Atkinson, A., & Marlier, E. (Eds.). (2010). Income and living conditions in Europe.
Eurostat Statistical books. Luxembourg: Publications Office of the European
Union. Aubert, A., Flecha, A., García, C., Flecha, R., &
Racionero, S. (2008). Aprendizaje
dialógico en la sociedad de la información. Barcelona: Hipatia. AAVV. (2011). El adolescente y su entorno en el siglo XXI.
Instantánea de una década. Esplugues del Llobregat: Hospital Sant Joan de
Déu. Disponible a: http://www.faroshsjd.net/adjuntos/1877.1-Faros_5_cast.pdf Ayala Cañón, L.,
& Martínez López, R. (2001). Pobreza y exclusión social en la Unión
Europea: la nueva estratificación social en perspectiva. Documentación social, 123, 245-267. Balsells, A., & Alsinet, C. (2000). Infancia y adolescencia en riesgo social.
Lleida: Milenio. Barajas, E., & Sarrate, M.L. (2002). La educación de personas adultas. Reto de
nuestro tiempo. Madrid: Dykinson. Barudy, J., & Dantagnan, M. (2005). Los Buenos tratos a la infancia:
parentalidad, apego y resiliencia. Barcelona: Gedisa. Bhalla, A. S. (1999). Poverty and exclusion in a global world. New York: St. Martin’s
Press. Binstock, R. H. (2010). From compassionate ageism to
intergenerational conflict? The
Gerontologist, 50(5), 574-585. Bradbury, B., Jenkins, S., & Micklewright, J.
(2001). The dynamics of child poverty in
industrialised countries. New York: Cambridge University Press. Bourdieu, P., & Passeron, J.C. (2001). La Reproducción. Madrid: Editorial Popular. Consejo Económico y Social. (2003). Informe 4/2003, sobre la situación de las
personas con discapacidad en España. Madrid. Consell interuniversitario de Catalunya. (2005). Projecte universitat i discapacitat a
Catalunya UNI.DIS.CAT. Barcelona. De Botton, L., Puigvert, L., & Taleb, F. (2004). El velo elegido. Barcelona: El Roure. Dean, E. (2012). Building resilience. Nursing standard (Royal College of Nursing
Great Britain), 26(32). Domínguez, C., Flecha, A., & Fernández, M. (2004).
Mujeres gitanas y Mercado laboral: mecanismos para superar su triple exclusion.
Lan-Harremanak, Revista de Relaciones
Laborales: Minorías culturales y nuevas tecnologías, II, 81-93. Echeita Sarrionandia, G. (2006). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madrid:
Narcea. Elboj, C., Puigdellívol, I., Soler, M., & Valls,
R. (2002). Comunidades de aprendizaje.
Transformar la educación. Barcelona: Graó Elboj, C., & Puigvert, L. (2004). Interaction
among ‘other women’: Personal and social meaning. Journal of Social Work Practice. London: Gran Bretanya. Escolar, J. et al. (2002). Integració sociolaboral de les persones amb discapacitat: situació,
compromís i reptes de futur. Lleida: Editorial Pagès. Estivill, J.
(Coord.). (2010). L’Observatori Català de
la Pobresa, la Vulnerabilitat i la Inclusió Social: fonaments i precedents
europeus. Barcelona: Generalitat de Catalunya, Institut Català
d'Assistència i Serveis Socials. Disponible a: http://www20.gencat.cat/docs/dasc/01Departament/08Publicacions/Coleccions/inclusio_social/num_1/observatori_pobresa.pdf European Commission. (2010). Communication
from the Commission to the European Parliament, the Council, the European
Economic and Social Committee and the Committee of the Regions. The European
Platform against Poverty and Social Exclusion: A European framework for social
and territorial cohesion. SEC (2010) 1564 final. Brussels: European
Commission. Disponible a: http://eur-ex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2010:0758:FIN:EN:PDF European Commission. (2010). Youth on
the Move: An initiative to unleash the potential of young people to achieve
smart, sustainable and inclusive growth in the European Union. Luxembourg:
Publications Office of the European Union. Disponible a: http://europa.eu/youthonthemove/index_en.htm European Commission. (2010). Why
socio-economic inequalities increase? Facts and policy responses in Europe.
Brussels: European Commission. European Commission. (2008). European Year for Combating Poverty and Social Exclusion 2010. Strategic
Framework. Brussels: European Commission, DG Employment, Social Affairs and
Equal Opportunities. Farley, L. (2004). “Bad for the Body, Bad for the
Heart”: Prostitution Harms Women Even if Legalized or Decriminalized. Violence against women, 10(10), 1087-1125. Fernández del Valle, J., & Fuertes, J.
