Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit de recerca triat: avaluar la importància cientificotècnica, el potencial tecnològic i la viabilitat de la nanociencia, dels materials, del seu disseny, la seva preparació, propietats, processos i desenvolupaments, tècniques i aplicacions. |
| A1.2 |
Fer cerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats de nanociències, materials i disseny de producte i procés. |
| A1.3 |
Planificar i executar projectes d’R+D+I relacionats amb el camp de les nanociències, els materials i les tecnologies químiques, elaborar-ne les conclusions i preparar els informes associats. |
| A1.4 |
Concebre, dissenyar, construir, avaluar, reformular i mantenir equips, aplicacions o dissenys eficients per a estudis experimentals i de simulació numèrica en temes de tecnologia química. |
| A2.1 |
Presentar els resultats seguint el format de la bibliografia científica experimental, d'acord amb els estàndards comunament acceptats. |
| A2.2 |
Avaluar críticament els resultats de recerca, pròpia o aliena, en el camp de la nanotecnologia, els materials i el disseny de producte i procés. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats. |
| B1.2 |
Ajustar la manera de treball a un entorn canviant. |
| B2.1 |
Influir i guiar els altres per millorar-ne el rendiment. |
| B2.2 |
Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius. |
| B2.3 |
Originar entusiasme, embranzida i seguretat en els altres. |
| B3.1 |
Treballar en equip de forma col•laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals. |
| B4.1 |
Aprendre de forma contínua. |
| B4.2 |
Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa. |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context de recerca i innovació. |
| B5.2 |
Resoldre problemes complexos, en entorns nous i en contextos d'innovació i multidisciplinaris. |
| B5.3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en un context de recerca i innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C1.3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C2.1 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C2.2 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Adquireix una àmplia comprensió del tema d'investigació assignat.
| | A1.2 |
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia.
Recopila i analitza la informació bibliogràfica disponible.
| | A1.3 |
Dissenya i aplica tècniques i metodologies d'investigació experimental o de simulació del camp específic, guiats per especialistes en la matèria.
| | A1.4 |
Integra els coneixements teòrics adquirits amb les realitats a les quals es poden projectar durant el desenvolupament i gestió d'un projecte d'investigació original i innovador.
| | A2.1 |
Comunica els resultats del treball de recerca en forma oral, utilitzant un discurs coherent i un registre adaptat a l'audiència.
Practica la comunicació escrita mitjançant la presentació d'informes que contenen els resultats de l'experimentació.
| | A2.2 |
Desenvolupa el pensament analític, creatiu i crític en el moment de definir, dur a terme i interpretar els resultats del projecte.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
| | B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs.
Transfereix l'aprenentatge de casos i exercicis de l'aula a situacions reals d'altres àmbits.
| | B2.1 |
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat.
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip.
| | B2.2 |
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius.
Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides.
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d'intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte.
| | B2.3 |
Desenvolupa estratègies per involucrar a l'equip en la consecució dels objectius.
| | B3.1 |
Accepta i compleix les normes del grup.
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l'equip.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
| | B4.1 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
| | B4.2 |
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
| | B5.1 |
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés d'aprenentatge i les seves necessitats d'aprenentatge.
| | B5.2 |
Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa.
Elabora una estratègia per resoldre el problema.
Obté el recolzament necessari d'altres per assolir l'èxit de les seves decisions.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges.
