Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques |
| A9 |
Conèixer en profunditat els microorganismes, tant procariotes com eucariotes, i els virus, així com la diversitat de metabolismes present en els procariotes, i les seves possibilitats d'aprofitament biotecnològic |
| A15 |
Conèixer la diversitat de processos i productes biotecnològics existents, així com els recents avenços biotecnològics, i saber explicar-los i comunicar-los a auditoris diversos |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Saber quins són els biocatalitzadors (microorganismes, enzims o altres sistemes biològics) responsables dels diferents processos biotecnològics, les seves característiques principals, i els metabolismes implicats.
Entendre els fonaments i criteris de disseny de productes biotecnològics
| | A9 |
Saber quins són els biocatalitzadors (microorganismes, enzims o altres sistemes biològics) responsables dels diferents processos biotecnològics, seves característiques principals, i els metabolismes implicats.
| | A15 |
Conèixer els processos i productes de la Biotecnologia en els diversos sectors econòmics i sintetitzar els coneixements bibliogràfics sobre un procés biotecnològic concret
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
| | B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
-Concepte i definicions de Biotecnologia.
-Diversitat de processos i productes biotecnològics als diferents àmbits socio-econòmics.
-Història de la Biotecnologia.
-Sistemes biològics utilitzats en Biotecnologia. |
Producció de biomassa microbiana |
-Producció de microorganismes unicel.lulars
-Producció d'espores bacterianes
-Producció de biomassa fúngica |
Producció d'enzims i altres proteïnes |
-Producció d'enzims
-Producció d'hormones
-Producció d'altres proteïnes |
Producció de metabòlits primaris i productes relacionats |
-Producció de begudes alcohòliques
-Producció d'etanol i altres dissolvents
-Producció d'àcids orgànics
-Productes làctics i altres aliments fermentats
-Producció d'aminoàcids |
Producció de metabòlits secundaris |
-Producció d'antibiòtics
-Producció d'alcaloides
-Producció de pigments |
Producció d'altres components biològics |
-Producció de polisacàrids
-Producció de bioplàstics
-Producció de vitamines
-Transformacions d'esteroides |
Aplicacions ambientals |
-Tractaments biològics d'aigües residuals
-Tractaments biològics de matèria orgànica semisòlida
-Biodegradació de xenobiòtics |
Aplicacions analítiques |
-Biosensors
-Bioassaigs de toxicitat i altres
-Tests mutagènics |
Altres aplicacions de la biotecnologia |
-Aplicacions a la biomineria i la biometalúrgia |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
4 |
8 |
12 |
Treballs |
|
6 |
18 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
20 |
20 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Comentar com serà el desenvolupament de l'assignatura, les metodologies, els continguts, el sistema d'avaluació i les fonts d'informació. |
Sessió Magistral |
Explicar bàsicament els subtemes de la Introducció. |
Treballs |
Els alumnes, en grups de 2-3, prepararan uns 2 Treballs de revisions bibliogràfics (en forma de review, màxim 5 pàgs., abstract en anglès) sobre productes o processos dels diferents àmbits (farmacèutic, alimentari, ambiental, altres). |
Presentacions / exposicions |
En grups de 2-3, els alumnes faran exposicions (un total de 2) sobre productes o processos biotecnològics dels quals hauran preparat prèviament els Treballs de revisions bibliogràfiques. |
Atenció personalitzada |
Ajudar i aconsellar als alumnes en els seus dubtes en les cerques bibliogràfiques, en la realització dels Treballs bibliogràfics. |
Descripció |
Ajudar i aconsellar als alumnes en els seus dubtes en les cerques bibliogràfiques, en la realització dels Treballs bibliogràfics. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treballs bibliogràfics escrits per grups, en forma de Review sobre diferents processos, màxim 8 pàg, abstract en anglès |
32% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació i exposició dels treballs bibliogràfics per grups, en powerpoint. Autoavaluació entre tots tenint en compte claredat, interès, dificultat del tema, forma exposició, i discussió. |
32% |
Altres |
|
Prova escrita sobre els continguts presentats als treballs realitzats pels estudiants. |
36% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. Per a la 2a convocatòria es podrà conservar la nota dels treballs i de les exposicions, si aquestes estan aprovades, i caldrà repetir la prova escrita. |
Bàsica |
Bordons, A., Bioquímica i Microbiologia Industrials, 2, , 2002
Glazer, AN, Microbial Biotechnology, , 1995
Oullette, RP, Applications of biotechnology, , 1985
Crueger W, Crueger A, Biotecnologia: manual de microbiologia industrial, , 1993
Rehm HJ, Reed G, Biotechnology (vols. 1-9), , diversos anys
|
-Altres materials al Moodle, entorn virtual de l'assignatura |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|