Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4.2 |
Dirigir i gestionar l'organització del treball i els recursos humans aplicant criteris de seguretat industrial, gestió de la qualitat, prevenció de riscos laborals, sostenibilitat, i gestió mediambiental (P2) |
| A4.5 |
Dirigir i realitzar la verificació, el control d'instal•lacions, processos i productes, així com certificacions, auditories, verificacions, assajos i informes (P5) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
| B3.1 |
Treballar en equip de forma col•laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
| B5.2 |
Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional. (G7) |
| B5.3 |
Buscar noves oportunitats per a la creació d'empreses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4.2 |
Identifica els perills d'accidents en la indústria química.
Realitza informes d'anàlisis quantitatives de risc i de seguretat industrial.
Identifica les funcions generals i específiques del professional de la prevenció.
Analitza i avalua els riscos d'accidents laborals i la investigació dels mateixos com a mètode preventiu.
| | A4.5 |
Identifica la necessitat de la qualitat en la indústria, així com la seva estructura i ubicació dins de l'organització de l'empresa actual, així com comprèn que són i per a què serveixen els costos de la qualitat.
Aplica les tècniques de planificació avançada de la qualitat per garantir que els processos de fabricació siguin capaços de produir amb la qualitat especificada.
Coneix les diferents tècniques per a la verificació i el procés d'auditoria.
Sap com integrar l'acció preventiva en el conjunt d'activitats de l'empresa i quins principis s'han de seguir per a la seva implantació.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
| | B3.1 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip.
| | B5.2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges.
Elabora una estratègia per resoldre el problema.
Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa.
Obté el suport necessari d'altres per assolir l'èxit de les seves decisions.
| | B5.3 |
Identifica les idees innovadores, les relaciona amb les necessitats de la societat, i determina la seva viabilitat.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció general
|
|
2.-Auditoria i Certificació en Seguretat Industrial |
|
3.- Auditoria i Certificació Ambiental |
|
4.- Auditoria i Certificació en Qualitat |
|
5.- Sistemes Integrats de Gestió |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
18 |
27 |
45 |
Seminaris |
|
18 |
27 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
A4.2 | A4.5 | B1.1 | B3.1 | B5.2 | B5.3 | C1.1 | C1.4 | |
6 |
12 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del temari en sessió presencial |
Sessió Magistral |
Presentació de temes per part d'experts externs i del professor de l'assignatura. sessions de discussió |
Seminaris |
Resolució individual de casos pràctics, amb assistència del professor en hores presencials |
Atenció personalitzada |
discusió individual a demanda |
Descripció |
A demanda de l'estudiant, en hores de seminari o en entrevista a convenir. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
A4.2 | A4.5 | B1.1 | B3.1 | B5.2 | B5.3 | C1.1 | C1.4 |
|
Resolució de 4 casos pràctics plantejats i resolts individualment. Presentació oral de resultats amb sessió de preguntes |
25% each case |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
UNE-EN ISO 9001:2008
Sistemas de gestión de la calidad. Requisitos. (ISO 9001:2008)
UNE-EN ISO 14001:2004/AC:2009. Sistemas de
gestión ambiental. Requisitos con orientación para su uso. (ISO 14001:2004/Cor
1:2009)
OHSAS 18001:2007. Sistemas de gestión de
la seguridad y salud en el Trabajo. Grupo de Proyecto OHSAS. Editorial: AENOR.
ISBN: 978-84-8143-524-5
Sistemes
integrats de gestió (SIG) : qualitat, medi ambient, seguretat i salut laboral /
[coordinat per Joan Castillo, Joan Sansaloni] [Barcelona] : Generalitat de Catalunya, Departament de
Treball i Indústria, CIDEM, 2004 ISBN 8439363885 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|