IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject (*) GESTIÓ DEL CANVI Code 20695111
Study programme
Enginyeria Química (2013)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Obligatòria Primer 2Q
Modality and teaching language
Department Enginyeria Química
Coordinator
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
E-mail joanramon.alabart@urv.cat
Lecturers
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
Web
General description and relevant information En aquesta assignatura aprendreu a liderar el canvi - nous productes, procesos, tecnologies, models de negoci, etc. - de forma constructiva, ajudant les persones a superar els transtorns concomitants al canvi.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A4.4 Adaptar-se als canvis estructurals de la societat motivats per factors o fenòmens d'índole econòmic, energètic o natural, per resoldre els problemes derivats i aportar solucions tecnològiques amb un elevat compromís de sostenibilitat (P4)
Type B Code Competences Transversal
 B2.1 Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals. (G8)
 B2.2 Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius.
 B5.3 Buscar noves oportunitats per a la creació d'empreses.
Type C Code Competences Nuclear
 C2.1 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A4.4 Explica la importància cabdal de la competència 'Resposta al Canvi' en els temps actuals tant per als individus com per a les organitzacions.
Comprèn els fenòmens interns i externs que impulsen el canvi en les organitzacions.
Aplica una metodologia fonamentada de gestió del canvi.
Aconsegueix el compromís amb el canvi de tots els grups d'interès rellevants i implicar-los en la definició i planificació del canvi.
Facilita el desenvolupament dels plans de canvi.
Gestiona la implantació i els riscos del conjunt de programes de canvi.
Gestiona la comunicació amb els grups d'interès en relació amb el canvi.
Identifica i explica els comportaments que demostren les persones altament resilients.
Identifica i explica les etapes de les resistències positiva i negativa als canvis.
Avalua la capacitat de resposta i el grau de confort amb el canvi de les persones a càrrec.
Facilita la transició de les persones a càrrec.
Dissenya un balanç de conseqüències que fomenti l'adopció dels nous comportaments i l'abandonament de què són inefectius.
Crea plans de desenvolupament personal efectius.
Type B Code Learning outcomes
 B2.1 Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d'intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte.
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius.
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides.
Desenvolupa estratègies per involucrar a l'equip en la consecució dels objectius.
Col · labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat.
Fomenta que todos los miembros se comprometan con la gestión y funcionamiento del equipo.
 B2.2 Com a líder d'un equip, és capaç de descriure les tasques i la seqüència temporal de les mateixes suficients perquè l'equip les desenvolupi de forma eficaç.
 B5.3 Identifica les idees innovadores, les relaciona amb les necessitats de la societat, i determina la seva viabilitat.
Type C Code Learning outcomes
 C2.1 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics

Continguts
Topic Sub-topic
Introducció al lideratge i la gestió del canvi. La transformació del complex penitenciari de Tihar per Kiran Bedi: comportaments de lideratge altament efectius.
Una era de canvis dràstics i imprevisibles.
Connexió amb el Model EFQM d'Excel·lència.
Metodologia de gestió del canvi de l’autor John P. Kotter. Visió de conjunt.
Establir un sentiment d’urgència.
Construir l’equip impulsor del canvi.
Crear la visió i les estratègies (Pla Estratègic).
Comunicar la visió del canvi.
Fomentar àmpliament l’apoderament: eliminar obstàcles i crear el Pla Anyal (procés de catchball).
Aconseguir victòries ràpides.
Consolidar assoliments: revisions, estandarització en el sistema de gestió dels guanys, i recompensa i reconeixement dels participants en el canvi.
Assegurar els nous enfocs en la cultura de l’organització.
Factors humans i socials. Reaccions al canvi.
Estratègies per ajudar a reduir l'estrès i l'ansietat.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A4.4
B2.1
B2.2
B5.3
C2.1
19 23 42
Presentacions / exposicions
B2.1
B2.2
B5.3
C2.1
8 17 25
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
A4.4
B2.1
B2.2
C2.1
1 5 6
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Desenvolupament d'un tema relacionat amb l'assignatura i preparació i lliurament d'una presentació oral.
Atenció personalitzada Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament.

Atenció personalitzada
Description
Atenció personalitzada a l'estudiant d'acord amb l'horari d'atenció que es publicarà oportunament.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Presentacions / exposicions
B2.1
B2.2
B5.3
C2.1
Documentació
Presentació oral
25%
25%
Proves objectives de tipus test
A4.4
B2.1
B2.2
C2.1
Examen tipus test 50%
Others  
 
Other comments and second exam session

Per poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 4,0 (sobre 10) en cada prova.

Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, ${1}itablets${1}i i d'altres aparells alectrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.


Fonts d'informació

Bàsica John P. Kotter, Leading Change, 2012, Harvard Business School Press

Complementària Esther Cameron, Mike Green, Making Sense of Change Management, 2nd edition, Kogan Page
Richard Luecke, Managing Change and Transition, 2003, Harvard Business School Press
Linda Hoopes, Mark Kelly, Managing Change with Personal Resilience, 2004, MK Books
Mary Lynn Pulley, Michael Wakefield, Building Resiliency: How to Thrive in Times of Change, 2001, Center for Creative Leadership
Allan Calarco, Joan Gurvis, Adaptability: Responding Effectively to Change, 2006, Center for Creative Leadership
Kerry A. Bunker, Responses to Change: Helping People Manage Transition, 2008, Center for Creative Leadership

Recomanacions


Subjects that it is recommended to have taken before
LIDERATGE INDUSTRIAL/20695110
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.