IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject (*) ADAPTACIÓ A LA GEOGRAFIA I L'ECONOMIA Code 19635201
Study programme
Innovació en Enoturisme (Erasmus Mundus) (2016)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Optativa 1Q
Modality and teaching language
Department Economia
Geografia
Coordinator
BLAY BOQUÉ, JORDI
GUTIÉRREZ PALOMERO, AARON
E-mail jordi.blay@urv.cat
juanantonio.duro@urv.cat
jaume.salvat@urv.cat
aaron.gutierrez@urv.cat
antoni.domenech@urv.cat
Lecturers
BLAY BOQUÉ, JORDI
DURO MORENO, JUAN ANTONIO
SALVAT SALVAT, JAUME
GUTIÉRREZ PALOMERO, AARON
DOMENECH MONTAÑA, ANTONI
Web
General description and relevant information L'assignatura pretén ser una introducció al context territorial i econòmic de l'activitat turística (preferentment enoturística) i de l’activitat econòmica en general, especialment dirigida als alumnes que no provinguin d'estudis de ciències socials. Està dividida en dues parts, Geografia i Economia, que es desenvoluparan i avaluaran de forma paral·lela. Cal aprovar les dues parts del curs per aprovar l'assignatura.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A3 Aprofundir en el funcionament dels sistemes turístics i adquirir coneixements sobre els principis de desenvolupament, gestió i governança de destinacions enoturístiques des d’una perspectiva sostenible, responsable i competitiva.
 A5 Dissenyar i implantar estratègies innovadores per al desenvolupament de productes i destinacions d’enoturisme.
Type B Code Competences Transversal
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A3 Comprendre els components del territori i la seva diversitat com a context de l'activitat enoturística
Comprendre i demostrar la importància del territori i l'enoturisme en el desenvolupament territorial
Comprendre el funcionament del sistema econòmic/turístic i la seva mesura
Conèixer les principals tècniques per al seguiment i el monitoratge de l'activitat turística
 A5 Conèixer i utilitzar eines d'anàlisi, diagnosi i representació territorial
Type B Code Learning outcomes
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
1)El context territorial Elements del territori. El paisatge
Diversitat d'entorns rurals
Sostenibilitat i desenvolupament territorial
Turisme i desenvolupament territorial
Plans, agents i polítiques de desenvolupament territorial
Eines d'anàlisi i diagnòstic territorial
2)Instruments d'anàlisi de l'activitat econòmica Descriure una economia: dimensions i indicadors a utilitzar
Exemples de casos
3)Especialització econòmica i competitivitat territorial Principals Sectors Productius i caracterització
Sector turístic: acotació i significació
Dimensions i indicadors sectorials a analitzar
Exemples de casos
4)Introducció a l'economia sectorial del turisme Indicadors Turístics
Problemàtiques turístiques i instruments analìtics
Exemples de casos

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A3
36 20 56
Pràctiques a través de TIC
A3
4 8 12
Presentacions / exposicions
A3
A5
8 20 28
Pràctiques de camp/sortides
A3
A5
8 6 14
Treballs
A3
A5
1 33 34
Atenció personalitzada
4 0 4
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Introducció a les dues parts de l’assignatura i a les activitats a fer.
Sessió Magistral Explicació dels principals continguts de l’assignatura, amb indicació de lectures complementàries
Pràctiques a través de TIC Explicació i recerca de les principals fonts de dades per a l’estudi del territori
Presentacions / exposicions Presentació de treballs de curs per parelles. es plantegen dos treballs i per tant dues presentacions, una sobre la part geogràfica (tema 1) i l'altra sobre la part econòmica (temes 2 a 4).
Pràctiques de camp/sortides Sortida a la Terra Alta per conèixer un context determinat de l’activitat enoturística
Treballs Dos treballs:
Geografia: Treball de curs per parelles sobre el context territorial d’un territori enoturístic.
Economia: Treball de curs per parelles sobre l'anàlisi de l'economia d'un territori turístic.
Els treballs es poden fer de forma complementària, però sense repetir continguts.
Els professors donaran una guia d'elaboració del treball a l'inici de curs.
Atenció personalitzada Tutories per a l'elaboració delt reball i la presentació.

Atenció personalitzada
Description
Tutories per donar suport en el seguiment del treball i la presentació.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Pràctiques a través de TIC
A3
Lliurament de les pràctiques fetes a classe 10%
Presentacions / exposicions
A3
A5
Dues presentacions per parelles a classe, una referida a cada treball (Geografia i Economia). Cada presentació aporta un 15%. 30%
Pràctiques de camp/sortides
A3
A5
Resum i comentari de la sortida de treball a la Terra Alta 5%
Treballs
A3
A5
Nota dels dos treballs, incloent:
Treball de geografia: 20%
Treball d'economia: 35%
55%
Others  
 
Other comments and second exam session

De no superar les proves durant el període lectiu establert, l'alumne podrà optar a presentar o millorar les activitats avaluatives en els terminis i condicions que fixaran els professors, sempre tenint en compte el calendari global del màster.


Fonts d'informació

Bàsica

Frank, R., Bernanke, B., Antonovic, K. and Heffetz, O, (2015), Principles of Economics, Mc Graw Hill

Goeldner, C. and Brent, J.R., (2012), Tourism: Principles, Practices, Philosophies, 12th ed, Wiley

Nelson, V. (2013), An introduction to the Geography of Tourism, Rowman & Littlefield, Lanham

Woods, M. (2005), Rural geography, London, SAGE

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.