Type A
|
Code |
Competences Specific | | A5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques d'anàlisis i separació de biomolècules, així com les tècniques de cultiu de microorganismes i de cèl•lules d'organismes pluricel•lulars |
| A7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A5 |
Conèixer les tècniques d'avaluació meolecular in vivo per a microorganismes i organismes pluricel·lulars
| | A7 |
Aprendre a comparar metabolismes cel·lulars a partir de dades bioinformàtiques
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B4 |
Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Topic |
Sub-topic |
E. coli per a l’estudi de proteïnes infeccioses |
|
El llevat en l'estudi de malalties humanes |
|
C. elegans com model per comprendre la apoptosis cel·lular |
|
El ratolí com a model d'estudis metabòlics humans |
|
Models d'estudi mixts per l’estudi de problemes complexos |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
34 |
64 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
4 |
6 |
Avantprojecte |
|
1 |
2 |
3 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Introducció als diferents models biològics, limitacions i avantatges. |
Sessió Magistral |
Durant les sessions magistrals es presentaran aquells avanços científics en els quals van participar els diferents models biològics. |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes hauran de preparar fer una presentació oral, de forma individual, de temes rellevants en el marc de l'assignatura. |
Avantprojecte |
Els alumnes hauran de preparar i presentar de forma oral d'un avantprojecte d'investigació en temes de la utilització d'organismes models per la comprensió de la biologia humana. |
Atenció personalitzada |
S'utilitzarà l'atenció personalitzada per tutoritzar als alumnes en temes científics com en l'art de realitzar presentacions orals. |
Description |
La preparació de la presentació oral d'un tema bibliogràfic i d'un avantprojecte d'estudi es realitzarà de forma personalitzada. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Qüestionari escrit de l'avantprojecte i dels articles presentats a classe. |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Qualitat del suport sòlid, l'expressió oral i la comunicació d'un tema puntual. La capacitat de debatre i respondre a preguntes dels temes presentatas. |
50% |
Avantprojecte |
|
La presentació oral d'un avantprojecte d'estudi. |
20% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria s'avaluarà amb un examen escrit de tots els articles estudiats i presentats durant el curs. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Nat Inst of Health, Model Organisms for Biomed research, , www.nih.gov/science/models/
, The WWW virtual library, , http://ceolas.org/VL/mo/
, WormClassroom, , www.wormclassroom.org/teaching-model-organisms
Fields S, Johnston M , "Cell biology. Whither model organism research?, ,
Benzer, Seymour , "On the topography of the genetic fine structure". PNAS 47 (3): 403–15, ,
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
BIOTECNOLOGIA MOLECULAR ANIMAL I VEGETAL/19204122 | PROCESSOS I PRODUCTES BIOTECNOLÒGICS/19204125 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
TÈCNIQUES DE BIOQUÍMICA I BIOLOGIA MOLECULAR/19204104 | BIOTECNOLOGIA MOLECULAR MICROBIANA/19204121 | GENÈTICA MOLECULAR/19204113 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|