Type A
|
Code |
Competences Specific |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2.1 |
Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius. |
| B2.2 |
Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits. |
| B2.4 |
Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2.1 |
Recorda i explica els principals models de lideratge transformacional basats en comportaments.
Defineix els conceptes de visió, missió i valors.
Identifica i explica els comportaments clau per influenciar positivament als grups d'interès externs.
Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització.
| | B2.2 |
Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
| | B2.4 |
Identifica i explica els comportaments clau que sustenten la competència de 'Integritat'.
Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Identifica i diferencia les funcions del lideratge i del management.
Defineix el lideratge transformacional i el compara amb el tipus de lideratge propugnat pels models d'excel·lència organitzacional.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introducció al lideratge: conceptes bàsics i història |
Què fan els líders.
Diferències entre lideratge i management.
|
Models de lideratge |
Els models de lideratge basats en comportaments.
Lideratge i Model EFQM d'excel·lència empresarial.
|
Habilitats del líder i la gestió d'equips |
Talents i fortaleses
Potenciant els equips
Influència
Empoderament
Intregritat, millora i innovació |
Factors psicosocials lligats al lideratge |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
14 |
27 |
41 |
Treballs |
|
1 |
5 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura a classe. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Resolució d'un cas pràctic i presentació oral de les conclusions. |
Treballs |
Treball d'introspecció en base als resultats del qüestionari Clifton strengthsFinder i el seu grau de coherència amb les responsabilitats del lideratge. |
Atenció personalitzada |
Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament. |
Description |
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Documentació
Presentació oral |
20%
20% |
Treballs |
|
Exercici d'introspecció |
25% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen tipus test sobre els coneixements adquirits en l'assignatura. |
35% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per a poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 5,0 (sobre 10) en cada prova. L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen i treball que es comunicarà al començament de l'assignatura Durant la prova objectiva els telèfons mòbils i d'altres dispositius electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
James M. Kouzes, Barry Z. Posner, The Leadership Challenge, 3rd edition, Jossey-Bass
|
|
Complementària |
Tom Rath, Barry Conchie, Strengths-Based Leadership, 2008, Gallup Press
European Foundation for Quality Management, EFQM Excellence Model, 2013, EFQM Publications
D. Goleman, R. Boyatzis, A. McKee, Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence, 2002, Harvard Business School Press
Josep M. Costa, Gestió de la qualitat en un món de serveis, 1998, Edicions 2000
P.R. Scholtes, The Leader’s Handbook: Making Things Happen, Getting Things Done, 1998, McGraw-Hill
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|