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
| | B5.3 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C1.2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C2.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
| | C2.2 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
L'assignació dels candidats als treballs fi de màster proposats pels supervisors segueix criteris d'equitat i transparència. Totes
les propostes de TFM elaborades pels professors supervisors del Màster
estan disponibles a l'espai Moodle del Màster (http://moodle.urv.cat),
al qual tenen accés tots els alumnes matriculats en el Màster. En
aquest espai també està disponible tota la normativa associada als TFM,
el detall dels terminis de lliurament de la documentació i presentació
dels treballs davant els tribunals, i la llista dels treballs presentats
en cursos anteriors. El
coordinador acadèmic del Màster, assessorat pels supervisors dels
treballs fi de màster, durà a terme el procés d'assignació dels alumnes
candidats als treballs proposats Els
alumnes als quals s'assignaran els treballs hauran estat prèviament
seleccionats i prioritzats per l'òrgan de selecció del Màster en
Nanociència, Materials i Processos: Tecnologia Química de Frontera. S'establiran uns criteris i indicadors clars que es faran públics a la web del programa. Per a l'assignació dels candidats preseleccionats als treballs fi de màster se seguiran uns criteris bàsics: 1. Cada
professor / investigador participant en el programa d'ajudes proposarà
un parell de propostes de treballs fi de màster que es publicaran a la
web del programa. 2. Els
alumnes candidats als ajuts de escollir de manera prioritzada un màxim
de deu temes entre els treballs de màster publicats a la web. 3. Els
alumnes s'assigna de manera que cada professor / investigador pugui
dirigir, com a mínim, un treball de màster sempre que hagi estat
seleccionat en una de les deu opcions. 4. En una primera ronda s'assignaran els treballs a aquells alumnes que els hagin triat en primera opció. 5. Si
algun dels treballs és triat en primera opció per més d'un alumne, el
professor / investigador responsable de la proposta de treball fi de
Màster podrà seleccionar el candidat que considere més adequat. 6. En
una segona ronda s'assignaran els treballs a aquells alumnes que els
han elegit en segona opció i, en una tercera ronda, s'assignaran a la
resta de candidats als treballs proposats. 7. Si
a algun investigador no li han seleccionat cap dels seus treballs
proposats en cap opció, tindrà preferència a dirigir un treball fi de
màster el següent curs acadèmic. 8. Un
professor investigador podrà dirigir més d'un treball fi de màster en
cas que hi hagi posat en joc el finançament per més d'un ajut o en cas
que hi hagi tingut molt èxit en les seves propostes. En aquest últim cas, tindrà l'última preferència el següent curs acadèmic. 9. En
cas de solapaments entre candidats i treballs, els professors /
investigadors responsables dels treballs escollits per diversos alumnes
es reuniran a instàncies del responsable acadèmic del programa de Màster
i arribaran a un acord sobre l'assignació dels alumnes als treballs. Les
principals funcions del supervisor són transmetre a l'estudiant el
coneixement i experiència en la realització dels diferents aspectes d'un
treball de recerca, des de la recerca de la bibliografia fins a la
presentació del treball incloent tots els aspectes de planificació
d'experiments, obtenció de resultats i discussió dels mateixos. Per
tant, el supervisor ha d'assessorar i orientar l'estudiant, fent,
alhora, un seguiment del procés d'elaboració del treball, ajudar en la
planificació dels temps i revisar el treball i la memòria resultant. El
supervisor ha de vetllar també pel compliment dels objectius fixats,
donant el vistiplau per a la presentació del treball i elaborar un
informe del mateix. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
|
0 |
0 |
0 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
1 |
0 |
1 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
10 |
33 |
43 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
8 |
12 |
Pràctiques a laboratoris |
|
208 |
312 |
520 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
10 |
6 |
16 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
2 |
3 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Les activitats introductòries fixaran l'objectiu general del Treball de Fi de Màster: Que l'estudiant realitzi un projecte d'investigació original i innovador que li permeti aplicar i integrar totes les competències que ha anat adquirint al llarg del màster. |
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
L'assignació dels candidats als treballs fi de màster proposats pels supervisors segueix criteris d'equitat i transparència.
Totes les propostes de TFM elaborades pels professors supervisors del Màster estan disponibles a l'espai Moodle del Màster (http://moodle.urv.cat), al qual tenen accés tots els alumnes matriculats en el Màster.
En aquest espai també està disponible tota la normativa associada als TFM, el detall dels terminis de lliurament de la documentació i presentació dels treballs davant els tribunals, i la llista dels treballs presentats en cursos anteriors.
