Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A1.4 |
Saber establir models matemàtics i desenvolupar-los mitjançant la informàtica apropiada, com a base científica i tecnològica per al disseny de nous productes, processos, sistemes i serveis, i per a l'optimització d'uns altres ja desenvolupats. (G5) |
| A2.2 |
Concebre, projectar, calcular, i dissenyar processos, equips, instal•lacions industrials i serveis, en l'àmbit de l'enginyeria química i sectors industrials relacionats, en termes de qualitat, seguretat, economia, ús racional i eficient dels recursos naturals i conservació del medi ambient. (G2) |
| A3.1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
| A3.2 |
Dissenyar productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química, així com l'optimització d'uns altres ja desenvolupats, prenent com a base tecnològica les diverses àrees de l'enginyeria química, comprensives de processos i fenòmens de transport, operacions de separació i enginyeria de les reaccions químiques, nuclears, electroquímiques i bioquímiques (I2) |
| A3.4 |
Tenir habilitat per solucionar problemes que són poc familiars, incompletament definits, i tenen especificacions en competència, considerant els possibles mètodes de solució, inclosos els més innovadors, seleccionant el més apropiat, i poder corregir la posada en pràctica, avaluant les diferents solucions de disseny (I4) |
| A3.6 |
Dissenyar, construir i implementar mètodes, processos i instal•lacions per a la gestió integral de subministraments i residus, sòlids, líquids i gasosos, en les indústries, amb capacitat d'avaluació dels seus impactes i dels seus riscos (I6) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
| B3.1 |
Treballar en equip de forma col•laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
| B4.1 |
Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió. (G11) |
| B5.1 |
Realitzar la recerca apropiada, emprendre el disseny i dirigir el desenvolupament de solucions d'enginyeria, en entorns nous o poc coneguts, relacionant creativitat, originalitat, innovació i transferència de tecnologia. (G4) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C2.1 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.2 |
Resol problemes de disseny de processos discontinus i afins.
| | A1.4 |
Domina l'anàlisi i disseny de processos industrials en l'àmbit de la indústria química i afí, mitjançant l'aplicació de metodologies de disseny i simulació.
| | A2.2 |
Entén l'impacte de l'enginyeria en el context social / global, incloent les implicacions ètiques de les decisions preses.
| | A3.1 |
Proposa i avalua diferents alternatives per millorar un procés, seleccionant la millor d'elles considerant diversos criteris simultàniament, tot i que la informació disponible sigui limitada.
| | A3.2 |
Coneix la naturalesa complexa del disseny de processos i productes i la seva relació amb la resta d'aspectes de l'enginyeria.
| | A3.4 |
Es habitua a enfrontar-se a buscar solucions a problemes poc definits, a buscar solucions innovadores als mateixos
| | A3.6 |
Entén l'impacte i els riscos preses en el medi ambient de les decisions preses durant la fase d'enginyeria de procés i producte.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
| | B3.1 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip.
| | B4.1 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés i les seves necessitats d'aprenentatge.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C1.2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C2.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
1. Disseny de processos:
Introducció: particularitats de la indústria química i de procés.
Ús de simuladors modulars seqüencials.
Ús de simuladors modulars simultanis.
Disseny de processos discontinus: mida del lot, nombre de lots ...
Resolució de casos: variables de disseny, anàlisi de sensibilitat, models simplificats ...
|
|
2. Disseny de producte:
Introducció: què és i què no és disseny de producte.
Mètriques d'avaluació del producte: ambientals, qualitat, seguretat, cost, durabilitat, temps de sortida al mercat ...
Presa de decisions multicriteri: metodologies per a l'avaluació d'alternatives. |
|
Estudi de caos:
Sectors: indústria farmacèutica, química, petroquímica ...
Continuos o processos per lots |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
26 |
39 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
30 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
2 |
3 |
|
Proves pràctiques |
A1.2 | A1.4 | A2.2 | A3.1 | A3.2 | A3.4 | A3.6 | B1.1 | B3.1 | B4.1 | B5.1 | C1.1 | C1.2 | C2.1 | |
3 |
4.5 |
7.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Si us plau, envieu un correu electrònic (laureano.jimenez @ urv.cat) per fixar hora i lloc per una reunió.
Telèfon: 977-558643
Skype: laureanojimenez |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resoldre casos pràctics (10-12). Lliurament a través de moodle.
Penalitza el lliurament fora de termini |
35 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Resoldre problemes oberts i tancats de forma individual (10-12). Lliurament a través de moodle. Penalitza el lliurament fora de termini |
35 |
Proves pràctiques |
A1.2 | A1.4 | A2.2 | A3.1 | A3.2 | A3.4 | A3.6 | B1.1 | B3.1 | B4.1 | B5.1 | C1.1 | C1.2 | C2.1 |
|
Prova individual final amb una qualificació mínima de 3.5/10, per tal de calcular la qualificació final. |
30 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
L. Puigjaner, P. Ollero, C. de Prada, L. Jimenez,, Estrategias de Modelado, Simulación y Optimización de Procesos. Químicos, Editorial Síntesis, 2006
|
juda / tutorials de les eines de programari utilitzades (Excel, AspenPlus, AspenHysys, SuperPro ...) |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DISSENY DE PROCESSOS I PRODUCTES II/20695106 |
|
|
Altres comentaris |
Tenim la intenció d'utilitzar les eines de programari amb llicència (AspenPlus, HYSYS, SuperPro ..) disponibles a l'aula d'informàtica situada al primer pis i al soterrani de la biblioteca. També disponible al Laboratori 304. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|