’estudiant tindrà assignat un tutor acadèmic o professor universitari i un infermer/ infermera tutor/ tutora responsable dins la institució on realitza les pràctiques clíniques. |
Descripció |
L’estudiant tindrà assignat un tutor acadèmic o professor universitari i un infermer/ infermera tutor/ tutora responsable dins la institució on realitza les pràctiques clíniques. Ambdós tutors/es es responsabilitzaran de fixar el pla de treball de cada estudiant, fer un seguiment de les pràctiques efectuades i participar en la valoració de les pràctiques de l’estudiant tot complimentant el full de valoració de pràctiques de l’alumne tenint en conte els objectius pactats amb l’ estudiant. És convenient que l’alumne s’adreci al seu tutor acadèmic abans d’iniciar les pràctiques, especialment una vegada coneix el lloc de pràctiques. Igualment durant l’estada de pràctiques és necessari que l’alumne presenti el portafoli de pràctiques complimentat al seu tutor acadèmic |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
La tutor/a de pràctiques valorarà a través una avaluació continuada i progressiva de la consecució de les competències i objectius d’aprenentatge del programa de l’assignatura mitjançant l’observació directa. A meitat del cicle de pràctiques l’alumne farà una autoavaluació que s’utilitzarà per orientar l’alumne en el seu aprenentatge. |
60% |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
S’avaluarà el lliurament puntual i acurada dels diferents elements que componen el portafoli. Es tindrà en compte la fonamentació del treball, les evidències aportades i fonts documentals, i la capacitat d’anàlisi i síntesi. |
20% |
Sessions clíniques |
|
S’avaluarà l’assistència a les sessions, l’actitud, el grau de participació, la tolerància als suggeriments i la capacitat de reflexió. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació es farà de manera continuada. A meitat de període es farà una avaluació formativa s'utilitzarà per donar orientacions concretes quant a la manera de procedir. Un cop finalitzat el període es farà una autoavaluació, avaluació per el professor i el tutor. La qualificació final es realitzarà mitjançant un informe realitzat per la professora que tindrà com guia l' instrument d' avaluació. Aquestes pràctiques no tenen segona convocatòria, si les suspens et queden per el pròxim curs. En cas de que per algun incident imprevist, com malaltia... es recuperaran els dies que falten, si és posible en el temps. |
|