Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis dels àmbits de Biotecnologia amb tècniques estadístiques, i saber-los interpretar |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp biotecnològic. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A8 |
Conèixer i dominar les tècniques analítiques instrumentals que s'apliquen a biotecnologia
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
tema |
Subtema |
Tema 1. Conceptes generals d'anàlisi instrumental |
1.1. El procés analític
1.2. Mesura instrumental. Calibració.
1.3. Resultats i parámetres de qualitat
|
Tema 2. Mètodes potenciomètrics |
2.1. Consideracions generals de les tècniques electroanalítiques.
Reaccions electroquímiques.
Potencial d'elèctrode.
Equació de Nernst.
2.2 Tècniques potenciomètriques.
Fonament.
Elèctrodes de referència i elèctrodes indicadors.
Mesures potenciòmetriques directes.
Valoracions potenciomètriques |
Tema 3. Espectroscòpia ultraviolada-visible |
3.1. Introducció a les tècniques òptiques.
Propietats de la radiació electromagnètica.
3.2. Espectroscòpia d'absorció molecular. Fonament, instrumentació i aplicacions.
3.3. Espectroscòpia d'absorció i emissió atòmiques. Fonament, instrumentació i aplicacions.
3.4. Espectroscòpia de fluorescència molecular. Fonament, instrumentació i aplicacions.
|
Tema 4. Espectroscòpia de masses |
4.1 Fonament.
4.2 Instrumentació
4.3 Aplicacions biotecnològiques
|
Tema 5. Cromatografia
|
5.1.Introducció a les tècniques de separació.
5.2.Introducció a la cromatografia.
5.3.Cromatografia de gasos.
5.4. Cromatografia de líquids. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.25 |
0.75 |
Sessió Magistral |
|
14.5 |
25.5 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
3 |
6 |
9 |
Pràctiques a laboratoris |
|
28 |
20 |
48 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
3.5 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Es presenta l'assignatura, els professors i les diferents metodologies docents i d'avaluació |
Sessió Magistral |
En les sessions magistrals s'exposaran els conceptes més importants que després treballaran els alumnes de forma individual o en petits grups. |
Resolució de problemes, exercicis |
Es plantejaran exercicis a resoldre individualment al llarg de l'assignatura. Les respostes proporcionades per cada alumne es comptabilitzaran en el sistema l'avaluació continua. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització d'una sèrie de pràctiques de laboratori amb la supervisió del professor. Resolució de qüestions relatives a aquestes pràctiques. Aprenentatge de l'ús adequat de la instrumentació analítica bàsica. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes acordaran mitjançant correo electrònic (e-mail) el dia i l'hora que vagi bé. |
descripción |
El professor dedicarà un temps a l'atenció personalitzada dels alumnes. De forma individual o bé en petits grups.
Els alumnes poden escriure un missatge electrònic a: itziar.ruisanchez@urv.cat per concretar una hora adequada per a tots. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Es comptabilitzarà els resultats numèrics , el quadern de laboratori, l'informe d'una pràctica, l'actitud al laboratori i un test de coneixements . Cal una nota final de 4.0 sobre 10 per que pugui entrar a la avaluació final i poder superar l'assignatura |
35% |
Proves de desenvolupament |
|
Proves on els alumnes han de demostrar els coneixements i aptituds adquirides.
Els alumnes han de treure una nota mínima de 4.0 per tal que no hagin de recuperar aquella part de l'assignatura. |
45% |
Otros |
|
Presentació de problemes fets a classe |
20% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
A la segona convocatòria es mantindran les notes obtingudes en totes les altres metodologies d'avaluació excepte en les pràctiques i les proves de desenvolupament. Els alumnes suspesos en qualsevol d'aquestes seccions hauran d'examinar-se de nou. En el cas de les pràctiques l'avaluació constarà de dues parts, la primera consistirà en una prova de coneixements. Si es treu una nota igual o superior a 4.0 es farà una prova pràctica. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
D. A. SKOOG, F. J. HOLLER, T. A. NIEMAN, Principios de Análisis Instrumental, última edició disponible , McGraw-Hill
D. C. HARRIS, Análisis Químico Cuantitativo, última edició disponible, Ed. Reverté
|
•D. HARVEY; “Química Analítica Contemporánea”. McGraw-Hill, Madrid, 2002. •J. F. RUBINSON, K. A. RUBINSON; “Química Analítica Contemporánea”. Prentice Hall Hispanoamericana S. A. México, 2000.
•J. F. RUBINSON, K. A. RUBINSON; “Análisis Instrumental”. Prentice Hall, España. 2001.
|
Complementària |
•J. F. RUBINSON, K. A. RUBINSON, Química Analítica Contemporánea, Prentice Hall Hispanoamericana S. A., última edició disponibe
•J. F. RUBINSON, K. A. RUBINSON, Análisis Ubstrumental, Prentice Hall Hispanoamericana S. A., última edició disponibe
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|