Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer i identificar l'estructura i funció del cos humà. Comprendre les bases moleculars i fisiològiques de les cèl·lules i els teixits. |
| A2 |
Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. |
| A3 |
Conèixer els diferents grups de fàrmacs, els principis de la seva autorització, ús i indicació, i els mecanismes d'acció dels mateixos. |
| A4 |
Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i / o efectes derivats de la seva administració i consum. |
| A5.3 |
Identificar els problemes nutricionals de major prevalença i seleccionar les recomanacions dietètiques adequades. |
| A7 |
Conèixer els processos fisiopatològics i les seves manifestacions i els factors de risc que determinen els estats de salut i malaltia en les diferents etapes del cicle vital. |
| A8.2 |
Establir una relació empàtica i respectuosa amb el pacient i família, d'acord amb la situació de la persona, problema de salut i etapa de desenvolupament. |
| A13 |
Aplicar el procés d'infermeria per proporcionar i garantir el benestar la qualitat i seguretat a les persones ateses. |
| A14 |
Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria. |
| A17.1 |
Conèixer les alteracions de salut de l'adult, identificant les manifestacions que apareixen en les seves diferents fases. |
| A17.2 |
Identificar les necessitats de cura derivades dels problemes de salut. |
| A17.4 |
Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars. |
| A23.2 |
Prestar cures, garantint el dret a la dignitat, privacitat, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família. Individualitzar la cura considerant l'edat, el gènere, les diferències culturals, el grup ètnic, les creences i valors. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Demostrar coneixement sobre la interpretació de les proves de diagnòstic bàsiques i la cura del pacient en les diferents proves
| | A2 |
Demostrar coneixement sobre les indicacions i efectes dels medicaments i productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria
| | A3 |
Demostrar coneixement sobre les indicacions i efectes dels medicaments i productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria
| | A4 |
Demostrar coneixement sobre les indicacions i efectes dels medicaments i productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria.
| | A5.3 |
Realitzar valoracions integrals i seguiment de les persones en els diferents contextos d'atenció detectant signes i símptomes que indiquen alteració de la salut
Realitzar valoracions de l'estat nutricional, coneixent la història de l'alimentació humana, les necessitats alimentàries en les diferents etapes del cicle vital, el contingut nutritiu dels aliments i els diferents factors que poden influir en la qualitat dels mateixos, l'equilibri alimentari i els aspectes bàsics de l'alimentació com a teràpia
| | A7 |
Realitzar valoracions integrals i seguiment de les persones en els diferents contextos d'atenció detectant signes i símptomes que indiquen alteració de la salut
| | A8.2 |
Proporcionar cures integrals d'infermeria a l'individu, família i comunitat al llarg del seu cicle vital, reconeixent la diversitat multicultural
| | A13 |
Realitzar valoracions integrals i seguiment de les persones en els diferents contextos d'atenció detectant signes i símptomes que indiquen alteració de la salut
Realitzar cures d'infermeria garantint la màxima seguretat per a les persones que els reben, per a ells mateixos i a nivell mediambiental
| | A14 |
Identificar les funcions i rols d'infermeria com a membre de l'equip de salut, en els diferents àmbits de pràctiques
Desenvolupar una actitud analítica, crítica i reflexiva davant les diferents situacions de cures
| | A17.1 |
Proporcionar cures integrals d'infermeria a l'individu, família i comunitat al llarg del seu cicle vital, reconeixent la diversitat multicultural
| | A17.2 |
Demostrar coneixement sobre la interpretació de les proves de diagnòstic bàsiques i la cura del pacient en les diferents proves
Realitzar cures d'infermeria garantint la màxima seguretat per a les persones que els reben, per a ells mateixos i a nivell mediambiental
| | A17.4 |
Aplicar les tècniques apreses en els contextos concrets, demostrant responsabilitat en l'execució de procediments de diversa complexitat
| | A23.2 |
Realitzar cures d'infermeria garantint la màxima seguretat per a les persones que els reben, per a ells mateixos i a nivell mediambiental
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Es tracta d'una assignatura obligatòria de caràcter pràctic clínic, que té com a objectiu que l'alumne aprengui a tenir cura de les persones hospitalitzades o ateses en Centres d'Atenció Primària i de la seva família. Durant aquest període de pràctiques s'incidirà especialment en els aspectes de valoració, reflexió i acció relacionats amb el confort i el dolor, el descans i la son, l'alimentació i la nutrició, la seguretat del pacient, així com la incertesa i l'ansietat que pot generar el procés de malaltia |
- Estades de 6 setmanes de pràctiques en institucions sanitàries: hospitals, sociosanitaris, geriàtrics, Centres d'Atenció Primària
- Seguiment del portafoli de l'estudiant per part de la professora tutora.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Pràctiques clíniques |
|
260 |
0 |
260 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
1 |
6 |
7 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a la presentació de l’assignatura al aula.
Acollida al centre de pràctiques i les unitats assignades
|
Pràctiques clíniques |
Integració personal de la pràctica professional en el món sanitari. Es duran a terme durant 6 setmanes, de dilluns a divendres, 7 hores cada dia en el horari que s'estableixi |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Tècnica de recopilació i organització evidències que promouen la reflexió de l'estudiant sobre la seva evolució i demostren el seu assoliment de competències professionals que el capaciten per a un desenvolupament professional satisfactori. |
Atenció personalitzada |
Durant les pràctiques es realitzaran tutories personalitzades sempre que l'alumne ho sol·licite |
Descripció |
L'alumne te assignat un tutor infermer de la institució i de la unitat on fa les pràctiques, aquest realitza una tutoria, individualitzada, directa i continuada durant l'horari de pràctiques, guiant-lo en el seu aprenentatge.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques clíniques |
|
|
75% |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
|
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria serà per a aquells alumnes que no hagin assolit els objectius o tinguin faltes d'assistència a les pràctiques. La recuperació d'aquestes pràctiques es realitzarà en el període establert pel centre, i sempre abans de la data límit per a la qualificació de l'acta de l'assignatura. |
Bàsica |
Brunner y Suddarth Smeltzer, S.C., Bare, B.G., Enfermería medicoquirúrgica , Última disponible, Madrid: McGraw-Hill. Interamericana
Esteve, J., Mitjans, J., Enfermería. Técnicas clínicas , Última disponible, Madrird: McGraw-Hill.Interamericana
Castells, S., Hernández, M, Farmacología en Enfermería , Última disponible, Madrid: Harcourt
Cervera, P., Clapés, J., Rigolfas, R., lAlimentación y dietoterapia , Última disponible, Madrid: McGraw-Hill. Interamericana
Anton Almenara, P. , Ética y Legislación en Enfermería , Última disponible, Masson
Tazón, P., Aseguinolaza, L., García-Campayo, J., Relación y comunicación , Última disponible, Madrid: D.A.E
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Per poder realitzar les Pràctiques clíniques I es tenen que tenir superades la Introducció Pràctiques Clíniques i les Pràctiques de simulació I i II |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|