Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit de recerca triat: avaluar la importància cientificotècnica, el potencial tecnològic i la viabilitat de la nanociencia, dels materials, del seu disseny, la seva preparació, propietats, processos i desenvolupaments, tècniques i aplicacions. |
| A1.3 |
Planificar i executar projectes d’R+D+I relacionats amb el camp de les nanociències, els materials i les tecnologies químiques, elaborar-ne les conclusions i preparar els informes associats. |
| A1.4 |
Concebre, dissenyar, construir, avaluar, reformular i mantenir equips, aplicacions o dissenys eficients per a estudis experimentals i de simulació numèrica en temes de tecnologia química. |
| A1.6 |
Analitzar, identificar i valorar les dades obtingudes en els experiments i bases de dades del camp de la nanociència, els materials i la tecnologia química. |
| A2.2 |
Avaluar críticament els resultats de recerca, pròpia o aliena, en el camp de la nanotecnologia, els materials i el disseny de producte i procés. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B4.1 |
Aprendre de forma contínua. |
| B5.3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en un context de recerca i innovació. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Coneix les teories, models i programari específic en l'àmbit de la química computacional.
| | A1.3 |
Ser capaç d'utilitzar tècniques de la química computacional en la investigació química.
| | A1.4 |
Avaluar críticament una informació i incorporar a la pròpia base de coneixements.
| | A1.6 |
Saber interpretar els resultats obtinguts en l'aplicació de programari de Química Computacional a aplicacions concretes.
| | A2.2 |
Adquirir una mentalitat oberta a les noves tecnologies i al treball multidisciplinari.
Ser capaç d'interpretar literatura bàsica i aplicacions de la química computacional.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B4.1 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
| | B5.3 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
|
tema |
Subtema |
1. Programari de càlcul e interfícies d' usuari |
Visualitzadors, constructors moleculars. |
2. Mètodes clàssics vs. mètodes quàntics. |
Mecànica molecular. Mètodes ab initio. Mètodes semiempírics. Mètodes DFT. |
3. Estructura molecular i energia en fase gas. |
Superfícies d'energia potencial. Caracterització de punts estacionaris. |
4. Anàlisis de la superfície d'energia potencial |
Anàlisis vibracional. Espectroscòpia IR i Raman. Funcions termodinàmiques bàsiques. |
5. Reactivitat |
Teoria de l'estat de transició. Algoritmes i estratègies per a la localització d'estats de transició. Selectivitat. Enantioselectivitat. |
6. Càlcul de l'energia en sistemes complexes |
Efectes de solvatació. Molècules de gran tamany. Mètodes híbrids. |
7. Dinàmica molecular clàssica |
Anàlisis conformacional. Simulacions moleculars. |
8. Espectroscòpies avançades i altres propietats |
Diagrames orbitals. Anàlisis de població. Orbitals naturals (NBO). Teories qualitatives. Normes de Woodward i Hoffmann. Esquemes de descomposició de l'energia d'interacció. |
9. Anàlisis de resultats (I) |
Diagrames orbitals. Anàlisis de població. Orbitals naturals (NBO). Teories qualitatives. Normes de Woodward i Hoffmann. Esquemes de descomposició de l'energia d'interacció. |
10. Anàlisis de resultats (II) |
Visualització de funcions moleculars (densitat electrònica, potencial electrostàtic). Introducció a la teoria d'àtoms en Molècules (AIM). |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
45 |
70 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
35 |
0 |
35 |
Treballs |
|
1 |
15 |
16 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
1 |
25 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
presentació de l'assignatura i conceptes bàsics |
Sessió Magistral |
exposició dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
sessions pràctiques d'utilització del programari específic i utilització autònoma del programari |
Treballs |
resolució autònoma i individualitzada d'un problema o exercici. |
Resolució de problemes, exercicis |
treball/s que realitza l'estudiant de forma autònoma, individualment o en grup |
Atenció personalitzada |
temps reservat per el professor per atendre i resoldre dubtes dels estudiants |
descripción |
temps reservat per el professor per atendre i resoldre dubtes dels estudiants abans de la prova objectiva
-Dr. Carles Bo: cbo@iciq.cat
-Dr. Antonio Rodríguez Fortea: antonio.rodriguezf@urv.cat
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Treballs |
|
no es contempla |
0 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
resolució de problemes proposats i realitzats de forma personal o en grup fora de l'aula |
50 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
preguntes curtes sobre els conceptes i continguts exposats en les classes magistrals i en les pràctiques |
50 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
|
1) Jensen, Frank, Introduction to computational chemistry , 2006,
Chichester, England [etc.] : John Wiley & Sons
2) Cramer, Christopher J., Essentials of computational chemistry : theories and
models , 2004, West Sussex : John Wiley & Sons
3) Wolfram Koch, Max C. Holthausen, A chemist's guide to density functional
theory, 2001, Weinheim : Wiley-VCH
4) Foresman, James B., Exploring chemistry with electronic structure methods,
1996, Pittsburg (PA) : Gaussian, 1996
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|