Type A
|
Code |
Competences Specific | | A4 |
Conèixer i comprendre de forma integrada els organismes a nivell molecular, cel•lular i metabòlic |
| A11 |
Aplicar adequadament la diversitat de tècniques i metodologies de DNA recombinant per a dissenyar estratègies d'enginyeria genètica cel•lular per a la producció de proteïnes homòlogues o heteròlogues, o de cèl•lules capaces d'actuar com biocatalitzadors |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A4 |
Utilitzar les eines bioinformàtiques per a: a) analitzar estructures i seqüències de proteïnes i àcids nucleics, i b) cercar informació en les principals bases de dades biològiques i bibliogràfiques
Conèixer eines avançades de l'enginyeria genètica, tant en sistemes procariotes com eucariotes.
Apreciar la velocitat dels canvis en els coneixements i eines de la tecnologia del ADN recombinant.
Adquirir experiència en l'exposició oral i defensa d'un treball.
| | A11 |
Utilitzar les eines bioinformàtiques per a: a) analitzar estructures i seqüències de proteïnes i àcids nucleics, i b) cercar informació en les principals bases de dades biològiques i bibliogràfiques
Conèixer els aspectes vinculats al cultiu de cèl·lules in vitro, a nivell pràctic, teòric i les seves aplicacions al camp de la biotecnologia
Conèixer i dominar les tècniques analítiques instrumentals que s'apliquen a biotecnologia.
Conèixer i dominar les tècniques bàsiques instrumentals de bioquímica i biologia mol·lecular
Conèixer eines avançades de l'enginyeria genètica, tant en sistemes procariotes com eucariotes.
Apreciar la velocitat dels canvis en els coneixements i eines de la tecnologia del ADN recombinant.
Adquirir experiència en l'exposició oral i defensa d'un treball.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
| | B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Fa presentacions interessants i convincents
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció. |
Introducció a l’enginyeria genètica als conceptes bàsics de clonatge. DNA recombinant; vectors i eines; incorporació de DNA a l’hoste, tècniques bàsiques (PCR, electroforesis...). |
2. Vectors per a procariotes: Plasmidis i bacteriòfags. |
Característiques bàsiques dels vectors plasmidis i bacteriòfags. Selecció. Millora dels vectors bàsics. Plasmidis pBR322 i pUC. Vectors derivats del fag lambda d’inserció i de substitució. Vectors avançats. Aplicacions: Phage Display. |
3. Manipulació del DNA. |
Purificació del DNA. Tall i unió: enzims de restricció, lligases, altres enzims usats en enginyeria genètica. |
4. Introducció del DNA a l’hoste i selecció de recombinants. |
Transformació per mètodes químics i físics, mètode del clorur de calci, electroporació. Virus. Identificació dels organismes transformats. |
5. Llibreries gèniques. |
Construcció de genoteques. |
6. Clonatge en llevats. |
Clonatge en S. cerevisiae. Vectors: vectors d’integració cromosòmica (YIp) i vectors de replicació autònoma (YEp, YRp, YCp, YAC). Introducció de DNA en llevats. Expressió de proteïnes recombinants. Yeast cell surface display. Aplicacions: Yeast Two Hybrid, Yeast Three Hybrid. |
7. Enginyeria genètica en cèl·lules animals. |
Transfecció transitòria i estable. Estratègies de transfecció. Mètodes de selecció. Vectors: plasmidis no replicatius, plasmidis amb replicons vírics, vectors vírics (retrovirus, lentivirus, adenovirus). Cèl•lules empaquetadores. Expressió de proteïnes. Gene silencing per RNA d’interferència. Tècnica CRISPR/Cas9. |
TEMARI PRÀCTIQUES |
CLONATGE DEL GENOMA DEL BACTERIÒFAG LAMBDA AL VECTOR pUC18 D’AMPLIFICACIÓ A E. COLI |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
25 |
40 |
65 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
37 |
67 |
Treballs |
|
2 |
10 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Treballs |
Seminari: Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Informe de pràctiques: recopilació de resultats i conclusions de les pràctiques de laboratori. |
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Concertar cita via e-mail. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Test individual de les pràctiques (20%)
Informe en grup de les pràctiques (15%).
El comportament, l'interès i l'assistència obligatòria es valoraran (5%). |
40% |
Treballs |
|
Seminaris en grup (10%). |
10% |
Proves mixtes |
|
Examen (50%) |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'assistència a les pràctiques de laboratori és obligatòria. Cal justificar les faltes. Per tal de ponderar totes les activitats amb pes a la nota, caldrà una nota mínima de 5/10 de la part de pràctiques i de 5/10 de l'examen. Segona convocatòria: es pot recuperar l'examen de teoria i/o el test individual de pràctiques. Es guardarà la nota de l'informe en grup de les pràctiques i del seminari en grup. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora . |
Bàsica |
|
Joseph Sambrook, David W Russell, Molecular Cloning: A Laboratory Manual, 3rd edition, Cold Spring Harbour Laboratory Press, 2001
La bibliografia científica més rellevant pel projecte es trobarà disponible a l’espai Moodle de l’assignatura.
Tanmateix es faran servir catàlegs de proveïdors de material biològic, enzims, reactius i aparells com a font d’informació especialitzada i específica per cada experiment. |
Complementària |
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
GENÈTICA MOLECULAR/19204113 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
GENÈTICA/19204007 | ESTRUCTURA I FUNCIÓ DE BIOMOLÈCULES/19204107 | EXPRESSIÓ I REPLICACIÓ GÈNIQUES/19204102 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|