Type A
|
Code |
Competences Specific | | A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp biotecnològic. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A7 |
Conèixer la biologia molecular de sistemes a les seves vesants de genòmica, transcriptòmica, proteòmica i metabolòmica.
| | A8 |
Conèixer la biologia molecular de sistemes a les seves vesants de genòmica, transcriptòmica, proteòmica i metabolòmica.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables
Troba la solució adequada
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció a les òmiques. |
|
2. Genòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
|
|
3. Transcriptòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
4. Proteòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
5. Metabolòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
6. Identificació de sistemes biològics en base a ontologies del projecte "gene ontology". |
|
7. Desemvolupament de recursos informàtics per a la anàlisi de sistemes basats en MySql. |
|
8. Aplicació d'un sistema d'equacions estructurals en la anàlisi de sistemes biològics. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
44 |
73 |
Seminaris |
|
14 |
21 |
35 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
22 |
37 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació dels continguts donats a les sessions magistrals. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.
contacte anton.romeu@urv.cat; mteresa.blay@urv.cat . Les hores de visita son fixes per professor i assignatura i tambe es recomana usar el moodle per la comunicació amb el professor. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Treball final. |
25 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Treball final. |
25 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. |
50 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consisteix en un examen de la part de Teoria. La nota dels Seminaris i Practiques no es reavalua de cara a la segona convocatòria. L'assistencia a pràctiques es imprescindible per superar l'assignatura així com la realització dels seminaris. |
Bàsica |
Twyman, RM, Principles of proteomics, 2004, Taylor and Francis
Timothy, D and JR Yates, Proteomics for Biological Discovery, 2006, Wiley-Liss
Figeys, D, Industrial Proteomics. Applications for Biotechnology and Pharmaceuticals, 2006, Wiley-Interscience
|
|
Complementària |
|
A determinar |
Subjects that it is recommended to have taken before |
TÈCNIQUES DE BIOQUÍMICA I BIOLOGIA MOLECULAR/19204104 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|