Tema |
Subtema |
EIX 1: Desenvolupament personal, relacional, ètic social i cultural |
Iniciar, mantenir i finalitzar relacions terapèutiques amb el pacient i la família i relacions professionals amb l’equip sanitari.
Valoració d'un pacient utilitzant l’observació i la relació amb ell, transcrivint mitjançant la narrativa el resultat d'aquesta valoració.
Acceptar les responsabilitat pròpies d’alumne, assumint de forma integral les cures dels pacient segons el seu nivell de competència tenint en compte les seves limitacions en quant coneixements, aptituds i habilitats.
Analitzar situacions de la pràctica utilitzant el cicle reflexiu de Gibs, descrivint els seus pensaments i sentiment en relació a la situació observada.
Conèixer l’estructura del centre i de la unitat, serveis de suport i complementaris, característiques dels usuaris, composició de l’equip multidisciplinar, circuits i recollida selectiva de residus, gestió de medicació i alimentació de les persones ingressades a l'unitat, condicions ambientals i aïllaments, i quins cuidatges es donen i qui els gestiona.
|
EIX 2: Desenvolupament d’un coneixement científic i del pensament crític |
Integració en les pràctiques clíniques dels coneixements de les matèries: Ètica dels cuidatges i bases conceptuals d’infermeria, Infermeria bàsica en el cicle vital, Estructura i Funció del Cos Humà, Biologia i Microbiologia, Fonaments de Psicologia aplicada.
S'inicia en els conocimienos implícits a la pròpia pràctica clínica |
EIX 3: Desenvolupament d’un cuidar integral a l’ésser humà |
Aplicar cures bàsiques d’infermeria en relació a les necessitats de: nutrició, eliminació, activitat/inactivitat i seguretat, tenint com eix transversal el factor cuidatiu “Creació d’un entorn, físic, mental, sociocultural i espiritual de sostén, protecció i/o correcció”.
PROCEDIMENT 1 Llits: realització, mobilització, higiene.
PROCEDIMENT 2 Higiene parcial i total de la persona i mesures bàsiques d’asèpsia.
PROCEDIMENT 3 Mecànica corporal, tècniques de mobilització, mesures i dispositius de protecció i seguretat.
PROCEDIMENT 4 Constants vitals. |
Descripció |
En el procés d’aprenentatge de l’assignatura, l’estudiant té assignat un/a tutor/a infermera/o professor/a de la universitat, que realitza la tutorització individualitzada directa durant l’horari de practiques, guiant a l’estudiant en el seu aprenentatge, en l’aplicació de procediments, en la observació, vigilància i reflexió en acció, així com en actituds de relació d’ajuda, interrelació i integració amb l’equip professional.
La tutoria és individualitzada i de grup per a fomentar la reflexió i l’aprenentatge davant les diferents situacions de cuidatges que es presenten en el desenvolupament de las practiques clíniques.
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria de pràctica serà per als estudiants que no hagin complert els objectius o tinguin faltes d'assistència a les pràctiques. La recuperació d'aquestes pràctiques es realitzarà en el període establert per la Facultati sempre abans de la qualificació d'actes de l'assignatura |
Bàsica |
Esteve Reig J, Mitjans Galitó J, Enfermería: técnicas clínicas , Última edició disponible, Madrid: McGraw-Hill
KozierB, Berman A, Erb G, Fundamentos de enfermería: conceptos, porcesos y prácticas., Última edició disponible, Madrid:Pearson Prentice Hall
Acebedo Urdiales S (ed.), Pràctiques clíniques: manual per a l'alumne i el tutor d'infermeria i altres carreres de Ciències de la Salut, , Tarragona: Publicaciones URV
Kozier B, Técnicas en enfermería clínica, Última edició disponible, Madrid: Interamericana/McGraw-Hill
|
|
Complementària |
Luís Rodrigo MT, Los diagnosticos enfermeros: revisión crítica y guía práctica, Última edició disponible, Barcelona: Masson
Riopelle L, Grondin L, Phaneuf M , Cuidados de enfermería: un proceso centrado en las necesidades de la persona, Última edició disponible, Madrid: Interamericana McGraw-Hill
Benner PE, Práctica progresiva en enfermería: manual de comportamiento profesional, Última edició disponible, Barcelona: Grijalbo
Marriner- Tomey A, Alligood Mr., Modelos i teorias en enfermería, Última edició disponible, Madrid: Elsevier Science
North American Nursing Diagnosis Association, Diagnósticos enfermeros de la NANDA: definiciones y clasificación, Última edició disponible, Madrid: Harcourt
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|