Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Conèixer i aplicar de forma adequada les bases de la química general i química orgànica a les biociències moleculars |
| A6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori dels àmbits de Biotecnologia, especialment químics, bioquímics, microbiològics i de biologia molecular, valorant els seus riscos i elements de seguretat |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Reconèixer la nomenclatura i formulació química
Conèixer el model atòmic i l'estructura atòmica de la matèria
Conèixer les forces intermoleculars i la seva relació amb els estats d'agregació (compostos moleculars)
Saber les bases de l'enllaç químic, inclosos tots els tipus (covalent, iònic i metàl·lic)
Identificar els principals tipus de reaccions i dominar els càlculs estequiomètrics
Reconèixer la nomenclatura i formulació química
Conèixer les bases de la Química nuclear
| | A6 |
Identificar els principals tipus de reaccions i dominar els càlculs estequiomètrics
Conèixer i saber aplicar tècniques experimentals bàsiques en el laboratori químic
Saber interpretar dades i resultats experimentals
| | A8 |
Identificar els principals tipus de reaccions i dominar els càlculs estequiomètrics
Saber interpretar dades i resultats experimentals
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1.- Estructura atòmica |
Números quàntics. Orbitals. Configuracions electròniques. Taula periòdica. |
2.- Enllaç |
Tipus d'enllaç. Enllaç covalent. Estructures de Lewis. Hibridació. Representacions bi- i tridimensionals dels compostos. |
3.- Nomenclatura i formulació inorgànica i orgànica |
Nomenclatura i formulació inorgànica i orgànica. |
4.- Forces intermoleculars i estats d'agregació |
Forces dipol-dipol. Forces de dispersió. Enllaços d'hidrogen. Conseqüències en les propietats: solubilitat, punts d'ebullició, etc. |
5.- Reaccions i estequiometria |
Tipus de reaccions. Estequiometria i reactiu limitant. Estequiometria de dissolucions. |
6.- Pràctiques de laboratori. |
1.- El laboratori (Material de laboratori).
2.- Volumetria àcid-base. Ús d'indicadors.
3.- Preparació d'una solució tampó.
4.- Volumetria redox: determinació de la concentració d'aigua oxigenada en una aigua oxigenada comercial.
5.- Calor de neutralització i calor integral de dissolució.
6.- Extracció de la cafeïna i purificació per sublimació.
7.- Preparació i recristal·lització de l'aspirina.
8.- Preparació d'un complex de Cu(II) amb sacarina.
9.- Cinètica. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
19 |
30 |
49 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
12 |
22 |
Pràctiques a laboratoris |
|
50 |
18 |
68 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, metodologies de treball i sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura amb l'ajut de la pissarra i de presentacions de Power-Point. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució tutelada per part dels alumnes de problemes i qüestions on es vegi la vessant més aplicada dels continguts teòrics de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització d'una sèrie de pràctiques de laboratori de manera tutelada. Resolució de qüestions relatives a aquestes pràctiques. Aprenentatge de nocions de seguretat al laboratori químic i de gestió de residus. |
Atenció personalitzada |
|
Description |
S'ha considerat una dedicació d'atenció personalitzada a cada alumne de 2 hores al llarg de l'assignatura. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
L'assistència a pràctiques és requisit imprescindible per poder aprovar l'assignatura.
Del 50% del pes d'aquest bloc a la nota de l'assignatura, un 30% correspon a la qualificació del treball presencial i el 20% restant a la nota d'una prova escrita.
Per optar a superar aquest bloc, cal una nota mínima de 3 a la prova escrita i de 5 al treball presencial.
Per poder aprovar l'assignatura cal treure una nota mínima de 5 en aquest bloc.
Està prohibit l’ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves escrites. |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es realitzarà 1 prova de preguntes curtes.
Per poder aprovar l'assignatura, cal una nota mínima global de 5 en aquest bloc.
Està prohibit l’ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves escrites. |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
A la segona convocatòria només es podran recuperar les qualificacions corresponents a les proves escrites, mantenint les notes de les pràctiques al laboratori (si s'ha aprovat aquesta part de l'assignatura). Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
, Nomenclature of organic compounds, 2005, Alpha Science International, Oxford
R. H. Petrucci, W. S. Harwood, F. G. Herring, General Chemistry: Principles and Modern Applications, 2008, Prentice Hall
, Nomenclature of inorganic chemistry: IUPAC recommendations, 2008, RCS Publishing, Cambridge
R. H. Petrucci, W. S. Harwood, F. G. Herring, Química General, Volumen I y II, 2003, Prentice Hall
J. Sales I J. Vilarrassa, Introducció a la nomenclatura inorgànica i orgànica , 2003, Reverté, Barcelona
J. Martínez Urreaga, A. Narros Sierra, M.M. de la Fuente García Soto, F. Pozas Requejo, V.M. Díaz Lo, Experimentación en Química General, 2006, Thomson
|
|
Complementària |
American Chemical Society, Chemistry: a project of the American Chemical Society, 2005, W. H. Freeman
R. Chang, Physical Chemistry for the biosciences, 2004, University Science Books
American Chemical Society, Química, un proyecto de la ACS, 2005, Ed. Reverté
J. Saña Vilaseca, Química per a les ciències de la naturalesa i de l'alimentació, 1993, Ed. Vicens Vives
V. López Solanas, Técnicas de Laboratorio, 1994, Edunsa
|
|
Subjects that continue the syllabus |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|