Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.4 |
Concebre, dissenyar, construir, avaluar, reformular i mantenir equips, aplicacions o dissenys eficients per a estudis experimentals i de simulació numèrica en temes de tecnologia química. |
| A1.5 |
Formular, desenvolupar i aplicar materials, productes i dispositius que incorporin nanoestructures. |
| A1.6 |
Analitzar, identificar i valorar les dades obtingudes en els experiments i bases de dades del camp de la nanociència, els materials i la tecnologia química. |
| A2.2 |
Avaluar críticament els resultats de recerca, pròpia o aliena, en el camp de la nanotecnologia, els materials i el disseny de producte i procés. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4.2 |
Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa. |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context de recerca i innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.4 |
Planifica el disseny estadístic d'experiments.
| | A1.5 |
Formular, desenvolupar i aplicar materials, productes i dispositius que incorporin nanoestructures.
| | A1.6 |
Analitzar, identificar i valorar les dades obtingudes en els experiments i bases de dades del camp de la nanociència i nanoenginyeria A2.2 Utilitza eines per aplicar tècniques d'inferència estadística sobre dades obtingudes en el desenvolupament de projectes d'investigació.
| | A2.2 |
Utilitza tècniques de millora de la qualitat en el laboratori: disseny d'experiments, superfícies de resposta.
Utilitza tècniques de millora de la qualitat en la inspecció del producte acabat: control de recepció.
Utilitza eines per aplicar tècniques d'inferència estadística sobre dades obtingudes en el desenvolupament de projectes de recerca.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4.2 |
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
| | B5.1 |
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés d'aprenentatge i les seves necessitats d'aprenentatge.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C1.2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
Introducció al disseny d'experiments. |
Inferència estadística |
Estimació puntual i mitjançant intervals de confiança.
Contrast d'hipòtesis.
Anàlisi de la variança.
|
Disseny factorial |
Introducció al disseny factorial complet.
Introducció al disseny factorial fraccionat.
|
Superfícies de resposta |
Disseny de superfícies de resposta. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
14 |
21 |
35 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
15 |
25 |
Treballs |
|
4 |
6 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Recollida d'informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es demana als estudiants que resolguin problemes utilitzant ordinadors. |
Treballs |
Els estudiants han de realitzar treballs pràctics en què s'ha de demostrar l'adquisició dels continguts del temari. |
Atenció personalitzada |
Temps que el professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Els alumnes poden rebre atenció personalitzada durant les hores d'atenció als estudiants, o mitjançant el correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Els estudiants han de resoldre problemes durant les hores de pràctiques. |
70% |
Treballs |
|
S'avaluaran els informes escrits per a cadascun dels treballs a realitzar. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Hicks, C.R.; Turner, K.V., Fundamental concepts in the design of experiments, , Oxford University Press
Montgomery, D.C., Design and analysis of experiments, , Wiley
|
|
Complementària |
Myers, R.H.; Montgomery, D.C.; Anderson-Cook, C.M., Response surface methodology: process and product optimization using designed experiments, , Wiley
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|