Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Adquirir els coneixements bàsics de la biologia per a l'estudi de la conducta des d'una perspectiva biològica.
Conèixer els principis bàsics de la neuroendocrinología, la neuroquímica, la neurofisiologia i la neuroanatomia i saber-los relacionar amb la conducta.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
PART I. Estructura i desenvolupament del SNC |
1.1 Introducció a la neuroanatomia i medul·la espinal
1.2 Tronc de l'encèfal i cerebel
1.3 Diencèfal
1.4 Telencèfal (I)
1.5 Telencèfal: estructures subcorticals (II)
1.6 Desenvolupament del sistema nerviós |
PART II. Introducció a l'organització i funcionament dels sistemes sensorials i motors |
2.1 El sistema visual
2.2 El sistema auditiu
2.3 Els sistemes olfactiu i gustatiu
2.4 Els sistemes tàctil i nociceptiu
2.5 El sistema motor |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.6 |
0 |
1.6 |
Sessió Magistral |
|
30 |
51 |
81 |
Pràctiques a laboratoris |
|
24 |
38.4 |
62.4 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informació general de l'organització i la planificació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició del temari del curs |
Pràctiques a laboratoris |
Pràctiques al laboratori on es treballen els conceptes exposats a classe. Els alumnes treballaran i revisaran els conceptes de manera pràctica |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Atenció del alumnes en les tutories (dubtes, ampliació, bibliografia...) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Es valorarà la participació a classe, l'actitud i l'assistència a les classes pràctiques. Les dues proves parcials també contindran preguntes referents a la part pràctica de l'assignatura. |
30% |
Proves mixtes |
|
Es faran dues proves durant el curs (2 parcials). Sempre que la nota sigui igual o superior a 4.5/10, el parcial serà eliminatori de matèria. En cas contrari, l'alumne haurà de presentar-se a recuperació de la part corresponent. Es necessita una nota final igual o superior a 5/10 per aprovar l'assignatura. |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas que l'alumne hagi d'anar a recuperació d'una o les dues parts de l'assignatura, no serà necessari treure un 4.5/10; l'examen de recuperació es complementarà amb la nota del parcial aprovat, i la nota final haurà de ser superior o igual a 5/10.
L'assistència a les classes pràctiques permet obtenir un bonus de 0.5 punts sobre la nota final de l'assignatura, sempre que l'alumne assisteixi a un 80% d'aquestes pràctiques i sempre que s'hagi aprovat l'assignatura. |
Bàsica |
Del Abril Alonso et al., Fundamentos de Psicobiología, 2009, UNED, Sanz y Torres
Crossman, A.R. & Neary, D., Neuroanatomía - Texto y atlas en color, 3 Ed (2007), Elsevier Masson
Kalat, J.K., Psicología biológica, 8 Ed (2004), Thomson
Haines, D., Neuroanatomía clínica - Texto y atlas, 9 Ed (2015), Wolters Kluver
Del Abril Alonso et al., Fundamentos biológicos de la conducta (2 volúmenes), 1 Ed (2005) o posteriors, UNED, Sanz y Torres
Purves , Neurociencia, 3 Ed (2007), Panamericana
Carlson, Fisiología de la Conducta, 2005, Pearson Educación
Corr, P.J., Psicología Biológica, 2008, McGraw-Hill Interamericana
Afifi, A.K., Neuroanatomía funcional - Texto y atlas , 1999 o 2004, McGraw Hill Interamericana
Morgado, I., Cómo percibimos el mundo: una exploración de la mente y los sentidos , 2012, Ariel
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE PSICOBIOLOGIA/11204004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|