IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject (*) OCI I ENOTURISME Code 19635102
Study programme
Innovació en Enoturisme (Erasmus Mundus) (2016)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Primer 1Q
Modality and teaching language
Department Geografia
Coordinator
RUSSO ., ANTONIO
ANTON CLAVÉ, SALVADOR
E-mail salvador.anton@urv.cat
jaume.salvat@urv.cat
antonio.russo@urv.cat
Lecturers
ANTON CLAVÉ, SALVADOR
SALVAT SALVAT, JAUME
RUSSO ., ANTONIO
Web
General description and relevant information

Competències
Type A Code Competences Specific
 A3 Aprofundir en el funcionament dels sistemes turístics i adquirir coneixements sobre els principis de desenvolupament, gestió i governança de destinacions enoturístiques des d’una perspectiva sostenible, responsable i competitiva.
 A5 Dissenyar i implantar estratègies innovadores per al desenvolupament de productes i destinacions d’enoturisme.
Type B Code Competences Transversal
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A3 Conèixer casos d'anàlisi de les destinacions i mercats turístics (enoturisme)
Comprendre el funcionament del sistema de producció i consum enoturístic
Apendre els diferents models de desenvolupament de l'enoturisme
 A5 Identificar i distingir els diferents tipus d'experiències i productes enoturístics
Conèixer els factors d'innovació en el desenvolupament de productes i activitats d'oci
Type B Code Learning outcomes
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Les tendències en turisme i oci. Destí, mercats i fluxes
Tendències en el desenvolupament de l'enoturisme. El sistema enoturístic
Valorització i desenvolupament del territori a través de l'enoturisme
Models de desenvolupament enoturístics
Productes i experiències en enoturisme

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A3
A5
20 36 56
Seminaris
A3
A5
10 15 25
Pràctiques de camp/sortides
A3
25 37.5 62.5
Atenció personalitzada
4 1 5
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Explicació de les temàtiques fonamentals del curs
Seminaris Treball especialitzat amb participació de ponents externs
Pràctiques de camp/sortides Activitat de coneixement d'experiències i dinàmiques enoturístiques de referència in situ
Atenció personalitzada Atenció individualitzada als estudiants

Atenció personalitzada
Description
Atenció individualitzada als estudiants de l'assignatura

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Sessió Magistral
A3
A5
Preguntes tancades de resposta única - 30% de la qualificació final
Seminaris
A3
A5
Assistència i participació
Pràctiques de camp/sortides
A3
Quadern de camp relatiu a les activitats d'interès per a l'assignatura fetes durant les sortides - 30% de la qualificació final
Others  

"Team project" fet en grups petits sobre el potencial enoturístic d'una destinació / disseny de productes /eixos d'un pla de desenvolupament - 40% de la qualificació final

50%
 
Other comments and second exam session

Fonts d'informació

Bàsica

Carlsen, J. & Charters, S. (eds.) (2006) Global wine tourism: research, management and marketing. Wallingford, UK. CABI.

Croce, E. (2010) Food and wine tourism: integrating food, travel and territory. Wallingford, UK. CABI.

Everett, Sally (2016) Food and drink tourism. Principles and Practice.London. Sage.

Getz, D. (2000) Explore wine tourism: management, development and destinatuons. New York, Cognizant.

Hall, C.M & Sharples, L. (2008) Food and wine festivals and events around the world|b: development, management and Markets. Oxford, UK. Butterworth-Heinemann

Hall, C.M. et al (eds.) (2000) Wine tourism around the world: development, management and Markets.  . Oxford, UK. Butterworth-Heinemann

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.