El coordinador acadèmic del Màster, assessorat pels supervisors dels treballs fi de màster, durà a terme el procés d'assignació dels alumnes candidats als treballs proposats
Els alumnes als quals s'assignaran els treballs hauran estat prèviament seleccionats i prioritzats per l'òrgan de selecció del Màster en Nanociència, Materials i Processos: Tecnologia Química de Frontera. S'establiran uns criteris i indicadors clars que es faran públics a la web del programa.
Per a l'assignació dels candidats preseleccionats als treballs fi de màster se seguiran uns criteris bàsics:
1. Cada professor / investigador participant en el programa d'ajudes proposarà un parell de propostes de treballs fi de màster que es publicaran a la web del programa.
2. Els alumnes candidats als ajuts de escollir de manera prioritzada un màxim de deu temes entre els treballs de màster publicats a la web.
3. Els alumnes s'assigna de manera que cada professor / investigador pugui dirigir, com a mínim, un treball de màster sempre que hagi estat seleccionat en una de les deu opcions.
4. En una primera ronda s'assignaran els treballs a aquells alumnes que els hagin triat en primera opció.
5. Si algun dels treballs és triat en primera opció per més d'un alumne, el professor / investigador responsable de la proposta de treball fi de Màster podrà seleccionar el candidat que considere més adequat.
6. En una segona ronda s'assignaran els treballs a aquells alumnes que els han elegit en segona opció i, en una tercera ronda, s'assignaran a la resta de candidats als treballs proposats.
7. Si a algun investigador no li han seleccionat cap dels seus treballs proposats en cap opció, tindrà preferència a dirigir un treball fi de màster el següent curs acadèmic.
8. Un professor investigador podrà dirigir més d'un treball fi de màster en cas que hi hagi posat en joc el finançament per més d'un ajut o en cas que hi hagi tingut molt èxit en les seves propostes. En aquest últim cas, tindrà l'última preferència el següent curs acadèmic.
9. En cas de solapaments entre candidats i treballs, els professors / investigadors responsables dels treballs escollits per diversos alumnes es reuniran a instàncies del responsable acadèmic del programa de Màster i arribaran a un acord sobre l'assignació dels alumnes als treballs. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
L'assignació dels candidats als treballs fi de màster proposats pels supervisors segueix criteris d'equitat i transparència.
Totes les propostes de TFM elaborades pels professors supervisors del Màster estan disponibles a l'espai Moodle del Màster (http://moodle.urv.cat), al qual tenen accés tots els alumnes matriculats en el Màster.
En aquest espai també està disponible tota la normativa associada als TFM, el detall dels terminis de lliurament de la documentació i presentació dels treballs davant els tribunals, i la llista dels treballs presentats en cursos anteriors. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
La memòria de cada estudiant ha d'estar escrita anglès i reflectir un projecte d'investigació original.
Es presentarà en forma d'article científic, seguint el model d'informe que es troba en Moodle (Exemple d'report.pdf tesi experimental). L'informe ha de tenir un màxim de 10 pàgines. La font mínima permesa és de 10 punts. La mida de pàgina és A4, i tots els marges (superior, inferior, esquerra, dreta) han de ser d'almenys 15 mm (sense incloure els peus de pàgina o encapçalats).
Els estudiants han de presentar l'informe (en format pdf) al coordinador acadèmic del màster abans de l'1 de setembre.
El plagi és motiu de desqualificació del TFM, mentre que no es considera demèrit la cita textual, que haurà d'acompanyar sempre de la referència pertinent.
És imprescindible ser extremadament curós amb la reproducció de textos mitjançant paràfrasi. Quan s'usi la paràfrasi, ha de portar, de la mateixa manera, la referència corresponent. |
Atenció personalitzada |
Cada supervisor de màster a més del coordinador del màster. |
Pràctiques a laboratoris |
L'elaboració del Treball de fi de Màster es desenvolupa fonamentalment al laboratori on l'alumne adquireix totes les competències previstes.
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Es durà aterme unacoordinacióinterna(per partde la universitat).
El coordinadorde TFMconvocarà/contactarà alsestudiantsiprofessorstutorsde TFMa l'inici delquadrimestre.
El seguimentgeneral s'efectuaràen aquestes reunions/contactes.
