Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Proporcionar un coneixement introductori sobre els fonaments lògics i matemàtics que subjeuen a la construcció i utilització de les escales psicològiques.
| | A7 |
Aprendre a desenvolupar un test psicològic a través de totes les etapes. Des de l'elaboració dels ítems a l'informe final.
| | A10 |
Saber resoldre problemes de mesura que es poden presentar tant en la pràctica aplicada com en investigació .
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Troba la solució adequada
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Introducció a la mesura psicològica i models d'escalament psicològic. |
|
2. Teoria clàssica dels tests (TCT). |
|
3. Teoria de Resposta als Ítems (TRI). |
|
4. Teoria dels tests: El problema de la validesa. |
|
5.Bloc pràctic 1: anàlisi d'un test psicològic segons la TCT. |
|
6. Bloc pràctic 2: anàlisi d'un test psicològic segons la TRI. |
|
7. Bloc pràctic 3: estudi de la validesa d'un test psicològic. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
35 |
60 |
95 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
24 |
16.5 |
40.5 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
1 |
10 |
11 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposicions teòriques sobre el temari recolzades d'exercicis numèrics. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicació pràctica del temari utilitzant macros Excel desenvolupades específicament per aquesta assignatura (Psychometric Toolbox). Es plantegen una sèrie de situacions concretes de mesurament psicològic, basades en dades reals que es solucionen utilitzant les tècniques i procediments tractades durant el curs. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Es tracta de desenvolupar un test psicologic, el.laborar l'informe i dissenyar el quadernet i les taules del mateix. Activitat grupal |
Atenció personalitzada |
Duran les hores dedicades a l'atenció d'alumnes es podra:
Resoldre dubtes de caire teòrico-pràctic, així com orientar en la realització dels treballs de camp i pràctiques. |
descripción |
Consultar els dubtes sobre el temari o les pràctiques addicionals en horari de tutoria. Els horaris
són: dilluns de 9 a 13 i dijous de 12 a 13.30 al laboratori de Psicologia |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Avaluació continuada
Aquesta activitat no té recuperació |
15 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Avaluació continuada.
Treball de camp.
Aquesta activitat no té recuperació |
5 |
Proves mixtes |
|
Prova teòrica-pràctica amb material de suport |
80 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. La prova mixta (80%) tindrà dues convocatòries en forma d' examen. La resta d' activitats no tenen recuperació. |
Bàsica |
Muñiz, J., Introducción a la psicometría, Madrid.Pirámide, 2018
Muñiz, J, Teoría clásica de los tests, Madrid. Pirámide., 1992
Muñiz, J., Teoría de respuesta a los items, Madrid. Pirámide, 1990
Morales, F. i Ferrando, P.J., Psicometria: Problemes pràctics, Tarragona. Cossetània, 2005
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
ESTADÍSTICA EN CIÈNCIES DEL COMPORTAMENT II/11204110 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
ESTADÍSTICA EN CIÈNCIES DEL COMPORTAMENT I/11204002 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|