Type A
|
Code |
Competences Specific | | A6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori dels àmbits de Biotecnologia, especialment químics, bioquímics, microbiològics i de biologia molecular, valorant els seus riscos i elements de seguretat |
| A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A6 |
Conèixer els mecanismes implicats en l'expressió gènica i la seva regulació, tant en eucariotas com procariotas
| | A7 |
Utilitzar les eines bioinformàtiques per correlacionar l'estructura d'una biomolècula (proteïnes i àcids nucleics) amb la seva funció
Descriure els mecanismes de recombinació i reparació del DNA i els sistemes de modificació-restricció
Descriure com està organitzada la informació en el genoma
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
| | B6 |
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció
|
Conceptes bàsics de genètica molecular: organització del DNA, transmissió de la informació genètica, replicació, reparació, regulació de la expressió gènica.
|
2. Recombinació
|
Recombinació homòloga i Específica de lloc. Importància dels mecanismes de recombinació.
|
3. El genoma eucariotic |
Organització de la informació. Introns i exons. Gens, pseudogens i famílies de gens. |
4. Genoma de models d’estudi |
Característiques generals dels genomes dels llevats, Caenorhabditis elegans, Drosophila melanogaster, Arabidopsis thaliana, Mus musculus. Projectes genoma animals. |
5. Gens i mutants |
Identificació de mutants, fenotip dels mutants, mutació i screening a gran escala.
|
6. Genètica molecular humana |
El projecte genoma, mapes genètics, marcadors genètics, polimorfismes, dna fingerprint |
7. Malalties genètiques humanes |
Malalties monogèniques, bases moleculars del cancer. Teràpia gènica. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
10 |
15 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret decidit entre el professor i l'alumne. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. inclou pràctiques informàtiques i de laboratori. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes, exercicis i presentacions dels companys relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
Tutories virtuals a través del Moodle o correu electrònic.
Tutories presencials al despatx 111 del departament de Bioquímica i Biotecnologia, amb cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Prepararció, presentació i defensa de un treball |
10% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Preparació prèvia, participació activa, assistència i motivació, elaboració de informe de resultats |
30% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució de problemes a l'aula, participació en les presentacions dels companys (en el debat/preguntes), resolució de qüestionaris al Moodle. |
20% |
Proves mixtes |
|
Constarà de un examen del tipus proves mixtes, que inclourà tot el contingut treballat a l'assignatura. |
40% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
- Les pràctiques són d'assistència obligatòria. - Per tal de ponderar tots els apartats, caldrà una nota mínima d 5/10 de la part de pràctiques i de 5/10 de l'examen. -La segona convocatòria constarà de una prova mixta on s'avaluaran tots els continguts de l'assignatura. es requereix nota mínima de 5/10. La prova té un pes del 40% de la nota global, la resta es guardarà la nota obtinguda durant el curs. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Terry Brown, Genomas, darrera publicada, Medica Panamericana
Greg Gibson; Spencer V. Muse, A Primer of Genome Science, darrera publicada, Sinauer Associates
Peter Sudbery, Genética Molecular humana, darrera publicada, Pearson
|
|
Complementària |
Philip Meneely , Advanced Genetic Analysis, darrera publicada , Oxford
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|