(2000). El acogimiento residencial
en la protección a la infancia. Madrid: Pirámide. Flecha, R. (1998). Compartiendo palabras. El aprendizaje de las personas adultas a través
del diálogo. Barcelona: Paidós. Flecha, R. (1994). Educación de personas adultas. Propuestas para los años
90. Barcelona: El Roure. Flecha, R. (1990). La nueva desigualdad cultural. Barcelona: El Roure. Flecha, R., & Gómez, J. (1995). Racismo: no gracias. Ni moderno, ni
postmoderno. Barcelona: El Roure Ciencia. Flecha, R., & Guilera, L. (2003). Participación,
inclusión y diálogo en Educación Democrática de Personas Adultas. Fenix. Revista Pernambucana de Educación Popular y
de Educación de Adultos, 2, 15-22. Flecha, R., & Serradell, O. (2005). Europa 2010:
Hacia una educación de calidad, democrática e inclusora. Revista Radio y Educación. Personas adultas y nuevas tecnologías, 55,
51-65. Flecha, R., Touraine, A., & Wieviorka, M. (2004). Conocimiento e identidad. Voces de grupos
culturales en la investigación social. Barcelona: El Roure Ciència. Flecha, R., Vargas, J., & Dávila, A. (2004).
Metodología comunicativa de investigación y cohesión social en Europa. Lan-Harremanak, Revista de Relaciones
Laborales: Minorías culturales y nuevas tecnologías, II, 23-33. Freire, P. (1970). Pedagogía
del Oprimido. Madrid: Siglo XXI. Freitas, M.J. et al. (2005). Children, Young People and Families. Roma: Carocci. Fundació Caixa Catalunya. (2008). Informe de la Inclusió Social a Espanya.
Disponible a: http://obrasocial.catalunyacaixa.com/osocial/idiomes/1/fitxers/solidaritat/informe_incl08cat.pdf García Carrasco, J. (1997). Educación de Adultos. Barcelona: Ariel. García, C., Tellado, I. & Chiapelli, T. (2010).
Visió general de la discussió sobre les àrees d’exclusió del projecte
INCLUD-ED. Temps d’Educació,
38, 185-202. Glick, B. (2006). Cognitive
behavioural interventions for at-risk youth. Kingston: Civic Research
Institute, Inc. Gómez, J., Latorre, A., Sánchez, M., & Flecha, R.
(2006). Metodología Comunicativa Crítica. Barcelona: El Roure
Ciència. Gómez, C., Oliver, E., & Sordé, T. (2004).
Tendencias en Europa: exclusión e inclusión social y laboral de la comunidad
gitana. Lan-Harremanak, Revista de
Relaciones Laborales: Minorías culturales y nuevas tecnologías, II, 34-49. González, M. (2002). Risc i protecció social en el maltractament infantil: la perspectiva
dels models organitzadors. Girona: Universitat de Girona. Institut de
Recerca sobre Qualitat de Vida. González, R., & Santana, J.D. (2001). Violencia en parejas jóvenes. Madrid:
Psicología Pirámide. Guest, Y. (2012). Reflections on resilience: a
psicho-social exploration of the life long impact of having been in care during
childhood. Journal of Social Work
Practice, 26(1), 109-124. Holstein, M. B., & Minkler, M. (2003). Self, society
and the “new gerontology”. The Gerontologist, 43(6), 787-796. IMSERSO. (2010). Libro blanco del envejecimiento activo.
Madrid: IMSERSO / Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales. Disponible a: http://www.imserso.es/InterPresent1/groups/imserso/documents/binario/extlbenvact20110126.pdf IMSERSO. (2008). Las personas mayores en España. Madrid:
IMSERSO / Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales. Disponible a: http://www.imserso.es/InterPresent1/groups/imserso/documents/binario/infppmm2008.pdf Latorre, M., Gómez,
A., & Engel, L. (2010). Metodologia comunicativa crítica, transformació i
inclusió social. Temps d’Educació, 38,
153-165. Macedo, D., & Freire, P. (1989). Alfabetización. Lectura de la palabra y
lectura de la realidad. Barcelona: Paidós. Medina, O. (1997). Modelos
de educación de personas adultas. Barcelona: El Roure. Melgar, P., & Rammel, S. (2010). Anàlisi de la dimensió de gènere en el marc del projecte INCLUD-ED per a
desenvolupar pràctiques educatives inclusives. Temps d’Educació, 38, 167-183. Melillo, A. et al. (2001). Resiliencia. Descubriendo las propias fortalezas. Argentina: Paidós. Oliver, E., Soler, M., & Flecha, R. (2009).
Opening schools to al (women): efforts to overcome gender violence in Spain. British Journal of Sociology of Education,
30(2), 207-218. Oliver, E., & Valls, R. (2004). Violencia de género. Investigaciones sobre
quiénes, por qué y cómo superarla. Barcelona: El Roure. Oswold, F., Jopp, D., Rott, C., & Wahl, H. (2011).
