Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques d'anàlisis i separació de biomolècules, així com les tècniques de cultiu de microorganismes i de cèl•lules d'organismes pluricel•lulars |
| A6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori dels àmbits de Biotecnologia, especialment químics, bioquímics, microbiològics i de biologia molecular, valorant els seus riscos i elements de seguretat |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Aprendre a aprendre. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Conèixer i dominar les tècniques analítiques instrumentals que s'apliquen a biotecnologia.
| | A6 |
Adquirir experiència en l'exposició oral i defensa d'un treball.
| | A8 |
Interpretar correctament els resultats procedents dels experiments efectuats
Presentar i discutir els resultats obtinguts
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
1. Nivells de treball al enfocar un estudi bioquímic/biotecnològic.
|
|
2. Processat inicial de les mostres biològiques. |
|
3. Tècniques de separació de cèl.lules i components cel.lulars. |
|
4. Tecniques relacionades amb l 'ús de radioisòtops. |
|
5. Tècniques de quantificació d'àcid nucleics i proteïnes. |
|
6. Tècniques específiques de biologia molecular. |
|
7. Tècniques inmunològiques d'ús freqüent en bioquímica i biotecnologia. |
|
8. Altres tècniques. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
21 |
35 |
Seminaris |
|
14 |
21 |
35 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14 |
21 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició per part del professor dels diferents continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat per part dels alumnes sobre diferents apartats dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicació a nivell pràctic d'una sel.lecció de les tècniques treballades als seminaris i a les sessions magistrals. |
Atenció personalitzada |
Temps reservat a contactar directament amb els alumnes fora de la classe de forma individualitzada per resoltre dubtes, problemes i orientar-los en el proces d'aprenentatge. |
descripción |
Interacció individualitzada professor-alumne fora del marc de la classe per tal de resoldre dubtes, problemes i donar orientació en l'aprenentage de la materia.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Avaluació d'una exposicio oral.
|
40
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Avaluació d'un informe de pràctiques |
20 |
Proves mixtes |
|
S'avaluaran els continguts de la sessió magistal |
40 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
A la segona convocatòria es fara una prova mixta única que recollirà tots els continguts teòrics de l'assignatura amb un pes del 40 %. Es guardaran les notes dels seminaris i les pràctiques. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Ausubel, Current Protocols in molecular biology, , John Willey & Sons
Alberts, Biología molecular de la célula, 3ª, Edicions Omega
Williams & Wilson, Principios y técnicas de Bioquímica experimental, 5th, Cambridge University Press
Holme & Peck, Analytical Biochemistry, , Longman Group
Davis, Basic cell culture:a practical approach, , IRL Press
Harlow, Antibodies, ,
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
GENÈTICA/19204007 | EXPRESSIÓ I REPLICACIÓ GÈNIQUES/19204102 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|