Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
T1. Teoria General de la Flexió: anàlisi de tensions. |
Definicions. Diagrames en flexió. Llei de Navier per al càlcul de les tensions normals en flexió pura. Tensions en flexió simple. Tensions tangencials: fórmula de Colignon. Tensions principals en flexió simple. Dimensionat de barres en flexió simple. Anàlisi de seccions compostes. |
T2. Teoria General de la Flexió: anàlisi de deformacions. |
Definicions. Mètode de la doble integració per al càlcul de les deformades. Efecte del esforç tallant. Aplicació al càlcul de bigues hiperestàtiques. |
T3. Flexió Desviada i Flexió composta |
Definicions. Flexió desviada i flexió composta |
T4. Torsió |
Torsió en barres rectes i de secció circular. Distribució de les tensions tangencials. Diagrames. Càlcul d’eixos de transmissió de potencia. Torsió hiperestàtica. |
T5. Inestabilitat elàstica i vinclament. |
Definicions. Mètode d’Euler. Limitacions. Mètode X. Altres mètodes. Compressió excèntrica. |
T6. Accions combinades |
Càlcul i disseny d’elements sotmesos a accions combinades. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
14 |
28 |
42 |
Sessió Magistral |
|
24 |
24 |
48 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
14 |
28 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
12 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
12 |
16 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció general de l'organització de l'assignatura, mètodes de treball i mètodes d'avaluació. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant els conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament del principals conceptes teòrics mitjançant tècniques TIC i pissarra. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exposició pràctica dels conceptes adquirits a les classes magistrals mitjançant la resolució de problemes pràctics. |
Pràctiques a través de TIC |
Resolució per part de l'alumne de problemes simples aplicant els conceptes més bàsics teòrics i pràctics. Es realittzarà amb plataformes virtuals tipus Moodle. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes i explicació de conceptes no entesos. |
Descripció |
Les consultes es realitzaran al despatx 114. L'horari de consultes del professor es definira a principi de curs. Es recorda a l'alumne la conveniència d'aprofitar aquestes hores.
Tota l'informació de l'assignatura es publicarà via Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant els conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable. |
15-20% |
Pràctiques a través de TIC |
|
Resolució per part de l'alumne de problemes simples aplicant els conceptes més bàsics teòrics i pràctics. Es realitzarà on-line amb plataforma tipus Moodle. |
10-0% |
Proves de desenvolupament |
|
Dos exàmens parcials amb resolució de problemes i casos pràctics amb aplicació dels conceptes apresos a clase. |
75-80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La nota mínima de la segona prova de desenvolupament (segon examen parcial) és un 3 per poder fer mitja amb les altres proves de l'avaluació continua. Per poder aprovar l'assignatura (avaluació continua), l'alumne haurà d'haver fet totes les proves avaluatives demanades durant el curs. També és necessari una nota mitjana igual o superior a 4 entre les dues proves de desenvolupament. SEGONA CONVOCATÒRIA: En la 2º convocatòria l'alumne s'examinarà del contingut global de l'assignatura en un únic exàmen (100 % de la nota). En el cas de que un alumne hagi participat activament en l'avaluació continua i sempre a criteri del professor, els resultats obtinguts de les proves d'avaluació durant el curs comptaran, si li són favorables, en la nota final de la segona convocatòria. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista |
Bàsica |
L.Ortiz Berrocal , Resistencia de Materiales, Mc.Graw-Hill, 2002
Timothy A. Philpot, Mechanics of Materials. An integrated learning system , Wiley, 2008
, , ,
S. De la Flor López, Apunts docents de ELAR II, Interna URV, 2012
S. De la Flor López, Problemes Docents de ELAR II, Interna URV, 2012
S. De la Flor López, Col·lecció de Problemes d'exàmens de ELAR II, Interna URV, 2012
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TEORIA I DISSENY D'ESTRUCTURES/20224118 | DISSENY DE MÀQUINES/20224122 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LABORATORI D'ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS/20224105 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20224104 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA II/20224005 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA I/20224006 | FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA I/20224004 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II/20224007 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|