Is aging in place a resource for or risk to life satisfaction? The Gerontologist, 51(2), 238-250. Paugam, S., & Hernández Díaz, M. (Trad.). (2007). Las formas elementales de la pobreza. Madrid: Alianza Editorial. Pérez Serrano, G. (Coord.). (2006). Intervención y desarrollo integral en
personas mayores. Madrid: Editorial Universitas. Pérez Serrano, G. (Coord.). (2004). Cómo intervenir en personas mayores. Madrid: Dykinson. Persson, D. I. (2009). Unique challenges of
transgender aging: Implications from the literature. Journal of Gerontological Social Work, 52(6), 633-646. Puigdellívol, I., & Krastina L. (2010). Inclusió i segregació a
l’escola: pràctiques inclusives i excloents amb l’alumnat vulnerable.Temps d’Educació,
38, 95-113. Puigvert, L. (2001). Las Otras Mujeres. Barcelona: El Roure. Requejo, A. (2003). Educación permanente y educación de adultos. Barcelona: Ariel. Roch, E. (2012). A 300 metros de la exclusión social,
a 300 metros de la inclusión social, a 300 metros de ti. Revista de Educación Social, 14, 1-9. Rubio, M.J., & Monteros, S. (Coord.). (2002). La exclusión social. Teoría y pràctica de la
intervención. Madrid: Editorial CCS. Sánchez-Aroca, M. (1999). La Verneda-Sant Martí: A School
Where People Dare to Dream. Harvard
Educational Review, 69(3), 320-335. Sarasa, S., & Sales, A. (2009). Itineraris
i factors d’exclusió social. Barcelona: Ajuntament de Barcelona (Síndica de
Greuges). Disponible a: http://www.bcn.es/sindicadegreuges/pdf/ESTUDI_Itineraris_i_factors_d_exclusio_social.pdf Sarrate Capdevila, M. L. (2006). Atención a las personas mayores. Intervención práctica. Madrid: Editorial Universitas. Seifert, K. (2012). Youth violence: Theory, prevention, and intervention. New York:
Springer Publishing Co. Sen, A. (2000). Desarrollo
y Libertad. Barcelona: Planeta. Sordé, T. (2006). Reivindicacions
educatives de la dona gitana. Barcelona: Galerada. Subirats, J. (Dir.) (2004). Pobresa i exclusió social. Una anàlisi de la realitat europea i
espanyola. Fundació la Caixa, Col·lecció Estudis Socials, 16. Barcelona:
Fundació La Caixa. Subirats, J. (Dir.). (2005). Análisis de los factores de exclusión social. Bilbao: Fundación
BBVA/ Institut d’Estudis Autonòmics, Generalitat de Catalunya. Disponible a: http://www.fbbva.es/TLFU/dat/exclusion_social.pdf Tortosa, J.M. (2001). Pobreza y perspectiva de género. Barcelona: Icaria. Touraine, A. (1997). ¿Podremos vivir juntos? Iguales y diferentes. Madrid: PPC. UAM-UNICEF. (2009). Pobreza y exclusión social de la infancia en
España. Madrid: Ministerio de Sanidad y Políticas Social. Disponible a: http://www.observatoriodelainfancia.msps.es/productos/docs/pobrezaExcInfEspana.pdf UNESCO. (2009). CONFITEA. VI Conferencia Internacional
de Educación de Adultos: "Vivir y aprender para un futuro viable: El poder
del aprendizaje de adultos". Disponible a: http://www.unesco.org/es/confinteavi/ UNESCO. (1998). CONFINTEA. V Conferencia Internacional de Educación de las Personas Adultas.
Declaración de Hamburgo y la Agenda para el futuro. Hamburgo: Instituto de la
UNESCO para la Educación. Valls, R., & Mulcahy, C. (2010). Projecte integrat INCLUD-ED: cohesió social i impacte polític a
Europa. Presentació. Temps d’Educació, 38, 91-94. Wolin, S., & Wolin, S. (2000). The struggle to be strong: how to foster
resilience in teens. Minneapolis: Free Spirit Publishing Inc.
Monogràfics
en revistes: CEESC:
L'Educació Social i la Infància. Acompanyant cap al futur. Data publicació:
15/07/2003. Número: 03 CEESC:
Educació Social i Polítiques Socials. Una reflexió necessària. Data publicació:
15/05/2005. Número: 06 CEESC:
Educació Social i Gent Gran. La dignitat de fer-se gran. Data publicació:
15/01/2006. Número: 07 EDUSO.
Revista RES: Las personas en situación de exclusión social y la Educación
Social. Monográfico 30/oct/2011 EDUSO.
Revista RES: Educación Social y Personas Mayores. Monográfico 04/ago/2008 EDUSO.
Revista RES: Educación Social y Personas con Discapacidades. Monográfico
24/may/2006 EDUSO.
Revista RES: Infancia y Educación Social. Monográfico 19/nov/2005
Revistes d'impacte: Affilia-journal of Women and Social Work British Journal of Social Work Child Abuse & Neglect Child Abuse Review Child & Family Social Work Child Maltreatment Children and Youth Services Review Educational Gerontology European Journal of Social Work Families in Society - The Journal of Contemporary Social Services International Social Work Journal of Child and Family Studies Journal of Health Care for the Poor and Underserved Journal of Social Issues Journal of Social Work Journal of Social Work Education Social Work Reserach Social Service Review |