Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A4 |
Conèixer i comprendre les bases biològiques de la conducta humana i els processos psicològics. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A4 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel·ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Experimenta amb procediments nous
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
La resposta fisiològica d'estrès |
1. Definició conceptual
2. Fisiologia de la resposta d'estrès. |
Estrès i malaltia |
1. Estrès i sistema immunitari
2. Estrès i cognició
3. Estrès i psicopatologia |
Estrès, cervell i meditació
|
1. Bases biològiques de les pràctiques de meditació (mindfulness)
2. La regulació emocional com a element fonamental en la pràctica meditativa (bases neurofisiològiques) |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
18.5 |
37 |
55.5 |
Seminaris |
|
10 |
5 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (mindfulness i meditació). |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants |
descripción |
Mitjançant cita prèvia, al despatx del professorat que imparteix l'assignatura.
Email: luis.heredia@urv.cat
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Proves que inclouen preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. L'estudiant selecciona una reposta entre un número limitat de possibilitats. |
60 |
Proves de desenvolupament |
|
Reflexió personal sobre les sessions pràctiques.
Recull crític dels resultats de l'experimentació amb reflexió personal i professional |
40 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per tal d'aprovar l'assignatura, la prova objectiva ha de superar-se amb una nota igual o superior a 5 (sobre 10). L'avaluació de les proves de desenvolupament no tindran segona convocatòria donada les característiques de la mateixa. |
Bàsica |
Sapolsky, RM, ¿Por qué las cebras no tienen úlceras? La guía del estrés., Alianza editorial,
|
|
Complementària |
Sandi, C; Venero, C; Cordero, MI, Estrés, memoria y trastornos asociados., Ariel,
Sandi, C; Calés, JM, Estrés: consecuencias psicológicas, fisiológicas y clínicas., Sanz y Torres,
Galan, S; Camacho, EJ, Estrés y salud, Manual Moderno,
Simón, V, Aprender a practicar Mindfulness, Sello Editorial, 2011
|
Artículos científicos sobre la temática |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
PSICOLOGIA BIOLÒGICA II/11204104 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|