El seguimentespecífic s'efectuaràel Professortutor corresponental llargde totel quadrimestre. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Els alumnes realitzaran una presentació oral, així com una defensa del seu treball experimental, en anglès, durant el període de 10 a 15 de setembre.
L'exposició oral no ha de ser més de 20 minuts, seguit d'un període d'aproximadament 10 minuts per a preguntes.
El jurat estarà compost per un màxim de tres doctors pertanyents als grups de recerca que intervenen en el programa de mestratge. L'acadèmic més experimentat d'ells actuarà com a president.
Els directors / supervisors dels estudiants avaluats no participarà en el jurat que els avalua. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
Es durà aterme una coordinació interna (per partde la universitat). El coordinadorde TFM convocarà/contactarà als estudiants i professors tutors de TFM a l'inici delquadrimestre. El seguiment general s'efectuarà en aquestes reunions/contactes. El seguiment específic s'efectuarà el Professor tutor corresponent al llarg de tot el quadrimestre. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una avaluació externa (per part del centre de pràctiques). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
L'elaboració del treball fi de màster es porta a terme amb la supervisió contínua del director del treball. En aquest procés s'efectua la integració de l'alumne en l'equip d'investigació on es porta a terme el treball. L'alumne s'incorpora com un membre més de l'equip i participa en els seminaris, reunions, debats, exposicions, conferències i altres activitats pròpies de l'equip d'investigació. |
40% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Presentació davant d'un tribunal de tres membres (en el qual no està inclòs el supervisor del treball) del treball realitzat durant un màxim de 20 minuts. |
60% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
OBSERVACIONS: Assignatura que sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol·licitar la convocatòria addicional d'exàmens. Per tal d'aconseguir una avaluació correcta de les competències definides, en aquest apartat s'especifiquen les etapes d'avaluació: • D'acord amb els objectius educatius del TFM, definim les competències específiques i transversals que s'han d'avaluar. • Per a cada competència, identificar els indicadors observables que permetin avaluar el grau d'assoliment. • Definim en quins moments s'avaluen els treballs (és a dir, les fites d'avaluació) i quines seran les evidències que es demanarà a l'estudiant que presenti i defensi (accions d'avaluació). • Assignem a cada fita i cada acció d'avaluació els indicadors a avaluar. • Definim com puntuar els indicadors i dissenyar els informes d'avaluació. • Definim els criteris per obtenir una qualificació del TFM a partir dels informes d'avaluació. L'avaluació estarà orientada a ajudar l'estudiant a ser conscient dels errors i defectes potencials. Cal tenir en compte que el treball fi de màster 'està dirigit a iniciar l'estudiant en la recerca. Els estudiants seran avaluats pels seus supervisors (40% de la nota total) i els membres del tribunal (60% de la nota total). S'utilitzaran els següents criteris per avaluar el treball experimental, tribunal i supervisors: - Informe escrit. a) Criteris que es refereixen als continguts: la correcció del títol, resum, introducció (objectius ben definits, els antecedents, l'originalitat i l'interès afegit de valor del treball realitzat), part experimental, una descripció de la metodologia, resultats, discussió i conclusions, referències. b) Aspectes formals: presentació escrita, l'organització, l'ús adequat de les taules i figures, ... - Presentació oral: l'organització, la claredat, el temps per a la presentació, ... - Debat amb els membres del jurat: respostes a les preguntes, les consideracions, aspectes relacionats amb les competències adquirides: Conèixer els conceptes bàsics de la metodologia d'investigació (creació dels treballs d'investigació, per ser capaços d'enfrontar i resoldre els problemes de investigació, ...), la capacitat de comunicar d'una manera correcta i eficaç, la capacitat de comprendre, escriure i parlar en anglès, ... En la seva avaluació, els supervisors avaluaran també els aspectes relacionats amb el treball personal al laboratori: maduresa científica dels estudiants, la capacitat de treball personal, la iniciativa, la qualitat dels debats al llarg del treball, la col · laboració dins del grup de recerca, ... |
Bàsica |
|
Cada supervisor de treball de màster indicarà la bibliografia adequada a cada alumne |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|