Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Dissenyar, planificar i avaluar processos d'ensenyament i aprenentatge, tant individualment com en col•laboració amb altres docents i professionals del centre. |
| MAD4 |
Ser capaç d'emprendre la planificació, el desenvolupament i l'avaluació d'un programa d'intervenció d'atenció a la diversitat en l'educació primària. |
| MAD2 |
Identificar i reflexionar sobre els elements que determinen la diversitat en i dels entorns educatius i els seus processos d'ensenyament-aprenentatge. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'educació primària. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix els principis, fonaments, referents ideològics i normatius de l'atenció a la diversitat i l'escola inclusiva.
| | MAD4 |
Desenvolupa programes d'intervenció d'atenció a la diversitat.
| | MAD2 |
Coneix els principis, fonaments, referents ideològics i normatius de l'atenció a la diversitat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Comprèn els elements que composen una disciplina
Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge
| | B2 |
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
| | B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
| | B6 |
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1 : El desenvolupament comunicatiu i lingüístic en el context escolar |
-Com entenem l'adquisició del llenguatge
-Implicacions de la intervenció naturalista
- Implicacions educatives en un context social i cultural multicultural |
TEMA 2: El treball a l'aula |
- Estrategies afavoridores del desenvolupament del llenguatge i la seva relació amb la lecto-escriptura.
-Context escolar, com crear un clima comunicatiu a l'aula .
-Àrees curriculars i intervenció en el lleguatge |
TEMA 3 . L'atenció a les necessitats de comunicació , llenguatge i parla |
- Tècniques i metodologies per afavorir el llenguatge en l'atapa d'eduació Primària.
- Estratègies educatives de interació verbal amb alumnes amnb n.e.e. ( incorporació tardana, retard llenguatge, sordera , ceguera, i altres dificulatats |
TEMA 4 : Intervenció educativa |
- El treball del llenguatge oral i la seva relació amb la lecto-escriptura .
-Pauta d'orbservació per alumnes amb dificulatat de comunicació llenguatge i parla |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
0 |
0 |
0 |
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
10 |
20 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats orientades ha presentar l'assignatura el seu desenvolupament i avaluació |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes disposaran d'hores d'atenció personaltzada individual i en grup amb cita previa |
Descripció |
L'objectiu de l'atenció personalitzada és poder seguir de prop el seguiment de l'alumne a l'assignatura, per tal de poder-li guiar en el seu aprenentatge, i posar-li a l'abast les eines i indicacions que necessiti.
Els alumnes disposaran d'hores d'atenció personaltzada individual i en grup amb cita previa |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
|
Atenció personalitzada |
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
-L'examen de la segona convocatòria caldrà realitzar un treball complementari. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Departament d'Ensenyament, L'ús del llenguatge a l'escola, Generalitat de Catalunya, 2003
Sanchez-Cano , M, Aprenent i ensenyant a parlar, Pagès, 2000
Monfort , M, Estimulacion del lenguaje oral, Santillana Aula XXI, 1989
Acosta,V; Moreno, A, Dificultades del lenguaje en ambientes educativos, Masson, 1999
, , ,
Rio, M.J del, Psicopedagogia de la lengua oral: un enfoque comunicatiu , ICE /Horsai, 1993
Rio, M.J del, Psicopedagogia de la lengua oral: un enfoque comunicatiu , ICE /Horsai, 1993
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|