IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject (*) GESTIÓ DEL CANVI I DEL PROCÉS D'INNOVACIÓ Code 20725113
Study programme
Gestió d'Empreses Tecnològiques (2017)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Obligatòria Primer 2Q
Modality and teaching language
Department Enginyeria Química
Psicologia
Coordinator
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
E-mail hansjorg.witt@urv.cat
mdelpilar.bonasa@urv.cat
Lecturers
WITT ., HANSJÖRG ALBERT
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Web
General description and relevant information En aquesta assignatura aprendreu a liderar el canvi - nous productes, procesos, tecnologies, models de negoci, etc. - de forma constructiva, ajudant les persones a superar els transtorns concomitants al canvi.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A1.1 Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica.
 A2.1 Dissenyar estratègies per a l'explotació de la innovació.
Type B Code Competences Transversal
 B2.1 Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius.
 B2.2 Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits
 B2.4 Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1.1 Comprèn la importància de situar la innovació en el centre del procés empresarial en una empresa tecnològica
 A2.1 Interpreta la gestió de la innovació des de la perspectiva de procés
Estableix les estructures organitzatives que afavoreixen els processos d'innovació a l'empresa.
Type B Code Learning outcomes
 B2.1 Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització.
 B2.2 Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
 B2.4 Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Introducció al lideratge i la gestió del canvi. Comportaments de lideratge altament efectius.
Connexió amb el Model EFQM d'Excel·lència.
Metodologia de gestió del canvi Aspectes bàsics
Etapes
Consolidació
Factors psicosocials Reaccions al canvi i possibles ressistències
Tècniques de gestió de l'estrès i l'ansietat.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1.1
A2.1
B2.1
B2.2
19 23 42
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
8 17 25
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
A1.1
A2.1
B2.1
B2.2
1 5 6
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Estudi de casos y presentació oral de la seva anàlisi.
Atenció personalitzada Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament.

Atenció personalitzada
Description
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
Documentació
Presentació oral
40%
20%
Proves objectives de tipus test
A1.1
A2.1
B2.1
B2.2
40%
Others  
 
Other comments and second exam session

Per a poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 5,0 (sobre 10) en cada prova.

L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen i treball que es comunicarà al començament de l'assignatura

Durant la prova objectiva els telèfons mòbils i d'altres dispositius electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.


Fonts d'informació

Bàsica John P. Kotter, Leading Change, 2012, Harvard Business School Press

Complementària Esther Cameron, Mike Green, Making Sense of Change Management, 2nd edition, Kogan Page
Richard Luecke, Managing Change and Transition, 2003, Harvard Business School Press
Linda Hoopes, Mark Kelly, Managing Change with Personal Resilience, 2004, MK Books
Mary Lynn Pulley, Michael Wakefield, Building Resiliency: How to Thrive in Times of Change, 2001, Center for Creative Leadership
Allan Calarco, Joan Gurvis, Adaptability: Responding Effectively to Change, 2006, Center for Creative Leadership
Kerry A. Bunker, Responses to Change: Helping People Manage Transition, 2008, Center for Creative Leadership

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.