Type A
|
Code |
Competences Specific | | A4.4 |
Adaptar-se als canvis estructurals de la societat motivats per factors o fenòmens d'índole econòmic, energètic o natural, per resoldre els problemes derivats i aportar solucions tecnològiques amb un elevat compromís de sostenibilitat (P4) |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2.1 |
Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals. (G8) |
| B2.2 |
Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius. |
| B5.3 |
Buscar noves oportunitats per a la creació d'empreses. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C2.1 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A4.4 |
Explica la importància cabdal de la competència 'Resposta al Canvi' en els temps actuals tant per als individus com per a les organitzacions.
Comprèn els fenòmens interns i externs que impulsen el canvi en les organitzacions.
Aplica una metodologia fonamentada de gestió del canvi.
Aconsegueix el compromís amb el canvi de tots els grups d'interès rellevants i implicar-los en la definició i planificació del canvi.
Facilita el desenvolupament dels plans de canvi.
Gestiona la implantació i els riscos del conjunt de programes de canvi.
Gestiona la comunicació amb els grups d'interès en relació amb el canvi.
Identifica i explica els comportaments que demostren les persones altament resilients.
Identifica i explica les etapes de les resistències positiva i negativa als canvis.
Avalua la capacitat de resposta i el grau de confort amb el canvi de les persones a càrrec.
Facilita la transició de les persones a càrrec.
Dissenya un balanç de conseqüències que fomenti l'adopció dels nous comportaments i l'abandonament de què són inefectius.
Crea plans de desenvolupament personal efectius.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2.1 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d'intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte.
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius.
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides.
Desenvolupa estratègies per involucrar a l'equip en la consecució dels objectius.
Col · labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat.
Fomenta que todos los miembros se comprometan con la gestión y funcionamiento del equipo.
| | B2.2 |
Com a líder d'un equip, és capaç de descriure les tasques i la seqüència temporal de les mateixes suficients perquè l'equip les desenvolupi de forma eficaç.
| | B5.3 |
Identifica les idees innovadores, les relaciona amb les necessitats de la societat, i determina la seva viabilitat.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C2.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Topic |
Sub-topic |
Introducció al lideratge i la gestió del canvi. |
La transformació del complex penitenciari de Tihar per Kiran Bedi: comportaments de lideratge altament efectius.
Una era de canvis dràstics i imprevisibles.
Connexió amb el Model EFQM d'Excel·lència. |
Metodologia de gestió del canvi de l’autor John P. Kotter. |
Visió de conjunt.
Establir un sentiment d’urgència.
Construir l’equip impulsor del canvi.
Crear la visió i les estratègies (Pla Estratègic).
Comunicar la visió del canvi.
Fomentar àmpliament l’apoderament: eliminar obstàcles i crear el Pla Anyal (procés de catchball).
Aconseguir victòries ràpides.
Consolidar assoliments: revisions, estandarització en el sistema de gestió dels guanys, i recompensa i reconeixement dels participants en el canvi.
Assegurar els nous enfocs en la cultura de l’organització.
|
Factors humans i socials. |
Reaccions al canvi.
Estratègies per ajudar a reduir l'estrès i l'ansietat. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
19 |
23 |
42 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
17 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Desenvolupament d'un tema relacionat amb l'assignatura i preparació i lliurament d'una presentació oral. |
Atenció personalitzada |
Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament. |
Description |
Atenció personalitzada a l'estudiant d'acord amb l'horari d'atenció que es publicarà oportunament. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Documentació
Presentació oral |
25%
25% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen tipus test |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 4,0 (sobre 10) en cada prova. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, ${1}itablets${1}i i d'altres aparells alectrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
John P. Kotter, Leading Change, 2012, Harvard Business School Press
|
|
Complementària |
Esther Cameron, Mike Green, Making Sense of Change Management, 2nd edition, Kogan Page
Richard Luecke, Managing Change and Transition, 2003, Harvard Business School Press
Linda Hoopes, Mark Kelly, Managing Change with Personal Resilience, 2004, MK Books
Mary Lynn Pulley, Michael Wakefield, Building Resiliency: How to Thrive in Times of Change, 2001, Center for Creative Leadership
Allan Calarco, Joan Gurvis, Adaptability: Responding Effectively to Change, 2006, Center for Creative Leadership
Kerry A. Bunker, Responses to Change: Helping People Manage Transition, 2008, Center for Creative Leadership
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
LIDERATGE INDUSTRIAL/20695110 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|