Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A4 |
Conèixer i comprendre de forma integrada els organismes a nivell molecular, cel•lular i metabòlic |
| A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A4 |
Comprendre com diferents tipus d'alteracions moleculars poden causar malalties als humans
| | A7 |
Ser capaç de trobar informació recent sobre la biologia molecular de les patologies humanes en la bibliografia científica i les bases de dades.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
tema |
Subtema |
A. Temari
1. Introducció: Variació genètica i els seus tipus. Tipus d'herència. Conceptes.
2. Malalties monogèniques: Introducció. Mutacions silencioses. Insomni Familiar Fatal. Síndrome de Swyer.
3. Malalties mitocondrials: Introducció. MELAS. LOH
4. Malalties poligèniques & multifactorials: Introducció. Epidemiologia del Càncer. Càncer de mama. Diabetes.
B. Problemes de Genètica
C. Seminaris
|
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Treballs |
|
0 |
10 |
10 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
20 |
20 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
2 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
2 |
4 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Introducció a la Patologia Molecular. Explicació de la forma de treballar. Explicació de que s'espera dels estudiants i de com serà avaluada l'assignatura. Recomanacions i metodologies |
Treballs |
Redacció d'un treball sobre una malaltia de base genètica |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Explicación de malalties de base genética. Seminaris. |
Presentacions / exposicions |
Exposició del treballs elaborats pels alumnes. |
Atenció personalitzada |
Ajud del professor sobre els duptes plantejats pels estudiants en el desenvolupament del treball. Consells sopbre l'índex, l'esxposició, la redacció en general i el format. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Problemes de genètica de tipus d'herència, marcadors,... |
descripción |
Consultes dels estudiants, els dilluns en acabar la classe.
Via correu electrònic: luismelchor.gallart@urv.cat |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball individual o en parella |
10% |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
Part de l'exàmen escrit final |
65% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral |
5% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Part de l'exàmen final |
20% |
Proves mixtes |
|
Plantejament de preguntes sobre els temes tractats a classe.
Resposta a les preguntes relatives als tots els treballs presents (tant el propio com el dels companys). |
65% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per aprovar l'assignatura caldrà aprovar cadascuna de les proves d'avaluació (Treball + Presentació i Exàmen escrit). La segona convocatòria consistirà en un examen final de l'assignatura de caractéristiques similars al de la primera convocatòria. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets, ... i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
|
Killeen, A A.
"Principles of Molecular Pathology" Humana Press, Totowa, New
Jersey. ISBN: 1-58829-085-9, E-ISBN:
1-59259-431-X
J.J. Guinovart; F González
Sastre. “Patología Molecular” (2003) editorial Masson.
ISBN: 9788445812532
WB Coleman, GJ Tsongalis.
Molecular Pathology. The Molecular Basis of Human Disease. Ac Press Elsevier
ISBN: 978-0-12-374419-7
Tom Strachan & Andrew Read, The 4th Edition (2010) of 'Human Molecular Genetics'. Garland Science Publishing. ISBN: 978-0815341499 (web de lliure accès de la segona edició http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK7580/) Thompson & Thompson. “Genetics in Medicine”ISBN-10: 1416030808 | ISBN-13: 978-1416030805 | Edition: 7 |
Complementària |
|
|
|
Otros comentarios |
Per a aquesta assignatura es considera molt important el treball autònom, ja sigui indivudual o en grup. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|