Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Identificar els diferents tipus de begudes fermentades amb la matèria primera i el mètode d'elaboració, i relacionar-lo amb les característiques sensorials del producte final |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Identificar les característiques de producció i sensorials de les principals cerveses del món.
Saber identificar els principals defectes de les cerveses, identificar el seu origen i proposar solucions.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1 Composició de la cervesa. Característiques del sabor i l'escuma de la cervesa.
2 Verificació de la qualitat: anàlisi fisicoquímica de la cervesa
3 Factors diferencials en la degustació de cerveses: anàlisi sensorial
4 Classificació en funció del seu origen, composició, metodologia d'elaboració i característiques sensorials.
5 Defectes habituals en la cervesa.
6 Pràctiques d'anàlisi sensorial de cerveses |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Pràctiques a laboratoris |
|
22 |
32 |
54 |
Sessió Magistral |
|
7 |
10 |
17 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
A la sala de tast, identificació dels diferents atributs/defectes relacionats amb la cervesa i descripció de productes comercials. |
Sessió Magistral |
A la sala de tast, exposició dels continguts de l'assignatura: fisiologia i relació entre els atributs i el producte. |
Atenció personalitzada |
|
descripción |
Per correu electrònic, preferiblement. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Lliurament de tasques plantejades a la sala de tast. |
25% |
Proves mixtes |
|
.-Prova escrita (25%).
.-Prova de descripció d'atributs/defectes (25%).
.-Prova des descripció de producte comercials (25%). |
75% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Es obligatòria l'assistència al 80% de l'assignatura.
L'assignatura té convocatòria única. En cas de no superar les proves, es farà un examen de recuperació. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Meilgaard, Morten, Sensory evaluation techniques , CRC Press, cop. 1991 , Boca Raton, Florida
, http://morebeer.com/brewingtechniques/library/backissues/issue5.6/bickham.html, ,
, http://appliedsensory.com/uploads/Review_of_the_MF_of_Beer.pdf, ,
Meilgaard, Morten, http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/j.2050-0416.1979.tb06826.x/abstract, ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|