Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.3 |
Valorar l'impacte econòmic, social i mediambiental de les solucions tècniques |
| A2.1 |
Manejar especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment |
| A2.3 |
Estar capacitat per a la preparació prèvia, concepció, redacció i signatura de projectes i estudis en l'àmbit de la professió d'enginyer tècnic agrícola que tinguin per objecte les accions esmentades a l'Ordre CIN/323/2009 |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
| B1.3 |
Desenvolupar la feina de forma efectiva i resistir a l'adversitat |
| B4.3 |
Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa |
| B4.4 |
Conèixer les matèries bàsiques i tecnològiques que el capaciten per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories i el doten de versatilitat per adaptar-se a noves situacions |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador |
| B5.2 |
Assumir posicions emprenedores |
| B5.3 |
Resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat i raonament crític en el seu àmbit professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C1.3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C2.1 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Transferència de tecnologia: entendre, interpretar, comunicar i adoptar els avenços en el camp agrari.
Fonamenta les decisions de projecte en les bases científiques i tecnològiques de la pròpia especialitat.
Aplica els coneixements en matèries bàsiques per realitzar el disseny d'un projecte.
| | A1.3 |
Avalua ambientalment un producte o activitat.
Estima la viabilitat econòmica dels projectes.
| | A2.1 |
Coneix i sap aplicar el marc legal en la realització i execució de projectes.
Coneix la legislació bàsica que aplica al projecte i sap on buscar-la.
| | A2.3 |
Exercici original a realitzar individualment i presentar i defensar davant un tribunal universitari, consistent en un projecte en l'àmbit de les tecnologies específiques de l'Enginyeria Agrícola de naturalesa professional en què se sintetitzin i integrin les competències adquirides en els ensenyaments.
Culmina l'adquisició de les competències que caracteritzen la titulació en un projecte integrador.
Integra els coneixements i habilitats pròpies de l'Enginyer Agroalimentari amb l'experiència directa en el desenvolupament d'un projecte tècnic original.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Usa un llenguatge apropiat a la situació
Coneix, comprèn i utilitza els principis de presa de decisions mitjançant l'ús dels recursos disponibles pel treball en grups multidisciplinaris.
| | B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís; es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
| | B4.3 |
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
| | B4.4 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de presa de decisions mitjançant la transferència de tecnologia: entén, interpreta, comunica i adopta els avenços en el camp agrari.
Coneix, comprèn i utilitza els principis de presa de decisions mitjançant l'ús dels recursos disponibles pel treball en grups multidisciplinaris.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge
| | B5.2 |
Mostra un criteri correcte per a decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
Pren decisions amb criteri en situacions compromeses i sota pressió.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous
Analitza riscos i beneficis de la innovació
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de definir i dur a terme un projecte.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C2.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
L'alumne podrà propossar al coordinador/a del TFG: a) tema de TFG mitjançant una petició escrita segons model que es podrà obtenir en el Moodle del TFG-GEA b) tema de
TFG amb una empresa externa mitjançant una petició escrita que incorpori la
descripció, proposta de tutor extern (amb les seves dades de contacte) i abast del
projecte. Aquesta petició serà avaluada per l'equip de
Professors de TFG i es retornanran els comentaris a l'alumne. En el cas que l'alumne no propossi tema, l'equip de
Professors de TFG publicarà, a més tardar, a l'inici del segon quadrimestre una
llista de temes de TFG als quals l'alumne podrà optar de forma procedimentada
(descrita en la Guia de l'alumnes que es podrà trobar en la pàgina moodle de TFG). La coordinació de TFG comunicarà als alumnes
l'assignació corresponent. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
1 |
6 |
7 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
6 |
65 |
71 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
30 |
180 |
210 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
2 |
5 |
7 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats adreçades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentar l'assignatura. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
L'alumne podrà propossar al coordinador tema de TFG amb una empresa externa mitjançant una petició escrita que incorpori la descripció, proposta de tutor extern (amb les seves dades de contacte) i abast del projecte.
Aquesta petició serà avaluada per l'equip de Professors de TFG.
En el cas que l'alumne no propossi tema, l'equip de Professors de TFG publicarà, a més tardar, a l'inici del segon quadrimestre una llista de temes de TFG als quals l'alumne podrà optar de forma procedimentada (descrita en la Guia de l'alumne que es troba en la pàgina moodle de TFG).
La coordinació de TFG comunicarà als alumnes l'assignació corresponent. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Reunions periòdiques de planificaicó, seguiment i control de l'evolució del TFG. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Elaboració d'un treball d'un treball de síntesi, de caràcter professional, que serà resultat de l'assoliment de les competències del grau. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Els estudiants presentaran oralment el TFG i respondran a les preguntes realizades per un tribunal en una defensa pública. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
El coordinador de TFG convocarà als estudiants i professors tutors de TFG a
l'inici i a la meitat del quadrimestre. Aquestes reunions permetran fer un seguiment del desenvolupament de l'assignatura. El seguiment específic de cada TFG l'efectuarà, al llarg
de tot el quadrimestre, el professor tutor corresponent amb el suport, si és necessari, d'altres professors implicats en l'assignatura. |
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Avaluació de l'informe escrit del TFG |
70% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Avaluació de la defensa oral del TFG |
30% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Al Moodle TFG-GEA es troben les rúbriques utilitzades per l'avaluació dels treballs. Els criteris d'avaluació de la segona convocatòria seran els mateixos que els de la primera. |
Bàsica |
Antonio Martínez Gabarrón, Análisis y desarrollo de proyectos en la ingeniería alimentaria, 2011, San Vicente [del Raspeig], Alicante, Club Universi
Alfred Bartholomai , Fábricas de alimentos : procesos, equipamiento, costos , 1991, Zaragoza : Acrib
Antonio Colom Gorgues, Evaluación de la rentabilidad de proyectos de inversión : aplicación de los sectores agrario y agroalimentario, 2009, Lleida : Edicions de la Universitat de Lleida
Eliseo Gómez-Senent Martínez, l Proyecto diseño en ingeniería, 1997, Valencia : Universidad Politécnica de Valencia. Se
Ana Casp Vanaclocha, Diseño de industrias agroalimentarias, 2005, Madrid [etc.] : Mundi-Prensa
|
|
Complementària |
Joseph Irudayaraj, Food processing operations modeling : design and analysis, 2001, New York : Marcel Dekker, cop.
Antonio Lopez Gomez and Gustavo V. Barbosa Canovas, Food plant design, 2005, New York : Marcel Dekker/CRC Press,
George D. Saravacos and Athanasios E. Kostaropoulos, Handbook of food processing equipment, 2002, New York [etc.] : Kluwer Academic /Plenum, cop.
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ENGINYERIA DE PROCESSOS AGROALIMENTARIS I/20214114 | GESTIÓ I VALORITZACIÓ DE SUBPRODUCTES AGROINDUSTRIALS/20214112 | TECNOLOGIA DEL MEDI AMBIENT/20214111 | ENGINYERIA DE LES INSTAL·LACIONS DE LES INDÚSTRIES AGROALIMENTÀRIES/20214122 | ENGINYERIA DE PROCESSOS AGROALIMENTARIS II/20214118 | CONSTRUCCIONS AGROALIMENTÀRIES/20214117 | OFICINA TÈCNICA/20214106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|